Xωρισμό των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με την επικινδυνότητα του ατυχήματος που προκαλούν, θα προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα ώς το τέλος της εβδομάδας.
Η μεγάλη αλλαγή θα έρθει μέσα από δύο νέες ομάδες παραπτωμάτων που δημιουργούνται για να τιμωρούνται οδηγοί με αντικοινωνική συμπεριφορά και όσοι προκαλούν συχνά τροχαία περιστατικά.
Κοινός παρονομαστής θα είναι ο νέος τρόπος υπολογισμού των προστίμων, που θα είναι δύο «ταχυτήτων»: θα υπάρχει ένα καθορισμένο ποσό για κάθε παράβαση που θα είναι κοινό για όλους τους οδηγούς, αλλά θα υπάρχει και ένα κυμαινόμενο που θα προστίθεται στο αρχικό με βάση την οικονομική κατάσταση του παραβάτη.
Η βεβαίωση του βασικού προστίμου θα γίνεται από την Τροχαία και η οφειλή θα κοινοποιείται στο Taxis, όπου θα γίνεται διασταύρωση στοιχείων και θα οριστικοποιείται η οφειλή, η οποία θα εισπράττεται με τη διαδικασία περί δημοσίων εσόδων.
Τα πρόστιμα θα κατηγοριοποιηθούν σε τρεις ομάδες, ανάλογα με τις συνέπειες της παράβασης, και θα χαρακτηρίζονται μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.
Στην τελευταία κατηγορία θα ενταχθούν η παραβίαση φωτεινού σηματοδότη ή «Στοπ», η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης ή χωρίς δίπλωμα.
«Πρέπει να χτυπήσουμε τη λογική “έχω λεφτά, πληρώνω και παρανομώ” που επικρατεί στην κοινωνία», είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, προαναγγέλλοντας αυξήσεις αλλά και μειώσεις προστίμων.
Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσουν στον μηδενισμό, αλλά θα υπάρχουν διοικητικές ποινές.
Για ορισμένες παραβάσεις, ο οδηγός θα τιμωρείται με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για ορισμένο χρόνο.
Σε περίπτωση υποτροπής θα είναι υποχρεωμένος να μπει στη διαδικασία έκδοσης νέου διπλώματος. Σε αυτή την κατηγορία θα ενταχθούν παραβάσεις που συνδέονται με αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως το παρκάρισμα σε διαβάσεις που έχουν διαμορφωθεί για άτομα με κινητικά προβλήματα, η ομιλία του οδηγού σε κινητό καθώς και το πέταμα αναμμένου τσιγάρου.
Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου θα θεσπιστούν:
◉ Δημιουργείται για πρώτη φορά Κώδικας Οδικής Συμπεριφοράς και για τους ποδηλάτες, ενώ θα τοποθετηθούν σήματα στους λίγους ποδηλατόδρομους που υπάρχουν στη χώρα μας.
◉ Προβλέπεται η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας για ορισμένους δρόμους, που δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», δεν εξετάζεται η αύξηση του ορίου των 130 χλμ. για τους αυτοκινητόδρομους. Υπάρχουν όμως σκέψεις για μείωση του ορίου σε κατοικημένες περιοχές.
◉ Θεσπίζεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας, που θα καλύπτουν όλα τα τροχοφόρα.
◉ Αλλάζει ο τρόπος χορήγησης των επαγγελματικών διπλωμάτων, με τα οποία πρέπει να είναι εφοδιασμένοι όλοι οι οδηγοί που εκτελούν μεταφορικό έργο.
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα μεταχειρισμένα, ώστε να προστατευτούν οι αγοραστές από «μαϊμούδες» με πειραγμένα χιλιόμετρα, αλλά και κλεμμένα οχήματα.
Στο εξής η πώλησή τους θα συνοδεύεται από πιστοποιητικό του κατασκευαστή για τον αριθμό πλαισίου και τα κυβικά του οχήματος, καθώς και από πιστοποιητικό του ΚΤΕΟ από το οποίο θα προκύπτουν τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το όχημα.
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται μέτρα για τη λειτουργία των ταξί και των τουριστικών μίνι λεωφορείων.
Επίσης, μέτρα για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης, που θα πρέπει να έχουν έδρα στην Ελλάδα και να φορολογούνται για τα έσοδά τους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας