Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Ο βαρύς φόρος αίματος στην ελληνική άσφαλτο

Για πόσο καιρό ακόμα θα συνεχίζεται η αφόρητη εξοικείωσή μας με τους δεκάδες θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς στους ελληνικούς δρόμους σαν κάτι αναπόφευκτο, αν όχι και φυσιολογικό;

Ο απολογισμός των θανάτων και τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το 2021 από το ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών) στις 15 Ιουνίου δεν απασχόλησε ιδιαίτερα τα περισσότερα ΜΜΕ, τους «ειδικούς» και τους «αρμοδίους» στη χώρα μας.

Το ίδιο συνέβη και με τα (προσωρινά) στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο του 2022, που καταγράφουν πρώτη φορά έπειτα από χρόνια ανησυχητική αύξηση θανάτων. «Αν δε σε σκοτώσουν οι δρόμοι, θα σε σκοτώσει η tv και τα fm» τραγουδούσαν μαζί με τον ράπερ ΛΕΞ χιλιάδες άνθρωποι στη Νέα Σμύρνη την προηγούμενη Κυριακή. Αυτoί κάτι παραπάνω φαίνεται ότι ξέρουν.

Κοιτάζοντας λοιπόν τις ανακοινώσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για το 2021 διαπιστώνεται πως:

■ Η Ελλάδα με 608 νεκρούς από τροχαία καταλαμβάνει την 6η χειρότερη θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε. σε θανάτους αναλογικά με τον πληθυσμό. Χειρότερες επιδόσεις έχουν μόνο η Πολωνία, η Κροατία, η Λετονία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία.

■ Με 56,9 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων βρίσκεται πολύ πάνω από τον μέσο όρο των 27 χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης που διαμορφώθηκε στους 44,6.

■ Αν κυκλοφορείς στο ελληνικό οδικό δίκτυο, έχεις τετραπλάσια πιθανότητα να σκοτωθείς σε τροχαίο από όσους κυκλοφορούν στη Νορβηγία, τριπλάσια από όσους κυκλοφορούν στη Μάλτα (17,4) και στη Σουηδία (18,5), υπερδιπλάσια από όσους κυκλοφορούν στην Ελβετία (23,1), τη Δανία (23,1) και το Ηνωμένο Βασίλειο (23,9).

Εξίσου ανησυχητικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο του 2022, όπου είχαμε 57 νεκρούς (από 36 το 2021, αύξηση 58,3% σε νεκρούς!), 52 βαριά τραυματίες (από 35, αύξηση 48,6%) και 1.111 ελαφρά τραυματίες (από 790 το 2021, αύξηση 40,6%). Θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος την πανδημία και την άρση των περιορισμών που οδήγησε σε περισσότερα τροχαία. Ομως τα πράγματα είναι χειρότερα από αυτό, καθώς καταγράφεται σε σχέση με τον Απρίλη του 2019 αύξηση 15% σε νεκρούς και βαριά τραυματίες.

Ο Σύλλογος SOS Tροχαία Εγκλήματα σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο «για “μαθητευόμενους μάγους” στη χώρα, που δεν θέλουν το όριο των 30km/h σε κατοικημένες περιοχές, που βρίσκουν “σε αρκετές περιπτώσεις τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους εξωφρενικά χαμηλά” και μεθοδεύουν την αύξησή τους, που δεν τολμούν να επιβάλουν το μηδενικό αλκοόλ στην οδήγηση. Για να μη μιλήσουμε βέβαια για τη δικαστική αντιμετώπιση των τροχαίων εγκλημάτων στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με τον ίδιο σύλλογο, ευθύνες για την τραγική κατάσταση έχει και η Ε.Ε., «που, υπακούοντας στα κελεύσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αρνείται να επιβάλει μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική οδικής ασφάλειας δεσμευτική για όλες τις χώρες-μέλη και αρκείται στο να υιοθετεί ωραία μεν αλλά ανεφάρμοστα κείμενα, όπως η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που συνέταξε και παρουσίασε η ευρωβουλευτής Ελενα Κουντουρά».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο βαρύς φόρος αίματος στην ελληνική άσφαλτο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας