Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.9° 19.8°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από ρεκόρ σε ρεκόρ τα έσοδα των σούπερ μάρκετ

Στα 11,8 δισ. ευρώ ο τζίρος των αλυσίδων το 2023 • Αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2022, 19,2% σε σύγκριση με το 2021

Νέο ρεκόρ κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Circana, ξεπερνώντας τα 11,8 δισ., περίπου 1 δισ. περισσότερα από το 2022.

Η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος σε αξία πωλήσεων σημειώθηκε στα επί ζυγίω προϊόντα (12,8%), αντανακλώντας τις υψηλές ανατιμήσεις σε νωπά τρόφιμα, ενώ οι πωλήσεις στα προϊόντα σταθερού κωδικού αυξήθηκαν κατά 9,5%. Τα συσκευασμένα προϊόντα αποτελούν σχεδόν το 78% τζίρου των σούπερ μάρκετ και αντιστοιχούν σε 9,18 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 7 δισ. αφορούν είδη διατροφής. Συνολικά, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) αυξήθηκε κατά 10% σε σύγκριση με το 2022 και 19,2% σε σύγκριση με το 2021.

Οι τιμές στα συσκευασμένα είδη αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 6,6%, ενώ οι υψηλότερες ανατιμήσεις σημειώθηκαν στα καθαριστικά σπιτιού με 11%. Η ακρίβεια έστρεψε όλο και περισσότερους καταναλωτές σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label), τα οποία ευνοήθηκαν και από το καλάθι του νοικοκυριού και αποτελούν πλέον το 26,3% του συνολικού τζίρου των FMCG. Η κατηγορία των PL κινήθηκε με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης 11,3%, έναντι 8,6% για τα επώνυμα είδη. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από το 2023, στα στοιχεία της Circana περιλαμβάνεται και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl, η οποία διαθέτει κατά κύριο λόγο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι προωθητικές ενέργειες έχουν ενταθεί σε σύγκριση με το 2022, ιδίως στα τρόφιμα και στα είδη καθαρισμού και αφορούν πλέον το 25,3% του συνολικού τζίρου των FMCG.

Μικρή άνοδο σημείωσε ο όγκος κατανάλωσης, με αύξηση τεμαχιακών πωλήσεων κατά 2,6% στα τρόφιμα, 2% στα είδη προσωπικής φροντίδας και 0,9% στα είδη σπιτιού.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Από ρεκόρ σε ρεκόρ τα έσοδα των σούπερ μάρκετ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας