Την υλοποίηση έργων υποδομής στα λιμάνια της Σούδας και της Στυλίδας αλλά και τη διενέργεια μελέτης για τον εκσυγχρονισμό του επιβατηγού στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας και τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος περιλαμβάνει η Σύμβαση που υπέγραψαν, χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ. Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
ΣΟΥΔΑ: Το έργο αφορά την ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στον λιμένα Σούδας Χανίων Κρήτης, σύμφωνα με το Master Plan που έχει εκπονηθεί και έρχεται σε συνέχεια σχετικού πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που περιλαμβάνει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών ακτοπλοΐας και κρουαζιερόπλοιων, καθώς και κτίρια διοίκησης και χώρους ελέγχων Schengen. Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 12.915.840,00 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
ΣΤΥΛΙΔΑ: Αποκατάσταση βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα της Στυλίδας Φθιώτιδας. Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 10.000.000,00 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
ΜΕΛΕΤΗ ΡΥΠΩΝ: Αναλυτική μελέτη, στρατηγικής και ανάπτυξης μηχανισμού χρηματοδότησης για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας με στόχο τη μείωση εκπομπών CΟ2 και την επιτάχυνση και εξομάλυνση της πράσινης μετάβασης στον κρίσιμο αυτό κλάδο. Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό του 1.233.180,00 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και αναμένεται να παραδοθεί έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
«Με την αναβάθμιση των λιμένων της Σούδας και της Στυλίδας ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο για την ελληνική ναυτιλία», τόνισε ο Χρ. Στυλιανίδης, λέγοντας πως το λιμάνι της Σούδας αποτελεί έναν κρίσιμο κόμβο στη Μεσόγειο και είναι στρατηγικό για τη ναυτιλία. Επισήμανε επίσης ότι το λιμάνι της Στυλίδας παίζει, μεν, έναν πιο περιφερειακό, αλλά είναι εξίσου σημαντικός ο ρόλος του στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της συνδεσιμότητας, ενώ, όπως σημείωσε, οι επερχόμενες αναβαθμίσεις θα ενισχύσουν το λιμάνι ως κόμβο για την αλιεία, την τοπική ναυσιπλοΐα και τις μικρότερες εμπορικές δραστηριότητες.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας