Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οι εταιρείες που διεκδικούν τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης εμφανίζονται να αμφισβητούν ή και να ζητούν ευθέως να αλλάξουν οι όροι του διαγωνισμού | ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Παιχνίδια» στο παρά πέντε

Μια σιωπηλή διελκυστίνδα παίζεται το τελευταίο εικοσαήμερο γύρω από την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, θέτοντας εν αμφιβόλω τον ίδιο τον διαγωνισμό, καθώς οι εταιρείες που έχουν προκριθεί εμφανίζονται να αμφισβητούν ή και ευθέως να ζητούν να αλλάξουν οι όροι του.

Στο «παιχνίδι» αυτό, συμφέροντα και πολιτική φαίνεται ότι συγκρούονται «διπλωματικά» για την ώρα, ενώ η αντικειμενικότητα του «διαιτητή» ΤΑΙΠΕΔ αμφισβητείται.

Θυμίζουμε ότι από τους οκτώ αρχικά εμπλεκόμενους απέμειναν μόνον οι τρεις εταιρείες, από τις Φιλιππίνες (ICTS), το Ντουμπάι (P&O) και την Ιαπωνία (Mitsui), αν και θεωρητικά λογίζεται ακόμη μέσα στο παιχνίδι και το γερμανικό fund στο οποίο περιλαμβάνεται και ο Ιβάν Σαββίδης, ωστόσο, μάλλον δύσκολα θα καταθέσει τελική προσφορά, αφού δεν καλύπτει έναν από τους βασικούς όρους, να έχει κάποιας μορφής ενασχόληση με λιμενικές υποθέσεις.

Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, ο ΟΛΘ πρόκειται να πωληθεί σε δύο φάσεις, στην πρώτη το 51% και στη δεύτερη το 16%, ωστόσο αυτή η διαδικασία, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», αμφισβητείται έντονα, καθώς οι εταιρείες πιέζουν για να κατεβάσουν το τίμημα και κυρίως για το κομμάτι του επενδυτικού προγράμματος, στο οποίο ποντάρει πολλά η κυβέρνηση.

Το επενδυτικό πρόγραμμα

Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημανθεί ότι το αρχικά εγκεκριμένο –με μελέτη της Deloitte– επενδυτικό πρόγραμμα ήταν ύψους 308 εκατομμυρίων, με πρόβλεψη για εκτόξευση της κερδοφορίας από το 2022, ενώ τώρα οι πληροφορίες φέρουν το ΤΑΙΠΕΔ να κατεβάζει τις απαιτήσεις στα 190 εκατομμύρια για την πρώτη πενταετία και στα 30 για τη δεύτερη.

Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΘ Γιώργος Τοζίδης υποστηρίζει ότι «το ΤΑΙΠΕΔ σε καμιά φάση του διαγωνισμού και των διαπραγματεύσεων με τους επενδυτές δεν έχει θέσει αυτό το ζήτημα και επιπλέον δεν έχει ενημερώσει ότι είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το πρόγραμμα Γιούνκερ και τo Connecting Europe Facilities».

Εξάλλου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ, μιλώντας στη ΔΕΘ, «ο πρωθυπουργός κατέβασε τον πήχη ακόμα περισσότερο, στα 180 εκατ.».

Ακόμη, φαίνεται ότι έχει εξαερωθεί ο δεσμευτικός όρος ότι ο ανάδοχος θα διακινεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τουλάχιστον τα φορτία που διακινούνται αυτή τη στιγμή, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ τον αναφέρει αορίστως ως εκπλήρωση… ευχής και μάλιστα σε βάθος επταετίας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, για σήμερα είναι κανονισμένη συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας ανάμεσα στην ηγεσία του υπουργείου, τη διοίκηση του ΟΛΘ, το ΤΑΙΠΕΔ και ίσως κλιμάκιο του υπουργείου Οικονομικών για τον επανακαθορισμό των όρων του διαγωνισμού.

Εφόσον κάτι τέτοιο συμβεί, τα ερωτήματα ενδέχεται να συμπλεύσουν με τα προβλήματα, καθώς τίποτα και κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα να εγείρουν ενστάσεις οι εταιρείες που έχουν αποκλειστεί ήδη, αφού μια τέτοια αλλαγή συνιστά διαφοροποίηση ουσιωδών κανόνων του διαγωνισμού, οπότε οι καθυστερήσεις θα είναι θηλιά στον λαιμό του αρμόδιου υπουργείου, το οποίο θα πρέπει να τελειώσει, υποτίθεται, την πώληση του λιμανιού για να προχωρήσει η δεύτερη αξιολόγηση.

Εάν όλα τα προηγούμενα ισχύουν, τότε μάλλον βρισκόμαστε ακόμη μια φορά στην ανάγκη να υπάρξει και εναλλακτικό σχέδιο (plan b) που θα διασφαλίζει τουλάχιστον την ανάπτυξη του λιμένα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Παιχνίδια» στο παρά πέντε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας