Mιας (ικανοποιητικής σε γενικές γραμμές) συμφωνίας και της υπογραφής της… (εκατομ)μύρια υπολείπονται! Διοίκηση και εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έδωσαν χθες τα χέρια για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας την οποία η (μειωμένης συμμετοχής) συνέλευση των εργαζομένων είχε εγκρίνει και αναμένεται τώρα η έγκρισή της και από τα συναρμόδια υπουργεία. Κατά τα αναγγελλόμενα, ίσως είναι η τελευταία σύμβαση με τη σημερινή μορφή τού ΟΑΣΘ, ο οποίος τελεί υπό εκκαθάριση εδώ και 7 χρόνια!
Η σύμβαση που υπογράφηκε χθες από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Κώστα Ταγγίρη, τον πρόεδρο και τον γενικό γραμματέα του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννη Δήμκα και Αλέξη Γεωργιάδη αντίστοιχα, ρυθμίζει θεσμικά ζητήματα εξασφαλίζοντας μη μισθολογικές παροχές (δηλαδή τα καλούμενα τροφεία) προς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ώς το τέλος του 2024. Χαρακτηρίζοντας τους εργαζόμενους «μεγάλο περιουσιακό στοιχείο του Οργανισμού», ο κ. Ταγγίρης δήλωσε χαρούμενος που «καταλήξαμε σε συμφωνία η οποία ικανοποιεί τα περισσότερα από τα αιτήματα που τέθηκαν».
Τα τροφεία
Από την πλευρά του ο κ. Δήμκας έκανε λόγο για μία «καλή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας η οποία ικανοποιεί σε σημαντικό βαθμό τα αιτήματα των εργαζομένων», ζητώντας να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες έγκρισης από τα συναρμόδια υπουργεία, το Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών, ώστε να αρχίσει άμεσα η εφαρμογή της.
Εκτός από τα τροφεία, άλλη αλλαγή στη σύμβαση δεν υπάρχει σε σχέση με αυτήν που ίσχυε πέρσι. Μετά τις υπογραφές από τα υπουργεία θα πρέπει να ακολουθήσουν δημοσιεύσεις στην Εργάνη για να γίνουν διαγωνισμοί για τα τροφεία (voucher τροφίμων κατά βάση, περίπου 6 ευρώ ημερησίως/εργαζόμενο), τα οποία ίσως ξεπερνούν συνολικά και τα 2 εκατομμύρια ετησίως και για τα οποία θα πρέπει να γίνουν δημόσιοι διαγωνισμοί.
Επιπλέον αυτών η νέα σύμβαση περιέχει και ένα ποσό περί τις 500 χιλιάδες ευρώ που θα δοθεί σε δωροεπιταγές (και για αυτό το ποσό αναμένεται διαγωνισμός). Τα ανωτέρω δεν είναι λεπτομέρειες, καθώς ήδη βρισκόμαστε στα μέσα της χρονιάς και οι χρόνοι είναι πιεστικοί.
Τη νέα σύμβαση με τη διοίκηση οι εργαζόμενοι την ενέκριναν στην τελευταία τους συνέλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 29 Μαΐου. Αυτό που χαρακτήρισε τη συνέλευση αυτή -και παρά το προφανές ενδιαφέρον για όλους τους εργαζόμενους- ήταν η τεράστια αποχή καθώς περίπου 1.000 εργαζόμενοι δεν συμμετείχαν καν! Πήραν μέρος περί τα 450 άτομα, αλλά και από αυτά άλλοι 100 δεν ψήφισαν στο τέλος, με αποτέλεσμα η σύμβαση να ψηφιστεί από το 1/3 των εργαζομένων, δηλαδή 333 άτομα, ενώ 28 καταψήφισαν.
Τεράστια αποχή
Πίσω από την τεράστια αποχή θρυλείται ότι κρύβεται η μεγάλη δυσαρέσκεια των εργαζομένων για το γεγονός ότι στη σύμβαση δεν περιλαμβάνονται τα αναδρομικά που διεκδικούν από την κρατικοποίηση του 2017 και τους επανυπολογισμούς της προσωπικής διαφοράς. Τα ποσά αυτά θα εισπραχτούν μεν από την πλειονότητα των εργαζομένων -περίπου για 1.240 από αυτούς, ενώ περίπου 177 μόνο είδαν αρνητική διαφορά-, αλλά ο χρόνος καταβολής θα μετρά μόλις από τον περασμένο Απρίλιο του 2024. Και μιλάμε για ποσά που κανένας δεν μπορεί να προσπεράσει.
Πρόχειροι υπολογισμοί θέλουν τον μέσο όρο των χρημάτων που θα είχε λαμβάνειν κάθε ένας από τους 1.240 εργαζόμενους να ανέρχεται στο ποσό των 9 χιλιάδων ευρώ, αλλά το τελικό ποσό δεν αποκλείεται να έφτανε ακόμη και τα 25-30 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν το παγόβουνο κάτω από την παγερή έκφραση της αποχής από τη συνέλευση…
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους
Τις επόμενες δέκα μέρες εντάσσονται και τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ σε εξυπηρέτηση γραμμών στη Θεσσαλονίκη, αφού σήμερα με τα 23 ακόμη που πιάνουν δουλειά, στις γραμμές 30, 37 και 38 που εκτελούν τα δρομολόγια Τριανδρία - Αποθήκη, Ν. Σ. Σταθμός - Κρυονέρι και Νέα Ευκαρπία - Αριστοτέλους, θα φτάσουμε τα 88 οχήματα.
Μέχρι σήμερα στην ηλεκτροκίνηση έχουν ενταχθεί:
■ γραμμή 21, Εύοσμος - Αριστοτέλους
■ γραμμή 29, Πολίχνη - Αριστοτέλους
■ γραμμή 20, Μενεμένη - Αριστοτέλους
■ γραμμή 17, Τριανδρία - Ν. Σ. Σταθμός
■ γραμμή 28, Τ.Σ. Ευκαρπίας - Σκλαβενίτης - Παπαγεωργίου - Πανεπιστήμιο
■ γραμμή 25, Νεάπολη - Βενιζέλου
■ γραμμή 19, Κορδελιό - Ν. Σ. Σταθμός
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας