Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Τα πορίσματα της ελληνικής έρευνας αμφισβήτησε ο διευθυντής της Τροχαίας Γιώργος Ελευθεράκης, επισημαίνοντας ότι δεν είναι εφικτό να διαπιστωθεί η έλλειψη ύπνου σε οδηγούς που εμπλέκονται σε τροχαία | ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ KΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Οποιος νύχτα οδηγεί...

Καμπάνια για την οδική ασφάλεια επικεντρώνεται στις αρνητικές συνέπειες από την έλλειψη ύπνου. Σύμφωνα με έρευνα, η πολύωρη παραμονή στο βολάν τις βραδινές ώρες αυξάνει τον κίνδυνο για τροχαία

Η οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες πολλαπλασιάζει τους κινδύνους για τροχαία ατυχήματα. Την επισήμανση έκανε ο γιατρός Μάνος Βαγιάκης, διευθυντής του κέντρου μελέτης ύπνου του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», επικαλούμενος έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ και δείχνει ότι ο οδηγός έπειτα από δίωρη νυχτερινή οδήγηση παρουσιάζει συμπτώματα ανάλογα με αυτά που επιφέρει η κατανάλωση αλκοόλ, ενώ στις τρεις ώρες έχει συμπεριφορά που αντιστοιχεί σε κατάσταση μέθης.

Η παρέμβαση έγινε στη χθεσινή παρουσίαση της έρευνας σε δέκα ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Γαλλία, Βρετανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία και Σουηδία), που οργάνωσε το Ινστιτούτο οδικής ασφάλειας της γαλλικής κατασκευαστικής εταιρείας Vinci, η οποία συμμετέχει στη χώρα μας σε μεγάλα έργα (αυτοκινητόδρομοι, γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κ.λπ.).

Στην Ελλάδα τα ερωτηματολόγια συγκεντρώθηκαν με τη συνεργασία του ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς» και της «Hellastron», του νέου φορέα όλων των αυτοκινητόδρομων. Το φετινό πρόγραμμα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των οδηγών για τις αρνητικές συνέπειες από την έλλειψη ύπνου και συμπυκνώνεται στο σύνθημα «η έξυπνη οδήγηση θέλει ξύπνιους οδηγούς». Θα συνδυαστεί με ενημερωτική καμπάνια τις ημέρες της πασχαλινής εξόδου, στον χώρο εξυπηρέτησης οδηγών στα Μέγαρα και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Τα πορίσματα της ελληνικής έρευνας αμφισβήτησε ο διευθυντής της Τροχαίας Γιώργος Ελευθεράκης, επισημαίνοντας ότι δεν είναι εφικτό να διαπιστωθεί η έλλειψη ύπνου σε οδηγούς που εμπλέκονται σε τροχαία. «Είναι ομολογία ότι αποτελεί τον μοναδικό φταίχτη», τόνισε και παραδέχτηκε ότι το πρόβλημα είναι εντονότερο στους οδηγούς φορτηγών, που βρίσκονται πολλές ώρες στο τιμόνι παρόλο που οι κανόνες οδήγησης επιβάλλουν την ξεκούραση σε τακτά διαστήματα.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας στις 10 χώρες, που στηρίχθηκε στην επεξεργασία 10.000 ερωτηματολογίων, παρουσίασε η γενική συντονίστρια Μπερναντέτ Μορό. «Κανένας δεν παραδέχεται ότι οδηγεί επικίνδυνα και ρίχνει την ευθύνη στους άλλους οδηγούς», παρατήρησε και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα στοιχεία για την Ελλάδα:

Το 38% των ερωτηθέντων Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι παραλίγο να κοιμηθεί στο τιμόνι. Το γεγονός οφείλεται στη μειωμένη διάρκεια ύπνου. Μάλιστα εξομολογήθηκαν ότι πριν από μεγάλο ταξίδι έχει συμβεί να αργήσουν να κοιμηθούν ή να ξυπνήσουν νωρίς για να προλάβουν τη μειωμένη κυκλοφορία.

Το 67% των οδηγών στη χώρα μας μιλά στο κινητό και πιστεύει ότι δεν έχει πρόβλημα γιατί διαθέτει «hands free». Είναι οι αρνητικοί «πρωταθλητές», ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στο 51%.

Το 54% μιλά στο κινητό χωρίς «hands free», έναντι 35% κατά μέσο όρο στο σύνολο των δέκα χωρών. «Πρωταθλητές» σε αυτό τον δείκτη είναι οι Πολωνοί.

Το 29% λαμβάνει ή στέλνει μηνύματα όταν οδηγεί και είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο (26%). Την αρνητική πρωτιά έχουν οι Βέλγοι με 37%.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οποιος νύχτα οδηγεί...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας