Τα... «καπνιστά» λεωφορεία του ΟΑΣΘ - η νέα τουριστική ατραξιόν που αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη; Κι όμως, έτσι φαίνεται να πιστεύουν κάποιοι εκεί στον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών της πόλης που καθημερινά διαφημίζουν στα τοπικά ΜΜΕ τα νεοαποκτηθέντα ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά ταυτόχρονα φροντίζουν η γραμμή Χ1 ΚΤΕΛ - Αεροδρόμιο «Μακεδονία» να εξυπηρετείται απ’ όποια σακαράκα διαθέτουν!
Εχουν περάσει σχεδόν είκοσι μέρες από την πυρκαγιά που ξέσπασε σε αρθρωτό αστικό λεωφορείο του οργανισμού, στον περιφερειακό, καταστρέφοντάς το ολοσχερώς. Λίγη ώρα νωρίτερα, εκτελούσε κανονικά δρομολόγιο της γραμμής Χ1 προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Ευτυχώς, ο οδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα ότι υπάρχει βλάβη και αφού αποβίβασε τους επιβάτες στο αεροδρόμιο ζήτησε αντικατάσταση του οχήματος. Το λεωφορείο, που έγινε στάχτη, κάηκε ενώ επέστρεφε από το αεροδρόμιο στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης για επισκευή.
Νέο περιστατικό, όμως, είχαμε στην ίδια γραμμή, υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, και χθες! Είναι περίοδος τουριστικής κίνησης για τη Θεσσαλονίκη και αναρωτιέται κανείς τι ακριβώς σκέφτονται εκεί στη διοίκηση του ΟΑΣΘ για όσους αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τη γραμμή με... τα «καπνιστά» λεωφορεία.
Δεκάδες επιβάτες του δρομολογίου Χ1 ΚΤΕΛ - Αεροδρόμιο «Μακεδονία» ταλαιπωρήθηκαν, ενδεχομένως και να κινδύνεψαν, όταν το αρθρωτό λεωφορείο που εξυπηρετούσε τη γραμμή άρχισε να βγάζει καπνούς, λίγο πριν τις 8.30 το πρωί. Ευτυχώς και πάλι ο οδηγός σταμάτησε έγκαιρα το όχημα επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, στον Φοίνικα, στο ρεύμα προς το αεροδρόμιο, και αποβιβάστηκαν όλοι...
Σύμφωνα με μαρτυρία επιβάτιδας, το λεωφορείο έβγαζε καπνούς σε μεγάλο μέρος της διαδρομής, αλλά άργησε να γίνει αντιληπτό από τον οδηγό. Οταν αυτός αντιλήφθηκε τι συμβαίνει, αμέσως σταμάτησε το λεωφορείο και το εκκένωσε. Η ίδια πρόσθεσε ότι το λεωφορείο ήταν γεμάτο κόσμο και μάλιστα πολλοί από αυτούς ήταν τουρίστες με βαλίτσες που είχαν προορισμό το αεροδρόμιο.
Αντίθετα με την προηγούμενη φορά που ο ΟΑΣΘ είχε βγάλει μια έστω λακωνική ανακοίνωση, αυτή τη φορά τήρησε σιγήν ιχθύος. Τσιμουδιά για τα σαπάκια που εκτελούν την πιο τουριστική γραμμή της Θεσσαλονίκης, ούτε λέξη για την ταλαιπωρία δεκάδων επιβατών και τουριστών που έφυγαν από την πόλη έχοντας ως τελευταία ανάμνηση τα «καπνιστά» σαράβαλα του οργανισμού.
Το κωμικοτραγικό της όλης υπόθεσης είναι ότι στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ υπάρχει ειδική αναφορά στον τουρισμό, για τον οποίο υποτίθεται πως έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Γράφει μάλιστα: «Ο ΟΑΣΘ παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας ενώ παράλληλα έχει σαν στόχο τη συνεχή αναβάθμισή τους»!
«Πλέον έχουμε χάσει το μέτρημα από το πόσα οχήματα του οργανισμού έχουν καεί, αλλά και των ΚΤΕΛ που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ. Ταυτόχρονα έχουμε χάσει το μέτρημα και από τα εκατομμύρια που καρπώνονται κάθε χρόνο οι ιδιώτες της συγκοινωνίας της πόλης για να παρέχουν με τα “σαπάκια” τους υποβαθμισμένη συγκοινωνία», αναφέρουν συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ.
Στο μεταξύ, θυμίζουμε ότι τον περασμένο Μάρτη ο οργανισμός παρέλαβε τα πρώτα 110 κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας Yutong, από τα συνολικά 300 που πρόκειται να προμηθευτεί. Τις προηγούμενες εβδομάδες μερικά από τα νέα οχήματα έκαναν δοκιμαστικές βόλτες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, φορτωμένα μάλιστα με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων, όσο δηλαδή αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο 75 επιβατών. Τα κανονικά δρομολόγιά τους ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα στις γραμμές 21 (Εύοσμος – Αριστοτέλους) και 29 (Πολίχνη – Αριστοτέλους).
Ας σημειωθεί εδώ ότι η εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρικών λεωφορείων στις μεγάλες πόλεις είναι ακόμη αμφιλεγόμενη, καθώς έχουν σημειωθεί αρκετά περιστατικά ανάφλεξης. Πριν από έναν χρόνο στο Παρίσι, η εταιρεία Bollore αναγκάστηκε να αποσύρει από την κυκλοφορία και τα 149 ηλεκτρικά λεωφορεία του στόλου της ύστερα από δύο απανωτά περιστατικά πυρκαγιών που ξέσπασαν εν κινήσει σε δύο από αυτά, μέσα σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας