ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Eνός ελλιπούς φακέλου, μύρια κακά έπονται… Εκ νέου κρίνεται σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας η τύχη του διαβόητου flyover στη Θεσσαλονίκη, που πάγωσε την περασμένη εβδομάδα με δικαστική απόφαση και μαζί του πάγωσαν και τα χαμόγελα των διαφόρων κυβερνητικών παραγόντων που σχετίζονται με το φαραωνικό έργο.
Με προσωρινή διαταγή της προέδρου του Ε’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Μαργαρίτας Γκορτολίδου, σταμάτησαν προσωρινά οι εργασίες κατασκευής, ύστερα από σχετικό αίτημα των κατοίκων τριών συλλόγων της ανατολικής Θεσσαλονίκης, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία δεν κατέθεσαν στοιχεία αντίκρουσης…
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των φορέων που προσέφυγαν κατά του έργου, εκ μέρους των υπουργείων δεν κατατέθηκαν ποτέ οι τρεις απαραίτητες μελέτες - οριστική κυκλοφοριακή, οδοποιίας και στατικότητας!
Το Δημόσιο είχε δικαίωμα να καταθέσει πλήρη φάκελο στο ΣτΕ από τον περασμένο Δεκέμβριο ώστε να αποφύγει την αναστολή εργασιών, όμως για λόγους που μοιάζουν ανεξήγητοι, δεν το έκανε ποτέ. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, έχει δηλώσει ότι υπεύθυνο για το έργο είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος!
Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» αναφέρουν ότι, μετά το κυβερνητικό πατατράκ, κάποια γρανάζια της κρατικής μηχανής κινήθηκαν κι έχει κατατεθεί εν τω μεταξύ στο ΣτΕ ένας φάκελος, μόνο που είναι... λιποβαρής. Είναι δηλαδή αμφίβολο κατά πόσο εμπεριέχει μελέτες και στοιχεία ικανά να αλλάξουν τη δικαστική κρίση ως προς το πάγωμα των εργασιών που αποφασίστηκε την περασμένη εβδομάδα.
Εάν επιβεβαιωθεί σήμερα η απόφαση της περασμένης Τρίτης για αναστολή των εργασιών έως τη συζήτηση της κύριας προσφυγής, που αναβλήθηκε για τις 22 Μαΐου, τότε θα πρόκειται για στρατηγική ήττα της κυβέρνησης και όσων εμπλέκονται στο λεγόμενο flyover.
Νίκη
Στην περίπτωση αυτή θα μπορούμε μάλιστα να μιλάμε για μεγάλη επιτυχία των κινημάτων και των κινήσεων πολιτών, καθώς δεν είναι μικρό πράγμα να σταματάς δικαστικά, έστω προσωρινά, ένα πολυδιαφημισμένο έργο της κυβέρνησης όπου συμμετέχουν συμφέροντα και κατασκευαστικές εταιρείες. Μια τέτοια νίκη δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις και τη διάθεση να συνεχιστεί ο αγώνας.
«Πέντε μήνες είχε μπροστά του το ελληνικό Δημόσιο για να καταθέσει φάκελο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να μη χρειαστεί να διακοπούν οι πρόδρομες εργασίες κατασκευής του flyover», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος του Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών Πυλαίας, Αλέξανδρος Αδαμίδης.
Είναι ζήτημα λίγων ημερών η νέα απόφαση για το αν θα εξακολουθεί να ισχύει η αίτηση αναστολής των κατοίκων. Από κει και πέρα, εκτός από την επί της ουσίας συζήτηση για την ακύρωση του έργου, που αναβλήθηκε για τις 22 Μαΐου, έχει προσδιοριστεί για τις 3 Ιουνίου η εκδίκαση των προσφυγών των ιδιοκτητών οι περιουσίες των οποίων απαλλοτριώνονται.
Η πρώτη προσφυγή κατά του flyover κατατέθηκε στο ΣτΕ το 2020.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας