Μικρή αύξηση κατά 0,9% παρουσίασε τον Δεκέμβριο του 2024 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τα πλοία που ήταν εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο, το συγκεκριμένο διάστημα του 2024, ανέρχονταν σε 1.832 έναντι 1.816 που ήταν το 2023, δηλαδή 16 επιπλέον πλοία ανέβασαν την ελληνική σημαία, ωστόσο και αυτή τη φορά δεν ήταν φορτηγά και δεξαμενόπλοια, καθώς και στις δύο αυτές κατηγορίες τους, οι πλοιοκτήτες την κατέβασαν.
Το 2023 στο εθνικό νηολόγιο ήταν εγγεγραμμένα 357 φορτηγά, αλλά το 2024 κατέβηκαν στα 353, ενώ τα δεξαμενόπλοια από 416 που ήταν τον Δεκέμβριο του 2023, τον αντίστοιχο μήνα του 2024 κατέβηκαν στα 409. Αντίθετα τα επιβατηγά από 768 έφτασαν στα 791 και τα λοιπών κατηγοριών από 275 σε 279.
Αντίθετα μείωση κατά 3,0% σημείωσε η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον Δεκέμβριο 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Δεκεμβρίου 2023.
Συνεργασία ΤΕΠΑΚ με την Ενωση Λιμένων
Πρωτόκολλο συνεργασίας υπέγραψαν το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) και η Ενωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ενισχύοντας τη συνεργασία τους στον τομέα της ναυτιλίας και της λιμενικής διαχείρισης. Το πρωτόκολλο υπέγραψαν, εκ μέρους του ΤΕΠΑΚ, ο αντιπρύτανης Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, καθηγητής Ευάγγελος Ακύλας, και εκ μέρους της ΕΛΙΜΕ, ο Απόστολος Καμαρινάκης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, στο πλαίσιο ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε στο ΤΕΠΑΚ.
Ο καθηγητής Ευάγγελος Ακύλας τόνισε τη σημασία της συνεργασίας του Τμήματος Ναυτιλιακών του ΤΕΠΑΚ με την ΕΛΙΜΕ, επισημαίνοντας ότι μέσω αυτής της σύμπραξης θα δημιουργηθούν νέες δυνατότητες πρακτικής εξάσκησης για τους φοιτητές/τριες του Τμήματος Ναυτιλιακών, αλλά και ευκαιρίες εργοδότησης για τους αποφοίτους. Παράλληλα, ανέδειξε τις εξαιρετικές προοπτικές ερευνητικής συνεργασίας για κοινά ερευνητικά προγράμματα, ανταλλαγή τεχνογνωσίας στη διαχείριση λιμένων και ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ δύο ναυτικών χωρών όπως η Κύπρος και η Ελλάδα.
Από την πλευρά του, ο Απόστολος Καμαρινάκης επισήμανε ότι οι θαλάσσιες μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν τον κύριο άξονα μεταφορών της Κύπρου, καθιστώντας αυτή τη συνεργασία ιδιαίτερα σημαντική.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας