Το "Plot Twist" αποτέλεσε μια ευχάριστη κυκλοφορία-έκπληξη και τη efsyn city αναζήτησε τον Spy Das, τον άνθρωπο δηλαδή που βρίσκεται πίσω από αυτό το project και συνομίλησε μαζί του.
Ο, κατά κόσμον Σπύρος Γεωργαντάς, μας περιγράφει πως είναι η διαδικασία του να συνθέτεις έναν κιθαριστικό instrumental δίσκο χωρίς να... υπερβάλλεις, μας αναφέρει τις βασικές του επιρροές, αλλά και ποιους κιθαρίστες ξεχωρίζει από τη «νέα φουρνιά».
Ακούστε όλο το project του Spy Das με τίτλο "Plot Twist"
1. Πώς προέκυψε λοιπόν το πρώτο σου solo album; Είσαι άλλωστε πολλά χρόνια στον χώρο.
Ήταν κάτι που είχα πολύ καιρό στο μυαλό μου αλλά ποτέ δεν ένιωθα πως είχα την κατάλληλη μουσική για κάτι τέτοιο. Παίζοντας και συνθέτοντας μέσα σε μπάντες με φωνές, είχα συνηθίσει να συνθέτω για αυτό το περιβάλλον. Έτσι λοιπόν μετά από καιρό, ακούγοντας διάφορες ιδέες που είχα σκόρπιες, πίστεψα στον εαυτό μου και θεώρησα την κατάλληλη στιγμή να τις υλοποιήσω σε ένα ΕP.
2. Οι ιδέες ήταν έτοιμες από εσένα σε έναν βαθμό ή τα κομμάτια προέκυψαν μέσα από πιο jamming καταστάσεις;
Κάτι και από τα δύο βασικά. Κάποιες ιδέες τις τζαμάραμε στο στούντιο σε πρόβα και κάποιες τις είχα έτοιμες εγώ συνδυάζοντας riff και μελωδίες που είχα στα voice memos του κινητού μου.
3. Όταν κάποιος ακούει για «κιθαριστικό instrumental album» προετοιμάζεται για… ατελείωτα solo, ενδεχομένως και κουραστική φλυαρία, όμως στο «PlotTwist» δεν ισχύει κάτι τέτοιο σε καμία περίπτωση. Είναι η εμπειρία που σε οδήγησε να επενδύσεις περισσότερο στο groove ή αυτό είχες εξαρχής στο μυαλό σου;
Χαίρομαι που δεν σου ακούγεται σαν κουραστική φλυαρία γιατί αυτό ήθελα να αποφύγω χαχαχα! Ήθελα να κάνω έναν δίσκο που θα ξεφεύγει όπως λες και εσύ από το λεγόμενο ’’κιθαριστικο instrumental album’’. Δηλώνω φάν αυτών των άλμπουμ και συνεχίζω να ακούω και έχω μάθει πολλά παιχτικά μέσα από αυτά αλλά πιστεύω ότι έχουν παραγίνει και έχει κορεστεί αρκετά λίγο αυτός ο τομέας. Οπότε προσπάθησα να δημιουργήσω κάτι το οποίο θα ακούγεται σαν μουσική. Να περιέχει δυνατές μελωδίες, ήχους, χρώματα, groove, να σε ταξιδεύει να σε κάνει να νιώθεις κάτι και να σου δημιουργεί εικόνες. Προσπάθησα όμως να υπάρχουν και κάποια πιο aggresive, γρήγορα σημεία που δημιουργούν ενθουσιασμό χωρίς όμως να κουράζουν.
4. Από prog μέχρι hardrock και από funky/jazz στιγμές σε bluesy χαλάρωση. Ένα πραγματικό μουσικό μωσαϊκό μέσα σε μόλις 26 λεπτά. Τελικά για αυτό ονόμασες της δουλειά «Plot Twist»;
Νομίζω πως εδώ δεν έχω να απαντήσω κάτι άλλο γιατί με έπιασες χαχαχα! Ναι προσπαθούσα να βρω έναν τίτλο και δεν μπορούσα να σκεφτώ κάτι. Οπότε έβαλα τον δίσκο, τον άκουσα και μου έσκασε η ιδέα ότι ξεκινάει σαν κιθαριστικές δίσκος αλλά εξελίσσεται αλλιώς οπότε αυτό μοιάζει με… ‘’Plot Twist’’
5. Ποια είναι λοιπόν η πιο groovy στιγμή της ζωής σου;
Νομίζω η στιγμή που έλαβα μέρος σαν κιθαρίστας στην συναυλία προς τιμήν του Γιάννη Σπάθα στο Θέατρο Παλλάς. Ήταν και παραμένει ένας από τους αγαπημένους μου κιθαρίστες. Όλη η διαδικασία των προβών ήταν κάτι μαγικό για μένα, ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα.
6. Μαθαίνω από μουσικούς στο εξωτερικό ότι οι κυβερνήσεις στήριξαν έμπρακτα και με διαφορετικό τρόπο τους ανθρώπους του πολιτισμού. Εσύ, παρά το μικρός της ηλικίας σου, είσαι επαγγελματίας μουσικός με πορεία αρκετών ετών. Πώς έχεις βιώσει τόσο επαγγελματικά όσο και δημιουργικά όλη αυτή την κατάσταση με την πανδημία;
Εκτιμάς ότι υπάρχει «επιστροφή» για τον χώρο της μουσικής και των συναυλιών ή αυτή μας έχει χαράξει για πάντα αυτή η δυστοπία;
Πράγματι αυτό που λες για το εξωτερικό ισχύει. Από όσο ξέρω και εδώ γίνανε κάποιες προσπάθειες αλλά με ιδιαίτερο ζόρισμα προς την κυβέρνηση για να πραγματοποιηθούν. Προσωπικά μέσα στην πανδημία στηρίχτηκα πιο πολύ από τα μαθήματα κιθάρας που κάνω στο Lab Music Education. Είναι η βασική μου δουλειά και νιώθω ευγνώμων που είχα μαθητές και δούλευα διαδικτυακά μέσα στην καραντίνα.
Όσον αφορά το δημιουργικό κομμάτι με επηρέασε πολύ θετικά. Είχα επιτέλους τον χρόνο να κάτσω να ασχοληθώ με ότι ιδέα είχα και δεν την υλοποιούσα. Μέσα σε εκείνη την περίοδο κιόλας έκατσα και ασχολήθηκα με το στήσιμο των κομματιών του EP μου ‘’Plot Twist’’.
Τώρα όσον αφορά το συναυλιακό κομμάτι και το χώρο της μουσικής σίγουρα θα είναι διαφορετικά τα πράγματα από εδώ και πέρα αλλά πιστεύω θα επανέλθουν δυναμικά τα μουσικά ειδικά με το καινούριο χρόνο. Ήδη έχουν ξεκινήσει να γίνονται συναυλίες φοβερές.
Στο τέλος όλα θα πάνε καλά. Αν δεν πάνε καλά, σημαίνει ότι δεν είναι το τέλος.
7. Κι επειδή οι λίστες όσο κλισέ και να είναι παραμένουν μια… μανία πες μας πέντε κιθαρίστες που σε έχουν επηρεάσει, αλλά και πέντε κιθαρίστες που ξεχωρίζεις από την πιο «νέα φουρνιά»
Αndy Timmons, Γιάννης Σπάθας, Slash, Steve Vai, Dimebag Darell.
Και από την ‘’νέα φουρνιά’’
Mark Lettieri, Lari Basilio, Mateus Asato, Tim Henson, Aaron Marshall.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας