Μια από τις πιο δυσάρεστες εκπλήξεις που μπορεί να περιμένει ένας φανατικός αναγνώστης κόμικς είναι η διακοπή της σειράς την οποία με ευλάβεια παρακολουθεί. Εχει συμβεί αρκετές φορές κατά το παρελθόν και για ποικίλους λόγους οι οποίοι όσο κι αν γίνονται κατανοητοί μέσα σε ένα βαρύ κλίμα οικονομικής δυσπραγίας και αναγκαστικών εκδοτικών αποφάσεων που ξεπερνούν τη θέληση και τις καλές προθέσεις, δεν παύουν να έχουν ως αποτέλεσμα μια βαθιά ενόχληση του αναγνώστη, στα όρια της προδοσίας και του αισθήματος της εγκατάλειψης. Αντιθέτως, όταν μια σειρά προχωρά απρόσκοπτα, έστω και σε αυτοτελείς ιστορίες, και γνωρίζεις ότι σε τακτά διαστήματα ο αγαπημένος σου τίτλος θα επιστρέψει για να τον απολαύσεις μέχρι την ολοκλήρωση της σειράς, χτίζεται ένα κλίμα εμπιστοσύνης και, σε κάποιο βαθμό, αλληλεγγύης και συνευθύνης απέναντι στον εκδότη που είναι συνεπής. Ακόμα πιο έντονο είναι το ευχάριστο αίσθημα όταν η σειρά είναι «δύσκολη» και ο εκδότης δεν προσδοκά πως θα μετατραπεί σε μπεστ σέλερ αλλά, αντιλαμβανόμενος την ευθύνη του, παίρνει το ρίσκο και, στο μέτρο του δυνατού, αναλαμβάνει το κόστος. Μια τέτοια περίπτωση είναι αναμφίβολα η σειρά Diabolik που εκδίδει με συνέπεια εδώ και μερικά χρόνια η Jemma Press.
Ο Diabolik, προϊόν της έμπνευσης των Angela και Luciana Giusani, άσος των μεταμφιέσεων και πολυμήχανος κακοποιός αλλά με απαράβατες ηθικές αρχές στις πράξεις του, είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες στην Ιταλία από το 1962 που πρωτοκυκλοφόρησαν οι ιστορίες του. Στην Ελλάδα αργήσαμε να τον γνωρίσουμε αλλά από τότε που η Jemma Press ξεκίνησε να δημοσιεύει τους ογκώδεις τόμους με τις περιπέτειές του, η γνωριμία έγινε φιλία και εξελίσσεται με συνέπεια και περιοδικότητα. Η πιο πρόσφατη ιστορία του έχει τίτλο «Χρόνια πνιγμένα στο αίμα» και βασίζεται σε μια ιδέα των Mario Gomboli και Tito Faraci, σε σενάριο του τελευταίου και σχέδια των Giuseppe Palumbo και Pierluigi Cerveglieri (μετάφραση: Γαβριήλ Τομπαλίδης, 176 σελίδες). Και είναι ιδιαιτέρως πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα καθώς εκτυλίσσεται στα βάθη και στις ζούγκλες της Ανατολής κι όχι σε πολυτελείς επαύλεις και απαστράπτοντα σαλόνια, σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που βαραίνει από τις πολιτικοοικονομικές ίντριγκες και τα μυστικά του παρελθόντος που βγαίνουν στην επιφάνεια. Και σύντομα ακολουθεί η επόμενη!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας