Με επικοινωνιακό τρικ επιχείρησε χθες ο υπουργός Υποδομών να καλύψει το νέο φάουλ της κυβέρνησης με την απένταξη από τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις της περιόδου 2014-2020 των πολυδιαφημισμένων έργων ανάπλασης της Πανεπιστημίου και του φαληρικού όρμου, συνολικού προϋπολογισμού 440 εκατ. ευρώ.
«Δεν είναι έργα βιτρίνας», ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου, στην οποία ανακοίνωσε ότι προχωρεί τις επόμενες ημέρες και με εθνικούς πόρους η χωριστή δημοπράτηση των αντιπλημμυρικών έργων προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ που θα εξασφαλιστούν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, γιατί είναι αναγκαία για την προστασία των νότιων συνοικιών της Καλλιθέας και του Μοσχάτου.
Δεν διευκρίνισε όμως πώς θα γίνει αυτό το... μαγικό, αφού το αντιπλημμυρικό κανάλι προβλέπεται να κατασκευαστεί στη θέση της λεωφόρου Ποσειδώνος, που είναι υπερυψωμένη σε σχέση με τις γύρω κατοικημένες περιοχές και λειτουργεί ως φράγμα στα νερά της βροχής, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν σπίτια και επιχειρήσεις. Η παραλιακή λεωφόρος θα μετατοπιστεί σε νέα θέση, προς την πλευρά της θάλασσας.
Στον αέρα
Ανεξάρτητα από τις εμφανείς τεχνικές αδυναμίες, με αυτή την εξαγγελία ο υπουργός Υποδομών άφησε εντελώς μετέωρη την παρέμβαση στην Πανεπιστημίου, η οποία -σημειωτέον- έχει συναντήσει σοβαρές αντιδράσεις, κυρίως για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο των εντός δακτυλίου περιοχών. Είναι ενδεικτικό ότι δεν απάντησε στην ερώτηση της «Εφ.Συν.», γιατί δεν προχωρά και στη δημοπράτηση της επέκτασης του τραμ, το οποίο ανήκει επίσης στην αρμοδιότητά του και -σύμφωνα με τους υπεύθυνους της «Αττικό Μετρό»- διαθέτει πλήρεις μελέτες.
«Στη χώρα αυτή κάνει κουμάντο η κυβέρνηση», δήλωσε με γνωστή... αντιμνημονιακή ρητορική ο υπουργός Υποδομών, ο οποίος δεν δίστασε να βγάλει στη σέντρα υπουργούς που ήταν συναρμόδιοι για το θέμα, κατονομάζοντας τους Γ. Μανιάτη και Στ. Καλαφάτη. Αποκάλυψε επίσης ότι δεν είχαν υποβληθεί εγκαίρως οι φάκελοι με όλες τις μελέτες των έργων και τώρα γίνεται προσπάθεια να συμπληρωθούν. Να σημειωθεί ότι σε παλιότερες δημόσιες τοποθετήσεις τους, αρμόδιοι υπουργοί είχαν υποσχεθεί ότι τα έργα θα έμπαιναν στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, αλλά στην πράξη χάνουν και το ΣΕΣ, το νέο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020!
«Ολα καλά»
Κατά τ’ άλλα, ο Μ. Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι «δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία για τα έργα της Αθήνας» και υποσχέθηκε ότι «θα γίνουν, γιατί είναι αναγκαία». Παραδέχτηκε ότι υπάρχει overbooking με τα έργα που υπέβαλαν τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος στο πλαίσιο του ΣΕΣ. Το όριο χρηματοδότησης για την επόμενη εξαετία ανέρχεται ανέρχεται στα 5,2 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 4,3 δισ. αφορούν κοινοτικά κονδύλια και τα υπόλοιπα πρέπει να εξασφαλιστούν από εθνικούς πόρους.
«Τα δύο έργα αντιπροσωπεύουν το 10% του συνολικού προγράμματος», είπε και υποστήριξε ότι, αν άρχιζαν τις διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, υπήρχε κίνδυνος να χαθεί ένα εξάμηνο στην επικύρωση των υπόλοιπων έργων, που αφορούν κυρίως την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, το μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς και ορισμένα νέα οδικά έργα (Πάτρα-Πύργος, Λαμία-Ξυνιάδα, κ.α.).
Στον πίνακα των έργων που έδωσε χθες στη δημοσιότητα περιλαμβάνεται και η νέα γραμμή του μετρό Γαλάτσι-Γουδή, αλλά ο ίδιος ομολόγησε ότι υπάρχουν ενστάσεις από την Ε.Ε., γιατί θεωρείται νέο έργο, ενώ γίνονται ευκολότερα αποδεκτά προγράμματα που έχουν ξεκινήσει με κονδύλια του ΕΣΠΑ και δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας