Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
tilefono
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com
Aρκετά κωλύματα στη σταθερή τηλεφωνία, πάρα τα πολυδιαφημιζόμενα «ψηφιακά άλματα»

Η ποιότητα... προωθείται, παρακαλώ περιμένετε

Απογοητευτικές οι διαπιστώσεις της ΕΕΤΤ. ● Το 2022 η Ελλάδα παρέμεινε δεύτερη ακριβότερη χώρα μετά το Βέλγιο, αλλά η απόσταση από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο είχε «περιοριστεί» στο 53,5%. ● Ο μέσος όρος στον χρόνο αποκατάστασης μιας βλάβης παραμένει ψηλά, έως και πάνω από ένα 24ωρο. ● Επιδεινούμενη είναι η εικόνα της αναμονής στους βλαβοληπτικούς αριθμούς των εταιρειών.

Μπορεί η κυβέρνηση σε κάθε ευκαιρία να πανηγυρίζει για τα «ψηφιακά άλματα» της Ελλάδας και τις υπηρεσίες που παρέχονται «με ένα κλικ», η ποιότητα των υπηρεσιών όμως στην πιο βασική τεχνολογική αγορά, εκείνη της σταθερής τηλεφωνίας, παραμένει στάσιμη, με ορισμένους δείκτες να επιδεινώνονται στη διετία 2022-2023, όπως δείχνει έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Οι διαπιστώσεις της ΕΕΤΤ, ειδικά για την αγορά της σταθερής τηλεφωνίας, έρχονται να προστεθούν στην κριτική που ασκείται για το υψηλότατο κόστος γενικότερα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, το οποίο ξέφυγε εντελώς από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο την περίοδο της καραντίνας, δηλαδή την εποχή ακριβώς που όλοι έψαχναν διέξοδο στην κοινωνική απομόνωση μέσω τηλεφώνου.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του 2022 το θέμα του κόστους των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα είχε φθάσει στη Βουλή όταν η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας αξιολόγησε τη διοίκηση της ΕΕΤΤ. Οπως ακούστηκε τότε, οι χρεώσεις τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών το 2020 ήταν υψηλότερες κατά 73% σε σχέση με τον μέσο όρο των χρεώσεων στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Η διαφορά των χρεώσεων σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ήταν ήδη πολύ μεγάλη (63,1%) και το 2019, αλλά απογειώθηκε στην πανδημία, με την Ελλάδα να αναδεικνύεται δεύτερη ακριβότερη μετά τη Νορβηγία. Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat), το 2022 η Ελλάδα παρέμεινε δεύτερη ακριβότερη χώρα μετά το Βέλγιο, αλλά η απόσταση από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο είχε «περιοριστεί» στο 53,5%...

Στοιχεία

Η ΕΕΤΤ πραγματοποιεί κάθε χρόνο έρευνες στις οποίες αποτυπώνει τους Δείκτες Ποιότητας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και η «Εφ.Συν.» επιχειρεί μια σύνοψη των στοιχείων που αφορούν κυρίως τη σταθερή τηλεφωνία για το έτος 2022 που ανακοινώθηκαν πέρυσι και το 2023 που δημοσιεύθηκαν χθες. Μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται ότι:

● Παρά τη γενικευμένη εντύπωση ότι η σταθερή τηλεφωνία υποχωρεί σε σχέση με την κινητή, το ενδιαφέρον των καταναλωτών παραμένει υψηλό. Οι νέες συνδέσεις του 2023 ήταν συνολικά 540.900 έναντι 529.265 του 2022 (αύξηση 2,2%). Πρώτη σε νέες συνδέσεις παραμένει η ΟΤΕ/COSMOTE (294.206 συνδέσεις το 2023 έναντι 287.774 το 2022). Μεγάλη αύξηση καταγράφει η VODAFONE (134.734 έναντι 89.822 το 2022), η NOVA που συγχωνεύθηκε με την WIND έπεσε στην τρίτη θέση (111.960), ενώ το 2022 οι δύο εταιρείες είχαν γράψει συνολικά 151.669 νέους συνδρομητές.

● Η VODAFONE κέρδισε περισσότερους νέους πελάτες, αλλά οι δείκτες βλαβών της επιδεινώθηκαν από το 13,75%-15,82% το 2022 στο 17,20-18,21% το 2023. Μεγαλύτερη επιδείνωση στο ποσοστό βλαβών κατέγραψε η NOVA που ανέβηκε από το 8%-13,31% το 2022 στο 16,22-17,32% το 2023. Σταθερά χαμηλότερα και με ελαφρά βελτίωση στο ποσοστό βλαβών η ΟΤΕ/COSMOTE.

● Ως προς τον χρόνο αποκατάστασης μιας βλάβης, ο μέσος όρος παραμένει ψηλά έως και πάνω από ένα 24ωρο για ΟΤΕ και NOVA, όμως η VODAFONE κρατά την πρωτιά, καθώς το 2023 χρειάστηκε 31 έως 51 ώρες, ενώ το 2022 χρειαζόταν έως και 70 ώρες, δηλαδή ένα τριήμερο. Εννοείται ότι όταν οι παραπάνω αριθμοί αφορούν τον μέσο όρο, θα υπάρχουν περιπτώσεις όπου η αποκατάσταση βλάβης μπορεί να απαίτησε πολλές μέρες.

● Επιδεινούμενη είναι η εικόνα και για την κατάσταση που επικρατεί στους αριθμούς που καλεί όποιος διαπιστώσει βλάβη στο τηλέφωνό του. Μεταξύ των ετών 2022 και 2023 αυξάνεται τόσο το ποσοστό των κλήσεων που μένουν αναπάντητες όσο και ο χρόνος που περνά ο πελάτης με βλάβη στην αναμονή. Ο βλαβοληπτικός αριθμός 13738 (Cosmote) ξεπέρασε το 20% σε αναπάντητες κλήσεις έναντι 13%-16% το 2022. Ο αριθμός 13840 (Vodafone) άφησε αναπάντητες πέρυσι περίπου το 20% των κλήσεων έναντι 15% το 2022. Το 13700 (Nova το 2023-Wind το 2022) ανέβασε το ποσοστό των αναπάντητων κλήσεων από το 2%-4% έως το 8% το 2023.

● Οι συνδρομητές που κάλεσαν το 13738 (Cosmote) χρειάστηκε να περιμένουν πάνω από 140 δευτερόλεπτα το 2023 έναντι κάτω των 100 δευτερολέπτων το 2022. Εννοείται πως οι παραπάνω αριθμοί αντιστοιχούν σε μέσους όρους, οπότε είναι προφανές ότι κάποιοι συνδρομητές χρειάστηκε να περιμένουν με τεράστια υπομονή στο ακουστικό τους. Πάνω από 20 δευτερόλεπτα αυξήθηκε η μέση αναμονή και στον αριθμό 13788 (ΟΤΕ) και στο 13840 της Vodafone, όπου ο μέσος όρος ξεπέρασε τα 160 δευτερόλεπτα το έτος 2023. Στα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνεται ο χρόνος συνομιλίας με εκπρόσωπο αλλά και εκείνος που προηγήθηκε σε προσπάθεια συνεννόησης με «αυτοματοποιημένα συστήματα IVR» (Interactive Voice Response).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η ποιότητα... προωθείται, παρακαλώ περιμένετε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας