Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
AP Photo/Nick Ut, File

Ξεκίνησε η δίκη για το Dieselgate

Ξεκίνησε χθες στη Γερμανία η πρώτη σημαντική δίκη κατά της Volkswagen με περισσότερους από 450.000 αγοραστές ντιζελοκίνητων οχημάτων της να διεκδικούν αποζημιώσεις για το γνωστό λογισμικό απόκρυψης των πραγματικών εκπομπών ρύπων που η αυτοκινητοβιομηχανία είχε εγκαταστήσει σε αυτά.

H ένωση καταναλωτών VZBV που έχει εναγάγει τη Volkswagen για λογαριασμό χιλιάδων καταναλωτών υποστηρίζει ότι έβλαψε εσκεμμένα τους πελάτες της με το λογισμικό αυτό παρουσιάζοντας τα οχήματά της λιγότερο ρυπογόνα. Η εταιρεία από την πλευρά της ισχυρίζεται ότι δεν υπήρξε βλάβη στα οχήματα και κατά συνέπεια δεν υπάρχει βάση για την προσφυγή. «Σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους», τονίζει μάλιστα με περίσσιο θράσος η σύμβουλος της VW Μαρτίνα ντε Λιντ φαν Βάιγκαρντεν.

Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι το επονομαζόμενο και σκάνδαλο Dieselgate αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές απάτες της Ιστορίας. Σε αυτό ενεπλάκησαν όχι μόνο οι διοικήσεις της Volkswagen αλλά αρκετές ακόμη ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η γερμανική κυβέρνηση αλλά και οι ευρωπαϊκές αρχές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε τουλάχιστον από το 2013 -δύο χρόνια πριν από την αποκάλυψη του σκανδάλου- ότι το λογισμικό που χρησιμοποιούσε η VW μπορούσε να παραποιήσει τα αποτελέσματα των τεστ των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων αλλά δεν έκανε τίποτα, επιλέγοντας να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των Ευρωπαίων πολιτών παρά τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ανάλογη γνώση είχε και το Βερολίνο. Η αδράνεια αυτή ήταν απόρροια της τεράστιας ισχύος της γερμανικής -και συνολικά ευρωπαϊκής- αυτοκινητοβιομηχανίας και του ελέγχου που αυτή ασκεί στα εθνικά και διευρωπαϊκά κέντρα λήψης αποφάσεων. Απασχολώντας εκατοντάδες λομπίστες και ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο δημιούργησε έναν άλλο κόσμο, παντελώς πλασματικό.

Να σημειωθεί ότι για χρόνια πετρελαιοκίνητα οχήματα της VW απολάμβαναν κρατικές επιδοτήσεις σε αρκετές χώρες της υφηλίου επειδή θεωρούνταν φιλικά προς το... περιβάλλον. Ακόμη, μεταξύ 2005 και 2015 -περίοδος κατά την οποία τα ρυπογόνα οχήματα της VW μόλυναν την ατμόσφαιρα του πλανήτη- η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έλαβε... πράσινα δάνεια 4 δισ. ευρώ (για την ανάπτυξη κινητήρων χαμηλών εκπομπών ρύπων) από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Volkswagen εγκατέστησε το παράνομο λογισμικό σε περισσότερα από 11 εκατ. αυτοκίνητα πριν το σκάνδαλο έλθει στο φως. Από το καλοκαίρι του 2015 έχει πληρώσει σε δικαστικά έξοδα, πρόστιμα και αποζημιώσεις κυρίως στις ΗΠΑ, όπου και έγινε η αποκάλυψη, περισσότερα από 30 δισ. ευρώ.

Στη Γερμανία τα πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί μέχρις στιγμής δεν ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ, όμως εναντίον της εκκρεμούν ακόμη αρκετές αστικές και ποινικές διώξεις. Μεταξύ άλλων και από επενδυτές οι οποίοι είδαν την αξία των μετοχών τους να εξανεμίζεται μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ξεκίνησε η δίκη για το Dieselgate

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας