Κατέρρευσαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Boeing και του συνδικάτου που εκπροσωπεί 33.000 εργοστασιακούς εργάτες στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, που συνεχίζουν την απεργία τους για 28η συνεχόμενη ημέρα. Η διοίκηση της Boeing απέσυρε μάλιστα τη βελτιωμένη προσφορά αύξησης των μισθών κατά 30% στα επόμενα 4 χρόνια τονίζοντας ότι «τα αδιαπραγμάτευτα αιτήματα που θέτει το συνδικάτο είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μπορούν να γίνουν αποδεκτά εάν θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί ως επιχείρηση».
Από την πλευρά της η Διεθνής Ενωση Μηχανικών και Εργαζομένων στην Αεροδιαστημική απέρριψε τους ισχυρισμούς κατηγορώντας τη διοίκηση για αδιαλλαξία. Οι εργαζόμενοι απεργούν από τις 13 Σεπτεμβρίου διεκδικώντας εκτός από αυξήσεις μισθών κατά 40% σε διάστημα 4 ετών και αποκατάσταση της σύνταξης καθορισμένων αποδοχών, που καταργήθηκε με εκβιαστικό τρόπο στη συλλογική σύμβαση που υπογράφηκε πριν από μία δεκαετία.
Νωρίτερα και πριν ξεκινήσει η απεργία πάνω από το 90% των εργαζομένων καταψήφισαν την αρχική προσφορά της διοίκησης για αύξηση του μισθού τους κατά 25%. Οι εργαζόμενοι απέρριψαν και τη βελτιωμένη προσφορά αύξησης 30% που κατέθεσε πριν από δύο εβδομάδες η διοίκηση. Κατήγγειλαν ότι αυτή είχε κυρίως επικοινωνιακό σκοπό καθώς στάλθηκε πρώτα στα μέσα ενημέρωσης και μετά σε αυτούς ενώ η διοίκηση αρνήθηκε να διαπραγματευτεί επ’ αυτής. Ας σημειωθεί ότι στελέχη και μεγαλομέτοχοι τρώνε εδώ και πάνω από 15 χρόνια με δέκα μασέλες παρά τις πτώσεις και τις καθηλώσεις των αεροσκαφών που κατασκευάζει. Η Boeing είναι πρωταθλήτρια στις επαναγορές μετοχών ενώ και τα μερίσματα που προσφέρει είναι γενναιόδωρα. Το κόστος της τρέχουσας απεργίας, εν τω μεταξύ, εκτιμάται στο 1 δισ. δολάρια τον μήνα.
Κίνδυνος για τεράστιες ζημιές στις αλυσίδες εφοδιασμού
Τον κώδωνα του κινδύνου χτυπά η ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου Lloyd’s για τη ζημιά που θα μπορούσε να προκαλέσει μια εκτεταμένη γεωπολιτική σύγκρουση που θα πλήξει τις αλυσίδες εφοδιασμού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, ο οικονομικός αντίκτυπος που θα προκύψει από τις σοβαρές ζημιές στις υποδομές των περιοχών των συγκρούσεων και από τη διαταραχή των θαλάσσιων οδών του διεθνούς εμπορίου θα μπορούσε να αγγίξει τα 14,5 τρισ. δολάρια στα επόμενα πέντε χρόνια.
«Με περισσότερο από το 80% των παγκόσμιων εισαγωγών και εξαγωγών –συνολικά περίπου 11 δισεκατομμύρια τόνους αγαθών– να πραγματοποιείται διά θαλάσσης, το κλείσιμο μεγάλων εμπορικών οδών λόγω γεωπολιτικής σύγκρουσης συνιστά μία από τις μεγαλύτερες απειλές για τους πόρους που απαιτούνται για μια ανθεκτική οικονομία», τόνισε η Lloyd’s.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας