Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.2° 19.6°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.0°
2 BF
73%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
19.0° 17.7°
2 BF
77%
Ιωάννινα
Ασθενής ομίχλη
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.6° 17.6°
1 BF
75%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
0 BF
72%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
18.5° 18.5°
1 BF
73%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
21.4° 20.5°
5 BF
56%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 15.5°
3 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
69%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
68%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.6° 17.3°
1 BF
57%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.3°
0 BF
55%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
2 BF
71%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.5° 13.5°
1 BF
83%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025

Σε μεγάλα «ζόρια» οι συνήθως πρώτοι

Μαζί με την άνοδο της λεγόμενης διαφημιστικής δαπάνης, των εσόδων ουσιαστικά από τα διαφημιστικά μηνύματα, φαίνεται να έρχονται αλλαγές και στη «μάχη» της τηλεθέασης. Κάτι που μπορεί και να οδηγήσει σε περαιτέρω αλλαγές καθώς ο τρόπος με τον οποίο θα διαμορφωθεί ο τηλεοπτικός χάρτης από πλευράς ποσοστιαίας επιρροής, θα καθορίσει και τη νέα διανομή της λεγόμενης διαφημιστικής πίτας.

Οι πρώτες καταγραφές της Nielsen Audience Measurement για τον Οκτώβριο που μας πέρασε δείχνουν κατά κύριο λόγο σημαντική πτώση, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, των δύο τηλεοπτικών σταθμών που συνήθως βρίσκονται στην κορυφή (MEGA και ΑΝΤ1) και άνοδο κυρίως του ALPHA αλλά και του E TV. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ALPHA με ποσοστό 16,7% (άνοδος κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα από πέρσι) καπάρωσε τον Οκτώβριο που μας πέρασε τη δεύτερη θέση. Αφησε πίσω του στην τρίτη θέση τον ΑΝΤ1, ο οποίος σημείωσε πτώση από πέρυσι κατά 1,4% φτάνοντας στο 15,9%, ενώ και το MEGA μπορεί να παρέμεινε στην πρώτη θέση με 17%, χάνοντας όμως από τον περσινό Οκτώβριο 3,2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η διαφορά από τον δεύτερο ALPHA είναι πλέον οριακή, μόλις 0,3%. Σχεδόν τριπλασιασμό του ποσοστού του (4,5% φέτος από 1,3%) εμφανίζει το E TV, το οποίο βέβαια φέτος έχει κάποιο πρόγραμμα κι ενισχύεται και με γνωστά πρόσωπα. Τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν πτώση (STAR, ΣΚΑΪ) με τη ΝΕΡΙΤ να εμφανίζει άνοδο καθώς το Ν ΕΝΑ από 4,6% που είχε τον Οκτώβριο του 2013, τον φετινό έχει φτάσει το 4,6%, αλλά παράλληλα φέτος υπάρχει και το Ν Sports (πέρσι δεν εξέπεμπε) το οποίο έχει πιάσει επίσης ένα ποσοστό 2%.

Ολα αυτά βέβαια είναι απλά μια ποσοτική καταγραφή που έχει βέβαια την αξία της, αλλά υπάρχουν και περαιτέρω αναλύσεις που αφορούν το λεγόμενο δυναμικό κοινό ή τα νεανικά και πάει λέγοντας. Θα πρέπει επίσης όλοι να κρατούν μικρό καλάθι καθώς πρόκειται ουσιαστικά για την αρχή της τηλεοπτικής σεζόν η οποία είναι μαραθώνιος και όχι κατοστάρι. Είναι σίγουρο ότι τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών έχουν και θα δοκιμάσουν και άλλες παραγωγές, θα επιχειρήσουν να ενισχύσουν το πρόγραμμά τους βαδίζοντας προς τα Χριστούγεννα, αλλά κυρίως και στο δεύτερο μισό της περιόδου, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσουν και σε αλλαγές του ήδη εκπεμπόμενου προγράμματος.

Πάντως, η άνοδος του ALPHA δεν είναι τυχαία. Το κανάλι διαθέτει από πέρσι στο δυναμικό του τον Τζώνη Καλημέρη, από τα πλέον έμπειρα στελέχη στον χώρο της μικρής οθόνης. Ο οποίος με άλλα στελέχη του καναλιού γεμίζει από τις αρχές του χρόνου ουσιαστικά το πρόγραμμα του ALPHA με νέες παραγωγές, κάτι που συνεχίζει να το πράττει και φέτος, ενώ ξέρει καλά πώς να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα του δοθούν αλλά και τις πιθανές αστοχίες των άλλων καναλιών. Στο κανάλι εντάχθηκε η Σοφία Παπαϊωάννου με τις «360ο», ενώ εκπομπές ενημερωτικού τύπου, εκτός από τον Αντώνη Σρόιτερ με την «Αυτοψία» έχει πλέον και ο Νίκος Μάνεσης με τα «60΄ Ελλάδα».

Παράλληλα ενισχύθηκε ο ψυχαγωγικός τομέας, ενώ μετά την επιτυχημένη πορεία της ελληνικής σειράς «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» δοκιμάζεται επίσης με καλά αποτελέσματα και άλλη σειρά, «Το σόι σου», αλλά και ένα ελληνικό ανιμέισον «Από άλλο ανέκδοτο». Με λίγα λόγια, χτίζεται πλέον ένα πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα, η πορεία του ελέγχεται παράλληλα με την πορεία των παραγωγών των άλλων καναλιών κ.ά. Και φαίνεται ότι αυτό έχει αρχίσει να αποδίδει. Είμαστε βέβαια ακόμα στην αρχή της σεζόν και πολλά μπορεί να αλλάξουν...

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Σε μεγάλα «ζόρια» οι συνήθως πρώτοι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας