Λένε ότι το μέλλον και στην αυτοκίνηση είναι ηλεκτρικό. Βεβαίως προβλήματα και προβληματισμοί υπάρχουν ακόμη πολλοί, ωστόσο θεωρώ ότι είναι οι γνωστές παιδικές ασθένειες. Το δίκτυο φόρτισης θα επεκταθεί, η αυτονομία θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη και οι τιμές πιο προσιτές.
Γενικότερα, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τη δεδομένη χρονική στιγμή φαντάζει ως μια εξίσωση που περιλαμβάνει κάποιες θετικές παραμέτρους μα και αρνητικές κι εσύ πρέπει να βρεις τρόπο ώστε η λύση της να είναι προς όφελός σου. Δύσκολο ακούγεται.
Ποια είναι τα θετικά; Το μειωμένο κόστος χρήσης, το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, η προστασία του περιβάλλοντος και η αγάπη σου για την τεχνολογία.
Για όλα αυτά πρέπει ακόμη να δώσεις αρκετά. Τα οποία ωστόσο μπορείς να κερδίσεις μεσοπρόθεσμα. Αρκεί να σκεφτείς ότι κινείσαι με 2 ευρώ/ 100 χλμ., δεν έχεις τέλη κυκλοφορίας και δεν αλλάζεις λάδια και φίλτρα...
Η περίπτωση του Corsa είναι μία σχετικά προσιτή λύση που μπορεί ώς ένα βαθμό να σε καλύψει. Η βασική του ιδιαιτερότητα είναι πως κατά την εξέλιξη της έκτης γενιάς του συνυπολογίστηκε η ύπαρξη ηλεκτρικής έκδοσης.
Αυτό είχε αποτέλεσμα, οι καλοί χώροι επιβατών και αποσκευών να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με εκείνους των συμβατικών εκδόσεων.
Οι μπαταρίες εκτείνονται σε όλο το μήκος κάτω από τις μπροστινές και τις πίσω θέσεις. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν ρυπαίνει και -το κυριότερο- διαθέτει ικανή αυτονομία -337 χιλιόμετρα- ώστε να μην έχεις άγχος και να μη χρειάζεται να το φορτίζεις καθημερινά.
Οσο για τη φόρτισή του είναι διαθέσιμες όλες οι επιλογές. Από τον στάνταρ φορτιστή για χρήση σε οικιακό ρεύμα μέχρι τα Wallboxes και τα καλώδια για σύνδεση σε δημόσιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος.
Η μπαταρία 50 kWh, η οποία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της (ταχεία φόρτιση) σε 30 λεπτά. Στο Wallbox των 11 kW θέλει για το 100% της χωρητικότητας 5 ώρες.
Το Corsa-e διαθέτει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Αν εξοικειωθείς μαζί του, μπορείς να επιβραδύνεις χρησιμοποιώντας το φρένο ουσιαστικά μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση. Με τον τρόπο αυτό θεωρητικά μπορείς να κερδίσεις μέχρι άλλα 80 χλμ.! Αυτό πάντα σε συνδυασμό με την επιλογή Eco, υπάρχει και η Normal και η Sport, και με σεμνή οδήγηση.
Στον δρόμο τα καταφέρνει περίφημα και γρήγορα! Χρειάζεται μόλις 2,8 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα 50 χλμ./ώρα, και μόνο 8,1 δεύτερα για το 0 – 100 χλμ./ώρα. Τα ολοκληρωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά σε κάνουν να νιώθεις υπέροχα, με αποκορύφωμα το εξαιρετικό ζύγισμα του συνόλου.
Οι μηχανικοί της Opel, για να τιθασεύσουν το επιπλέον βάρος (+345 κιλά), έχουν αλλάξει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος είναι ειδικά εξελιγμένος για την περίσταση και ελαφρώς μετατοπισμένος προς τα πίσω προκειμένου να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για την μπαταρία.
Υπάρχει αύξηση της συνολικής ακαμψίας κατά 30% και πλήρης απουσία τριγμών και θορύβων. Επίσης, στις διαφορές σε σχέση με το «απλό» Corsa έχει 12 χιλ. φαρδύτερα μετατρόχια και 7 χιλ. μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Η παθητική ασφάλεια βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ οι μηχανικοί της Opel βελτίωσαν παράλληλα τις ρυθμίσεις πλαισίου και διεύθυνσης. Και για την ποιότητα ούτε λόγος! Βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, όπως και η εργονομία. Να τονίσω και κάτι ακόμη: στο εσωτερικό του επικρατεί μια καλοδεχούμενη ησυχία που σου επιτρέπει να μιλάς χαλαρά με την οικογένεια.
Η βασική και πλούσια έκδοση περιλαμβάνει πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης όπως Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης με Αυτόματο Φρενάρισμα Εκτακτης Ανάγκης και ανίχνευση πεζού.
Το αλουμινένιο καπό εξοικονομεί 2,4 κιλά συγκριτικά με το μικρότερο, ατσάλινο καπό του προηγούμενου μοντέλου. Τα καθίσματα έχουν περάσει και αυτά από πρόγραμμα δίαιτας. Η βελτιστοποιημένη δομή των καθισμάτων εξοικονομεί επιπλέον 10 κιλά.
Το νέο Corsa αποπνέει μια δυναμική αίσθηση μέσω της σπορ σχεδίασης, κυρίως σε συνδυασμό με τη δίχρωμη βαφή. Η οροφή είναι τύπου coupé, 48 χιλιοστά χαμηλότερη από του προκατόχου της, χωρίς να υπονομεύει την άνεση στην περιοχή πάνω από το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός κάθεται 28 χιλ. χαμηλότερα. Ο έλεγχος και η συμπεριφορά ωφελούνται από το χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Στο νέο Corsa, η Opel προσφέρει τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης μέχρι πρότινος γνωστά από μεγαλύτερες κατηγορίες. Οπως το προσαρμοζόμενο σύστημα αντιθαμβωτικού φωτισμού IntelliLux LED matrix. Τα οκτώ στοιχεία LED ελέγχονται από τη νέας γενιάς και υψηλής ανάλυσης κάμερα και προσαρμόζουν συνεχώς τη δέσμη φωτός στις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος.
Οι οδηγοί και οι επιβάτες του Corsa είναι συνδεδεμένοι και ψυχαγωγούνται με μια νέα σειρά συστημάτων infotainment που περιλαμβάνει τα Multimedia Radio, Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0΄΄ και το σύστημα Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 10,0΄΄.
Ακόμα και η βασική έκδοση έχει πολλές τεχνολογίες και τυπικά χαρακτηριστικά Opel που αυξάνουν την άνεση, όπως θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό.
Opel Corsa-e
Ηλεκτροκινητήρας: 100 kW (136 PS)
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 260 Nm
Μπαταρία: 50 kWh
Aυτονομία: 337 χλμ. (WLTP)
Μέγιστη ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα
Εκπομπές CO2: 0 γρ./χλμ.
Κατανάλωση: 16kWh/100 χλμ. (WLTP)
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 26.222 ευρώ (με επιδότηση)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας