Κανένα από τα μεγάλα θέματα της αγοράς ενέργειας δεν περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, στο οποίο η κυβέρνηση ενέταξε προς ψήφιση τη «στοιχειωμένη» από το 2013 ευρωπαϊκή οδηγία για την εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Η συγκεκριμένη οδηγία έπρεπε να έχει γίνει νόμος του κράτος εδώ και δύο χρόνια, ωστόσο οι τελευταίες κυβερνήσεις την αμελούσαν με αποτέλεσμα τον περασμένο Ιούνιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απειλήσει την Ελλάδα με παραπομπή και ημερήσιο πρόστιμο 29.145 ευρώ.
Το νομοσχέδιο θέτει στόχους και προβλέπει δράσεις για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης κυρίως στο Δημόσιο, τους δήμους, τις περιφέρειες κ.ά. με ορίζοντα το 2020, όμως συνεπάγεται και πολύ μεγάλο επενδυτικό κόστος, το οποίο θα επιβαρύνει τα δημόσια οικονομικά, αλλά θα ανοίξει μεγάλες «μπίζνες» σε κατασκευαστές, εταιρείες ενεργειακών υπηρεσιών κ.ά.
Στις βασικές προβλέψεις του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων μέτρα όπως:
- Υποχρέωση ενεργειακής ανακαίνισης του 3% της επιφάνειας των ιδιόκτητων δημοσίων κτιρίων με ωφέλιμη επιφάνεια άνω των 250 τ.μ.
- Θέσπιση εθνικού ενδεικτικού στόχου ενεργειακής απόδοσης για τελική κατανάλωση ενέργειας έως 18,4 χιλιάδες τόνους ισοδύναμου πετρελαίου μέχρι το 2020
- Εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης ανά τριετία
- Εκπόνηση μακροχρόνιας στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση του κτιριακού τομέα
- Από 1.1.2017 καθιερώνεται καθεστώς επιβολής προς τους διανομείς ενέργειας ή/και εταιρείες λιανικής πώλησης ενέργειας για την επίτευξη στόχου εξοικονόμησης ενέργειας έως το 2020. Ο στόχος αφορά ετήσιες νέες εξοικονομήσεις και ισούται με 1,5% των κατ’ όγκον ετήσιων πωλήσεων ενέργειας στους τελικούς καταναλωτές όλων των διανομέων ενέργειας είτε όλων των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας, του μέσου όρου των ετών 2010, 2011, 2012
- Καθιερώνεται σύστημα ενεργειακών ελέγχων από ανεξάρτητους πιστοποιημένους ενεργειακούς ελεγκτές. Οι ενεργειακοί έλεγχοι είναι υποχρεωτικοί για τις μη μικρομεσαίες επιχειρήσεις
- Προώθηση ατομικών μετρητών και ευφυών συστημάτων μέτρησης της ενέργειας
- Προώθηση της αγοράς ενεργειακών υπηρεσιών (ESCOs)
- Δημιουργία ειδικού Ταμείου Ενεργειακής Απόδοσης για τη χρηματοδότηση μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης
- Εκπόνηση σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση της ενεργειακής πενίας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας