Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.3°
4 BF
68%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
staikouras
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο Χρήστος Σταϊκούρας συνομιλεί με πολίτες μέσα σε σταθμευμένο συρμό, στις εγκαταστάσεις του σταθμού Αγίας Σοφίας | ΝΙΚΟΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μέτρα Σταϊκούρα κατά των... επακουμβήσεων

Χειροκίνητο δρομολόγιο με επιβαίνοντες τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και ιερωμένους στο Μετρό Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Παρασκευή ● Κι ενώ το ρεπερτόριο Σταϊκούρα-Ταχιάου όσον αφορά την ασφάλεια παραμένει ανεξάντλητο, έπειτα από τις αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» για εκτροχιασμό και μετωπική σύγκρουση συρμών, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γ. Μυλόπουλος, εξακολουθεί να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: «Χρειάζονται άλλους τουλάχιστον έξι μήνες δοκιμών».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σώσον, Κύριε, το Μετρό σου (στη Θεσσαλονίκη) και ευλόγησον τους υπουργούς του! Μπορεί η κυβέρνηση επισήμως να είπε ότι γιορτή με Σαββόπουλο ή Ρέμο δεν θα κάνει στις 30 Νοεμβρίου στην πόλη, ωστόσο με βάση όσα συμβαίνουν τα τελευταία εικοσιτετράωρα τίποτα δεν πρέπει να αποκλείουμε από αυτά που σίγουρα μας ετοιμάζουν να δουν τα μάτια μας εκείνη την ημέρα!

Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για τον εκτροχιασμό συρμού και το τρακάρισμα που ονομάστηκε… επακούμβηση λειτούργησαν αφυπνιστικά στο επικοινωνιακό δυναμικό της κυβέρνησης, με υπουργό και υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών να κάνουν αλλεπάλληλες δηλώσεις και τον κ. Σταϊκούρα να πραγματοποιεί την ερχόμενη Παρασκευή δοκιμαστικό δρομολόγιο -χειροκίνητο- μόνο γι’ αυτόν και ιερείς!

Μάλλον αγιασμός δεν θα γίνει -θα τον αφήσουν για τα επίσημα εγκαίνια της 30ής Νοεμβρίου που αποτελεί την ημερομηνία της χιλιετίας για το υπουργείο- αλλά ο κ. Σταϊκούρας θα την κάνει τη βόλτα του συνοδεία ιερέων -για να ξορκίσει τα δαιμόνια των συρμών;- πιθανότατα, όπως γράφηκε, παρέα με τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο και άλλους ιερωμένους, αφού απηύθυνε πρόσκληση στην Εκκλησία της Ελλάδος, ενόψει και του εορτασμού της πόλης, την επόμενη μέρα (26 Οκτωβρίου). Μετά από αυτό, προφανώς υπολείπεται η συνέχεια της σχετικής ενημέρωσης ότι στις 30 Νοεμβρίου έχουν κληθεί στα εγκαίνια οι 26 υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης!

Μέχρι τότε οι δηλώσεις του κ. Σταϊκούρα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου είναι πυκνές και καθημερινές. Οι δυο τους έχουν ξεδιπλώσει ολόκληρο το εκφραστικό ρεπερτόριο γύρω από το θέμα «ασφαλή δρομολόγια». Από αυτό το pret-a-porter ξεχωρίζουμε όσα είπε ο κ. Ταχιάος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24.

Σύμφωνα με το επίσημο δελτίο Τύπου του υπουργείου, «το μόνο σίγουρο είναι ότι στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα υπάρχει ασφάλεια» (σημ.: αυτό δα έλειπε), ότι δοκιμές και διαδικασία πιστοποιήσεων βρίσκονται σε εξέλιξη και να μην ανησυχούμε διότι «τη λειτουργία του ανέλαβε η γαλλοϊταλική κοινοπραξία ΤΗΕΜΑ, η οποία λειτουργεί πανομοιότυπο Μετρό στην Κοπεγχάγη, με το ίδιο τροχαίο υλικό, την ίδια τοπολογία σταθμών, με αντίστοιχα συστήματα, αλλά και το Μετρό του Μιλάνου». Οπότε «οτιδήποτε άλλο ακούγεται είναι φημολογίες των ημερών. Θα υπάρχει πιστοποίηση για τη λειτουργία του και την κατασκευή του από την TUV Rheinland, μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες πιστοποίησης».

Χωρίς τηλεχειριστήριο

Μας δίνει και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες ο κ. Ταχιάος:

«Θα παραδοθεί ένα Μετρό με επίπεδο ασφαλείας 4, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει ηλεκτροδηγός. Θα υπάρχουν συνοδοί μέσα στα τρένα οι οποίοι θα εξυπηρετούν τους πολίτες σε πρώτη φάση και θα μπορούν να εκτελέσουν μια χειροκίνητη λειτουργία, εάν χρειαστεί, για παράδειγμα σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, προκειμένου να το μετακινήσουν μέχρι τον επόμενο σταθμό. Από το τρένο θα φαίνεται μόνο η σήραγγα, κανένα τηλεχειριστήριο. Το ίδιο σύστημα υπάρχει σε 48 δίκτυα μετρό σε 40 χώρες στον κόσμο, περίπου 1.350 χλμ. τα οποία εξυπηρετούνται με τον ίδιο τρόπο.

»Οι πιθανότητες σφάλματος στο λογισμικό (software) –όχι ατυχήματος– είναι ελάχιστες. Πρόκειται για ένα κλειστό δίκτυο 5G, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί από την Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και είναι αυτό που καθοδηγεί τα τρένα. Η επικοινωνία γίνεται μεταξύ των τρένων και του Κέντρου Ελέγχου. Ανά πάσα στιγμή, το κάθε τρένο είναι σε θέση να γνωρίζει το προηγούμενο και το επόμενο και ανάλογα αυτό προγραμματίζεται και μέσω του Κέντρου Λειτουργίας γίνεται η μετακίνησή τους». (Σημ.: Θα βάλουμε σε κόπο τον κ. Ταχιάο να προβεί σε διευκρινιστικές δηλώσεις διότι η αναφορά σε «συνοδούς» που «θα μπορούν να εκτελέσουν μια χειροκίνητη λειτουργία εάν χρειαστεί» βάζει σε πολλές σκέψεις τους κακόπιστους οι οποίοι είναι περισσότεροι τελικά από όσους φανερά ακούγονται.)

Φανερά κόντρα στον επικοινωνιακό ορυμαγδό πάει ο καθηγητής του ΑΠΘ, πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος σε νέες δηλώσεις του επιμένει ότι «τις διαβεβαιώσεις που δίνουν οι κ.κ. Σταϊκούρας και Ταχιάος να τις δώσει η λειτουργός εταιρεία του Μετρό, η ΤΗΕΜΑ, όπως το ζητάω έναν μήνα τώρα», σημειώνει ότι ο κ. Ταχιάος «εξωράισε τα ατυχήματα που αποκάλυψε η “Εφ.Συν.”», επιμένει ότι «ο κ. Ταχιάος όσο μιλάει τόσο εκτίθεται, δεν λέει τίποτα για υποχρεωτικά 18μηνα δρομολόγια» και τονίζει πως «δεν είναι κινδυνολογία ότι ο κ. Ταχιάος καθυστέρησε και ανέθεσε σε εταιρεία τη λειτουργία τον Οκτώβριο του 2023, δεν είναι κινδυνολογία ότι οι πιστοποιήσεις δίνονται στη βάση στοιχείων που θα τους δώσουμε, δεν είναι κινδυνολογία ότι όλες οι δοκιμές γίνονται ακόμη χειροκίνητα, τον Μάρτιο του 2024 προσλήφθηκε το προσωπικό, χρειάζονται λοιπόν άλλους τουλάχιστον έξι μήνες δοκιμών. Να βγει να μιλήσει η ΤΗΕΜΑ…».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μέτρα Σταϊκούρα κατά των... επακουμβήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας