Eνα περιστατικό που θα μπορούσε να είχε πολύ άσχημη εξέλιξη σημειώθηκε χθες το πρωί στο λιμάνι της Μυκόνου, όταν ταχύπλοο επιβατηγό πλοίο ξεκίνησε τη διαδικασία απόπλου ενόσω οι κάβοι ήταν δεμένοι και οι επιβάτες επιβιβάζονταν, με πολλούς να βρίσκονται ακόμα στον καταπέλτη. Ευτυχώς οι κάβοι δεν έσπασαν και το αποτέλεσμα ήταν να μετακινηθεί λίγο ο καταπέλτης από την προβλήτα. Σε διαφορετική περίπτωση, τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα.
Οπως ήταν φυσικό, επικράτησε ανησυχία και αναστάτωση, ενώ κάποιοι από τους επιβάτες είδαν τις αποσκευές τους να καταλήγουν στη θάλασσα. Το επικίνδυνο αυτό συμβάν προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα, ο οποίος έδωσε εντολή για τον σχηματισμό δικογραφίας.
Το πλοίο «Jumbo Jet», σημαίας Κύπρου, της εταιρείας «Sea Jets», πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από Πειραιά για Σύρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο και επιστροφή και ώς χθες το απόγευμα παρέμενε στο λιμάνι της Μυκόνου μέχρι να προσκομιστεί βεβαιωτικό διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί και να διαπιστωθεί εάν μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιό του.
Το υπουργείο Ναυτιλίας σε ανακοίνωσή του ανέφερε πως με αφορμή το περιστατικό «επαναλαμβάνουμε ότι η μεγαλύτερη προτεραιότητα του υπουργείου είναι τα θέματα ασφάλειας, ειδικά στην ακτοπλοΐα, τα οποία είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής». Τόνισε δε ότι στο πλαίσιο αυτό και για την ενίσχυση της ασφάλειας πλοίων, λιμένων και επιβατών, έχουν, μεταξύ άλλων, δρομολογηθεί ανάπτυξη Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων (Sea Port Time Slots System) με ένα κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα παρακολούθησης και χρήσης, η προσαρμογή των υπόχρεων λιμένων στον διεθνή κώδικα ISPS, η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο το υπουργείο Ναυτιλίας ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία το έργο «Εξειδίκευση αντικειμένου για τη δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)» προκειμένου να παράσχει εξειδικευμένες υπηρεσίες συμβούλου για τον προσδιορισμό του αντικειμένου και των επιμέρους ζητημάτων που αφορούν τη δημιουργία slots, που εφαρμόζονται και στις αερομεταφορές. Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος αναμένεται να δώσει οριστική λύση στο ζήτημα των εγκρίσεων των δρομολογίων, καθώς μέχρι σήμερα οι ώρες αναχώρησης των πλοίων συζητούνται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο εγκρίνει ή απορρίπτει τις προτάσεις των εταιρειών για τα δρομολόγια. Ωστόσο πολλές φορές υπάρχουν ταυτόχρονες αφιξο-αναχωρήσεις πλοίων ειδικά στα «δημοφιλή» λιμάνια, με αποτέλεσμα τον εκνευρισμό τόσο των πλοιάρχων όσο και των επιβατών.
Τι λέει η εταιρεία
Χθες το βράδυ η πλοιοκτήτρια εταιρεία με ανακοίνωσή της αναφέρθηκε στο περιστατικό, λέγοντας πως οι αξιωματικοί και το πλήρωμα ενήργησαν άμεσα και σύμφωνα με το πρωτόκολλο για την ασφάλεια των επιβατών. Σημείωσε πως δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός και για τις λίγες υλικές απώλειες οι επιβάτες ικανοποιήθηκαν στο ακέραιο, ενώ έκανε γνωστό ότι ο νηογνώμονας του πλοίου επιβεβαίωσε πως το πλοίο είναι αξιόπλοο και συνέχισε το δρομολόγιό του. Τέλος, ανέφερε ότι ενεργοποίησε αμέσως όλες τις απαιτούμενες εσωτερικές διαδικασίες ελέγχου για την περαιτέρω διερεύνηση του συμβάντος.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας