Τον υπουργό Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο καταγγέλλει η Συσπείρωση Εργαζομένων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ότι σκόπιμα και παραπλανητικά τους στοχοποιεί για την εκτόξευση του κόστους των Υποβρυχίων, αποσιωπώντας τις ευθύνες των ιδιωτών που κατείχαν τα ναυπηγεία από το 2002 και μετά.
Η συνδικαλιστική παράταξη αναφέρεται σε πρόσφατη τοποθέτηση του υπουργού στη Βουλή, μέσω της οποίας οπως λένε «δημιουργεί αφήγημα με στόχο να δικαιολογήσει την αποτυχημένη και ιδεοληπτική πολιτική της κυβέρνησης, υπέρ ιδιωτών "επενδυτών" για τα ναυπηγεία». Οι εργαζόμενοι κατηγορούν τους πρώην ιδιοκτήτες των ναυπηγείων, τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp και κατόπιν την Abu Dhabi Mar των Αραβικών Εμιράτων, ότι «δύο φορές καρπώθηκαν κρατικό χρήμα δεν παρέδωσαν υποβρύχια, εκβίαζαν το Ελληνικό Δημόσιο που βρέθηκε δύο φορές μάλιστα όμηρός τους». Σημειώνουν μάλιστα ότι «οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οφείλονται αποκλειστικά στους "επενδυτές τους».
Ο υπουργός απέδωσε την αύξηση του κόστους των υποβρυχίων στη μισθοδοσία των εργαζομένων, μέρος της οποίας καλύπτεται από το Πολεμικό Ναυτικό, εφόσον τα Ναυπηγεία τελούν υπό ειδική διαχείριση. Η συσπείρωση εξηγεί ότι «η μισθοδοσία προκύπτει μέσω του προγράμματος της απευθείας συνεργασίας εργαζομένων και Πολεμικού Ναυτικου και έγινε λόγω της εγκατάλειψης τόσο του ναυπηγείου όσο και των υποβρυχίων στην τύχη τους, από τους ιδιώτες "επενδυτές" και ενώ αυτοί είχαν καρπωθεί εκατομμύρια ευρώ».
Η καταγγελία της εργοστασιακής επιτροπής των εργαζομένων, παράταξης που συμμετέχει στο Δ.Σ. του σωματείου, αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς τις ημέρες αυτές κρίνεται η τύχη των Ναυπηγείων, μέσω του διαγωνισμού πώλησής τους σε ιδιώτες. Η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν περιλαμβάνει τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, οδηγώντας τους εργαζόμενους σε οριστική απόλυση.
Το πλήρες κείμενο της καταγγελίας
Ο υπ. Άμυνας σε πρόσφατη τοποθέτηση του, σε επιτροπή στην Βουλή, με περίσσιο θράσος ανάφερε, ότι η μισθοδοσία των εργαζομένων στα ναυπηγεία αύξησε το κόστος των Υποβρύχιων. Μισθοδοσία που προκύπτει μέσω του προγράμματος της απευθείας συνεργασίας εργαζομένων & Πολεμικού Ναυτικού και έγινε λόγω της εγκατάλειψης, τόσο του ναυπηγείου, όσο και των υποβρύχιων στην τύχη τους, από τους ιδιώτες «επενδυτές» και ενώ αυτοί ήδη είχαν καρπωθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Γνωρίζει ο Υπουργός πόσα πλοία πέρα από την ολοκλήρωση των υποβρύχιων συντηρούνται και επισκευάζονται αυτό το διάστημα από τους εργαζόμενους;
Αυτός δεν είναι που έταζε και μπόνους επιβράβευσης που όμως ποτέ δεν έδωσε;
Γνωρίζει πόσα ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΘΗΚΑΝ από τα δημόσια ταμεία ΧΑΡΗ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ;
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΕΚΤΙΝΑΧΤΗΚΕ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 2002 ΚΑΙ ΜΕΤΑ.
Οι μεν Γερμανοί πήραν ΔΙΣ ευρώ και ΔΕΝ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΤΙΠΟΤΑ, Οι δε Άραβες 365εκ. και δεν έβαλαν ούτε βίδα. Χάρη στην εργασία και την τεχνογνωσία των εργαζομένων τα υποβρυχια αρχικά αφού διασώθηκαν όταν οι ιδιώτες τα άφησαν στην τύχη τους τελικά ολοκληρώθηκαν.
ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σε αντίθεση μάλιστα και με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού πέρσι στην ΔΕΘ μας πετάει για ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ όπως τότε αρχικά τα 2 χρόνια (2012-2014), μόνο που αυτή τη φορά ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΗ μετατρέποντας ως ζητούμενο μέχρι και τις αποζημιώσεις μας.
Σκόπιμα ο υπουργός δημιουργεί αφήγημα με στόχο να δικαιολογήσει την ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ και ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ της κυβέρνησης, υπέρ ΙΔΙΩΤΩΝ «ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ» για τα ναυπηγεία. ΙΔΙΩΤΕΣ που 2 φόρες καρπώθηκαν κρατικό χρήμα ΔΕΝ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ, ΕΚΒΙΑΖΑΝ το Ελληνικό Δημόσιο που βρέθηκε 2 φόρες μάλιστα όμηρος τους. ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙΣ, ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ «ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ» ΤΟΥΣ.
Τώρα θέλουν μέσα από τέτοιες τοποθετήσεις να δικαιολογήσουν την πολιτική τους που οδηγεί στην επανάληψη για τρίτη φορά του ίδιου έργου, μέσω του νέου προγράμματος κατασκευής των φρεγατών.
Η ΟΜΟΦΩΝΑ από τους εργαζόμενους προτεινόμενη λύση για την επόμενη μέρα του ναυπηγείου αποτελεί μονόδρομο.
Τους ιδιώτες τους ζήσαμε.
Μόνη λύση που εγγυάται το Δημόσιο συμφέρον, το πρόγραμμα των φρεγατών και το μέλλον του ναυπηγείου και κατ επέκταση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας είναι το κράτος να πάρει τον έλεγχο του ναυπηγείου, ώστε να μην βρεθεί στο κοντινό μέλλον πάλι όμηρος από κάποιον ιδιώτη «επενδύτη». Το παράδειγμα άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, την πρόταση αυτή επιβεβαιώνει.
Τα περί ξένων ναυπηγείων μόνο ως άστοχα εκβιαστικά διλλήματα μπορούν να θεωρηθούν. Ναυπηγείο για το πρόγραμμα των φρεγατών αλλά και το σύνολο των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού έχουμε. Συγκεκριμένες νεοφιλελεύθερες πολιτικές μέσω των ιδιωτικοποιήσεων στόχευσαν να το απαξιώσουν και να το κλείσουν. Οι εργαζόμενοι που η σημερινή κυβέρνηση απολύει το κράτησαν ζωντανό.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ και της ζωής μας, ακόμα και αν κάποιοι επιχειρήσουν να μας διασπάσουν, διαχωρίζοντας μας για την επόμενη μέρα, σε λίγους και εκλεκτούς από την μία και σε μη εκλεκτούς από την άλλη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας