Την ανάγκη άμεσων και στοχευμένων παρεμβάσεων για τη στήριξη των εμπορικών επιχειρήσεων επισημαίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς (ΕΣΠ), λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων του 2025, σε συνδυασμό με τα στοιχεία για τον τζίρο του λιανικού εμπορίου το 2024.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας και στον Πειραιά, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις κατέγραψαν χειρότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, σε διψήφιο μάλιστα ποσοστό για αρκετές από τις μικρότερες, ενώ μόλις μία στις δέκα κατέγραψε θετικές επιδόσεις.
Σύμφωνα με τον ΕΣΠ, η δυσμενής αυτή εικόνα έρχεται σε συνέχεια της εορταστικής περιόδου που προηγήθηκε, με την αυξημένη μεν κινητικότητα, αλλά με λιγότερες αποδείξεις. «Στην ουσία, αντικατοπτρίζει αυτό που βιώνει η πραγματική οικονομία, ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν έντονες πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημά τους, οδηγώντας σε δραστική μείωση της ζήτησης», υποστηρίζουν οι έμποροι του Πειραιά και σημειώνουν:
Αλλωστε, και για ολόκληρο το προηγούμενο έτος ο ρυθμός πληθωρισμού ήταν μεγαλύτερος της αύξησης του τζίρου, γεγονός που δηλώνει ότι δοκιμάζεται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, καθώς καλούνται να διαχειριστούν παράλληλα το υψηλό κόστος επαναγοράς των προϊόντων, τις αυξήσεις των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, αλλά και το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους. Ισχυρότερες πιέσεις φαίνεται να δέχονται οι σχετικά μικρότερες επιχειρήσεις.
Τέλος, καλεί την κυβέρνηση, σε συνδυασμό με τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς, να αναλάβει τις ακόλουθες πρωτοβουλίες:
1. Επανεξέταση του φορολογικού πλαισίου με αποκλιμάκωση της φορολογικής επιβάρυνσης και με μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενισχύοντας έτσι τη βιωσιμότητά τους.
2. Ενίσχυση της ρευστότητας: Παροχή στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων και διευκόλυνση της πρόσβασης σε κεφάλαια κίνησης, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ανταποκριθούν στις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις.
3. Αναμόρφωση της εκπτωτικής περιόδου: Διεξαγωγή διαλόγου με τους θεσμοθετημένους εκπροσώπους του εμπορίου προκειμένου να επιτευχθεί ο αποτελεσματικός συγχρονισμός των εκπτώσεων με τις πραγματικές ανάγκες, τόσο των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας