Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
metro epivates tounel
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Άλλο ένα «μίζερο» ζήτημα για τον υφυπουργό: Οι επιβάτες κατέβηκαν από τον συρμό και περπάτησαν μέσα στη σήραγγα, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου

Πήραν το μετρό, αλλά πήγαν περπατώντας μέσα σε υπόγειες στοές

Απίστευτη ταλαιπωρία βίωσαν οι επιβάτες του μετρό της Θεσσαλονίκης, όταν διακόπηκε η ηλεκτροδότηση της γραμμής και αναγκάστηκαν να φτάσουν στον επόμενο σταθμό με τα πόδια δίπλα σε καλώδια υψηλής τάσης ● Ιχνος συγγνώμης από κυβέρνηση και διαχειρίστρια εταιρεία ● Αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Με κολοβά δρομολόγια λειτουργεί το μετρό Θεσσαλονίκης ή μάλλον με δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία όμως δοκιμάζονται, όπως φαίνεται, σε πραγματικές συνθήκες στην πλάτη των επιβατών-πειραματόζωων. Η κυβέρνηση που καθυστέρησε το μετρό Θεσσαλονίκης για 4 χρόνια, ύστερα καμωνόταν ότι βιαζόταν να τελειώσει το έργο, με αποτέλεσμα να ζουν τώρα μια απίστευτη ταλαιπωρία οι επιβάτες.

Οι απίστευτες σκηνές του Σαββάτου, με τους πολίτες να βαδίζουν σε στοά πλάι σε καλώδια υψηλής τάσης, αποτελούν αψευδή μάρτυρα, ενώ καμία συγγνώμη δεν υπήρξε από κανέναν για την ταλαιπωρία. Το περιστατικό του Σαββάτου ήταν το επιστέγασμα όσων έχουν συμβεί πριν από τα εγκαίνια του έργου αλλά και μετά.

Ο εκτροχιασμός συρμού λίγο πριν από αυτά, που είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.», ξεχάστηκε μέσα στον αχό των πανηγυρισμών. Αλλά όσα συνέβησαν τις πρώτες 15 μέρες λειτουργίας του «πιο σύγχρονου μετρό» στον κόσμο είναι απλώς απόδειξη ότι η υποτιμητική συμπεριφορά απέναντι στους Θεσσαλονικείς παραμένει αμετακίνητη:

Στις σήραγγες

Δρομολόγια που σταματούν στις σήραγγες (τρία τουλάχιστον), συρμοί που αγκομαχούν να ξεκινήσουν, επιβάτες που μεταφέρονται από γραμμή σε γραμμή, απίστευτη ταλαιπωρία για έκδοση εισιτηρίου, ασανσέρ χαλασμένα, κυλιόμενες σκάλες που ξαφνικά σταματούν είναι μόνο μερικά από όσα διαπιστώθηκαν το προηγούμενο δεκαπενθήμερο.

Το επεισόδιο του Σαββάτου ήταν το χτύπημα της μεγάλης καμπάνας, καθώς τα καμπανάκια φαίνεται πως δεν ήθελε να τα ακούσει κανείς. Ο συρμός που μετέφερε επιβάτες προς τα ανατολικά ακινητοποιήθηκε μέσα στη σήραγγα λίγο μετά τον σταθμό Φλέμινγκ και οι επιβάτες αναγκάστηκαν να περπατήσουν με τα πόδια στη σήραγγα, για τουλάχιστον 200 μέτρα, προκειμένου να φτάσουν στον επόμενο σταθμό.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας ΤΗΕΜΑ, ο συρμός ακινητοποιήθηκε, μεταξύ των σταθμών Φλέμινγκ και Ευκλείδη «λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης της γραμμής». Γιατί άραγε διακόπηκε η ηλεκτροδότηση σε αυτή τη γραμμή και όχι και στην άλλη;

Καυστικές αναρτήσεις στο διαδίκτυο για το κάζο στο μετρό

Τα πρωτόκολλα

Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι «καθώς δεν κατέστη εφικτή η επαναφορά της ηλεκτροδότησης από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, σε εφαρμογή του σχετικού για την περίπτωση πρωτοκόλλου, ο συρμός εκκενώθηκε και οι επιβάτες μετέβησαν στον πλησιέστερο σταθμό μέσω του υφιστάμενου πεζοδιαδρόμου της σήραγγας, συνοδεία του προσωπικού, με απόλυτη ασφάλεια».

Ακολούθησαν ξανά δηλώσεις «πηγών της ΤΗΕΜΑ»(;) σε μέσα ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης για την «πιστή τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας» και χθες το βράδυ είχαμε νέα ανακοίνωση με τον απίθανο τίτλο «Η ακινητοποίηση συρμού σε περίπτωση συμβάντος εξυπηρετεί την προστασία του επιβατικού κοινού».

Η ανακοίνωση καταλήγει με την επισήμανση ότι «θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στον συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς Ανάληψη και Ευκλείδης, για να εντοπιστεί η κατ’ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας»!. Καμία συγγνώμη, μόνο διαπιστώσεις.

Το θέμα έφτασε στη Βουλή. Με παρέμβασή του, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Σωκράτης Φάμελλος ζήτησε να πάει στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας να δώσει εξηγήσεις. Απάντησε αντ’ αυτού ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης που είπε ότι ακολουθήθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Αυτό έλειπε, να μην είχαν ακολουθήσει ούτε τα πρωτόκολλα ασφαλείας!

Μετάθεση ευθυνών

Ο υπουργός σημείωσε ότι «θα εκδοθεί αναλυτική ενημέρωση από την εταιρεία». Με δυο λόγια, η κυβέρνηση μετέθεσε πολύ απλά την ευθύνη αποκλειστικά στη διαχειρίστρια εταιρεία. Στον Βορίδη απευθύνθηκε και ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, λέγοντας ότι η τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας δεν συνιστά πειστική απάντηση.

Μέχρι χθες ο κ. Σταϊκούρας είχε πάθει αφωνία. Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος σε δηλώσεις του είπε εν ολίγοις ότι δεν πρέπει να διαμαρτυρόμαστε αφού «έχουν ήδη διανυθεί 15.000 χιλιόμετρα και είναι το πρώτο ανάλογο περιστατικό»! Μόνο συγχαρητήρια δεν έδωσε…

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. Αναστάσιος Νικολαΐδης και ο Δημήτρης Σαρηγιάννης από τον τομέα Μεταφορών υπενθυμίζουν «ότι υπάρχει σειρά διαδοχικών τεχνικών συμβάντων τα οποία πρέπει να αξιολογηθούν ως προς την αξιοπιστία του συγκοινωνιακού συστήματος»! Με ανακοίνωσή του το ΚΚΕ αναφέρει καυστικά «περπατάμε και όπου βγει στο “πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη”».

Από τη ζελατίνα

Σχολιάζοντας στην «Εφ.Συν.» το επεισόδιο ο Γιάννης Μυλόπουλος, πρώην πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», είπε ότι «οι δοκιμές, που δεν έκαναν όπως έπρεπε, γίνονται τώρα, εν κινήσει, με τους συρμούς γεμάτους επιβάτες». Ρωτά δε τον κ. Σταϊκούρα αν θα διατάξει Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) για τη διερεύνηση τυχόν πειθαρχικών και πιθανώς ποινικών ευθυνών για όσους διαβεβαίωναν ότι το μετρό ήταν έτοιμο να λειτουργήσει με ασφάλεια.

Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης, σε δηλώσεις του στην «Εφ.Συν.» σχολίασε σαρκαστικά ότι «ακόμη δεν το βγάλαμε από την τελευταία ζελατίνα το μετρό και έχουμε προβλήματα. Οπότε είμαστε στο σημείο που μπορούμε να πούμε ότι… όταν θα είναι έτοιμο θα είναι το καλύτερο της Ευρώπης! Ομως καθίσταται σαφές ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια δεν έχουν τελειώσει ακόμη…».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πήραν το μετρό, αλλά πήγαν περπατώντας μέσα σε υπόγειες στοές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας