Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.3°
4 BF
68%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
«Ενα παιδί είναι ένα παιδί». «Δεν είναι κινούμενος στόχος, ούτε... αερόσακος στα πόδια των επιβατών στα Ι.Χ.», υπογράμμισε ο γιατρός Γιώργος Κουβίδης, ψυχή της πρωτοβουλίας «SOS Τροχαία Εγκλήματα» | EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

«Το παιδί δεν είναι αερόσακος»

Παρουσιάστηκαν χθες στην ΕΣΗΕΑ οι προτάσεις και το πρόγραμμα των δράσεων (4-10 Μαΐου 2015) των δέκα συνεργαζόμενων κοινωνικών οργανώσεων οι οποίες αντιμάχονται ανιδιοτελώς και συστηματικά το καθημερινό μακελειό στους δρόμους, ιδίως στη χώρα μας (που κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρώπη), προωθώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών, των πεζών, των ΑμεΑ, των ποδηλατών και όλων των πολιτών στους δρόμους.

«Ενα παιδί είναι ένα παιδί». «Δεν είναι κινούμενος στόχος, ούτε... αερόσακος στα πόδια των επιβατών στα Ι.Χ.», υπογράμμισε ο γιατρός Γιώργος Κουβίδης, ψυχή της πρωτοβουλίας «SOS Τροχαία Εγκλήματα».

Η Ελλάδα παραμένει δυστυχώς πρωταθλήτρια στα τροχαία, με ανυπολόγιστο κόστος για όλους μας. Στη χώρα μας η πιθανότητα θανάτου από τροχαίο είναι διπλάσια σε σχέση με τον μέσο όρο τριάντα χωρών της Ευρώπης.

Στα αγόρια από 5 έως 14 ετών είναι η πρώτη αιτία θανάτου και από το 1996 έως το 2007 (μετά δεν υπάρχουν στοιχεία) σκοτώθηκαν 600 παιδιά στην Ελλάδα. 9 στα 10 τροχαία δυστυχήματα παιδιών συμβαίνουν γύρω από το σχολείο, όπου δεν υπάρχουν διαβάσεις, πεζοδρόμια, σχολικοί φύλακες και τροχονόμοι, αλλά μόνο παράνομα παρκαρισμένα Ι.Χ. και δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας.

Οι μισοί πολίτες στην Ελλάδα δεν έχουν διδαχθεί καμία Κυκλοφοριακή Αγωγή. Δεν γνωρίζουν πώς να τοποθετήσουν το παιδικό κάθισμα. Τα περισσότερα οχήματα δεν ελέγχονται ούτε από τα ΚΤΕΟ. Αυτά τόνισαν οι ομιλητές Νίκος Στάππας (Κίνηση ΠΕΖΗ) και Αρης Ζωγράφος (Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Εκπαιδευτών Οδηγών Αττικής), που ανέλυσαν τις πολυδιάστατες ουσιαστικές δράσεις τους κατά την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, από τη Δευτέρα 4 έως την Κυριακή 10 Μαΐου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, δήμους, σχολεία κ.λπ.

Πρόβλημα η μίμηση

Η εκπρόσωπος των «Μαμάδων στον Δρόμο» και του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού», Ιλια Ιατρού, εξήγησε πόσο «εγκληματικό είναι τα παιδιά άλλα να μαθαίνουν στο σχολείο για την οδική συμπεριφορά και άλλα να βλέπουν στην οικογένεια και την καθημερινότητά τους». Διότι, εν τέλει, όλοι συνηθίζουμε να «κάνουμε αυτό που βλέπουμε να κάνουν οι άλλοι» στους δρόμους.

Η κ. Ιατρού σημείωσε ότι η ίδια, σε ώρα βροχής στον δρόμο, με το ένα παιδί της στο καρότσι και το άλλο στο χέρι της, προσπαθώντας να διασχίσει τον δρόμο μπροστά στο σχολείο της περιοχής της, όπου δεν υπάρχει καμία διάβαση και κανένα φανάρι, μέτρησε την αδιαφορία 26 γιωταχήδων. Κανείς τους δεν σταμάτησε για να περάσει...

Κλείνοντας τη συνέντευξη Τύπου, ο Γιώργος Κουβίδης κάλεσε την κυβέρνηση (την πρώτη που συνεργάζεται με την Κίνησή τους) να υιοθετήσει αμέσως τα πρώτα μέτρα χωρίς οικονομικό κόστος: να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να έχει απόλυτη και σαφή προτεραιότητα ο πεζός στις διαβάσεις, να μην κάθονται παιδιά στο μπροστινό κάθισμα.

Επίσης, να μετακινηθούν άνδρες από τα ΜΑΤ και τις άλλες δυνάμεις καταστολής και να ενισχύσουν την Τροχαία, να μειωθούν τα όρια ταχύτητας, ιδίως μέσα στις πόλεις, και να απαγορευτεί το «τρικάβαλο», με το παιδάκι στη μέση, στις μοτοσικλέτες...

Για όλα αυτά, όπως είπε η διευθύνουσα τη χθεσινή συζήτηση γ.γ. της ΕΣΗΕΑ, Μαριλένα Κατσίμη (εκ μέρους της Ενωσης, που υποστηρίζει την πρωτοβουλία για την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας), χρειάζεται και η σχετική δημοσιότητα από τα ΜΜΕ. Αλλά τα ιδιωτικά δεν είναι πρόθυμα να συγκρουστούν με την αυτοκινητοκρατία. Ας δούμε το κοινωνικό πρόσωπο της νέας ΕΡΤ, λοιπόν, είπε η κ. Κατσίμη.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Το παιδί δεν είναι αερόσακος»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας