Βαθιά χαραγμένη στη μνήμη όλων, παρά το πέρασμα των χρόνων, παραμένει η 4η Οκτωβρίου 1999, ημέρα κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους έξι νέα παιδιά, οπαδοί του ΠΑΟΚ, που επέστρεφαν από την Αθήνα οδικώς μετά από αγώνα της ομάδας τους με τον Παναθηναϊκό.
Σε μια από τις μαύρες μέρες της ιστορίας του ελληνικού αθλητισμού το λεωφορείο που τους μετέφερε εκτροχιάστηκε ύστερα από σύγκρουση με διερχόμενο φορτηγάκι. Το βαρύ όχημα έπεσε σε χαντάκι και κόστισε τη ζωή στους έξι οπαδούς του «δικέφαλου».
Έφυγαν από τη ζωή ο Χαράλαμπος Ζαπουνίδης (20 ετών), ο Δημήτρης Ανδρεαδάκης (25), η Χριστίνα Τζιόβα (18), ο Αναστάσιος Θέμελης (22), ο Γεώργιος Γκανάτσιος (22), ο Κυριάκος Λαζαρίδης (17), καθώς και ο Αστέριος Αγκζιώτης (68), ο οδηγός του μικρού φορτηγού το οποίο συγκρούστηκε με το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν οι οπαδοί του ΠΑΟΚ.
Για την οικογένεια του «δικέφαλου» η «μνήμη είναι βασικό συστατικό της διατήρησης του χαρακτήρα και των αξιών που ένωσαν τόσες χιλιάδες ψυχών να φωνάζουν τα ίδια συνθήματα, να χειροκροτούν το ίδιο έμβλημα, να θυσιάζουν και να θυσιάζονται…».
Στο σημείο στήθηκε μνημείο για να θυμίζει την τραγωδία.
Οπαδοί του Ολυμπιακού στα Τέμπη
Σήμερα, οργανωμένοι οπαδοί του Ολυμπιακού, που ταξιδεύον οδικώς στην Σερβία για το αυριανό παιχνίδι με την Μπάτσκα Τόπολα, πέρασαν από τα Τέμπη και τίμησαν τους αδικοχαμένους οπαδούς του ΠΑΟΚ.
Στο βίντεο που ανήρτησε η επίσημη σελίδα της Θύρας 7, οι ερυθρόλευκοι οπαδοί τίμησαν «αυτούς που πήγαν να δουν την αγαπημένη τους ομάδα και δεν γύρισαν πίσω», κρατώντας ενός λεπτού σιγή, ενώ άναψαν και καπνογόνα για τους αδικοχαμένους φίλους του ΠΑΟΚ.
Η «καταραμένη κοιλάδα»
Στα Τέμπη τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες τραγικών γεγονότων με αποκορύφωμα το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα τον Φεβρουάριο του 2023. Δύο τρένα, μια εμπορική αμαξοστοιχία και μια επιβατική που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκαν στην περιοχή του Ευαγγελισμού Λάρισας του Δήμου Τεμπών. Από τη σφοδρή σύγκρουση τα πρώτα βαγόνια τυλίχτηκαν στις φλόγες και μετατράπηκαν σε μια άμορφη μάζα, ενώ αλλά εξετράπησαν και κατέληξαν σε ρεματιά.
Συγκεκριμένα, ο επιβατικός συρμός Intercity 62 που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503. Η σφοδρή σύγκρουση, ο εκτροχιασμός και η ανάφλεξη των συρμών προκάλεσε τον θάνατο 57 ανθρώπων, και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85. Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα.
Στην «καταραμένη κοιλάδα», στις 13 Απριλίου του 2003, γίναμε μάρτυρες ακόμα ενός θλιβερού δυστυχήματος. Ένα λεωφορείο με μαθητές της πρώτης Λυκείου επέστρεφε στο Μακρυχώρι Ημαθίας από εκδρομή στην Αθήνα. Ο οδηγός ενός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν από τον Προβατώνα Έβρου στην Αθήνα, έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο των μαθητών. 21 μαθητές βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ακόμη 9 τραυματίστηκαν σοβαρά. Το δυστύχημα συνέβη στο 388ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Λάρισας- Θεσσαλονίκης, στα Τέμπη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας