Σε μια εποχή που ο αγοραστής αγαπά και επιλέγει SUV, τούτη η κατηγορία αντιστέκεται δυνατά. Με εξαιρετικές πλέον προτάσεις που σε καλύπτουν απόλυτα!
Ανάμεσά τους το νέο i20 που αποτελεί την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου της Hyundai, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Είναι συνώνυμο της ποιότητας, της αξιοπιστίας και της πρακτικότητας, ενώ πέρα από αυτούς τους βασικούς πυλώνες του χαρακτήρα του εισάγει ένα εντελώς νέο και δυναμικό στιλ.
Η διάθεση του νέου i20 στην ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει με τιμή εκκίνησης 12.990 ευρώ και ιδιαιτέρως πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις.
Το ολοκαίνουργιο i20 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», η οποία χαρακτηρίζεται από την αρμονία μεταξύ τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων: των αναλογιών -βασισμένων στη χρυσή αναλογία «φ»- της αρχιτεκτονικής, του στιλ και της τεχνολογίας.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του οι νέες αναλογίες του i20 είναι πιο δυναμικές: Με μεγαλύτερο πλάτος (+30 χιλ.), αυξημένο μήκος (+5 χιλ.) και χαμηλότερη οροφή (-24 χιλ.), το νέο Hyundai i20 έχει όμορφη παρουσία που ενισχύεται από τους Full LED προβολείς και τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16’’ και 17”.
Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 26 λίτρα προσφέροντας συνολικά 352 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών, χώρος κορυφαίος για την κατηγορία και μάλιστα ισοδύναμος με πολλά B-SUV της αγοράς. Νέος έξυπνος τρόπος επιτόπιας αποθήκευσης της εταζέρας για περίπτωση μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων, αλλά και το χαμηλότερο κατά 24 χιλ .ύψος φόρτωσης, εκτοξεύουν την ευχρηστία και την πρακτικότητα του νέου i20.
Η εντυπωσιακών διαστάσεων πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 10.25’’ με κομψή και λειτουργική απεικόνιση, όπως και η κεντρική οθόνη αφής 8” δεσπόζουν στο high-tech εσωτερικό. Ειδική θύρα ταχυφόρτισης USB προσφέρει ξενοιασιά στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ πλέον τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν ασύρματα, επιτρέποντας στους πελάτες να αντικατοπτρίζουν γρήγορα τις λειτουργίες των iOS και Android smartphones τους στην 8’’ οθόνη.
Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED στο εσωτερικό του νέου i20 δίνει έναν ξεκούραστο και ποιοτικό χαρακτήρα στο εσωτερικό. Θα μπορούσαν εδώ τα υλικά να είναι καλύτερα, ωστόσο δεν ενοχλούν, πέρα από το γεγονός ότι μένει το κόστος σε λογικά επίπεδα. Μεγάλο ατού στο νέο i20 είναι οι πολύ άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Μπροστά το αρκετό πλάτος δίνει την αίσθηση στον οδηγό και συνεπιβάτη ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όπως και πίσω, αφού ο αέρας για τα πόδια και το πλάτος έχουν αυξηθεί κατά 88 χιλ. και 40 χιλ. αντίστοιχα. Βοηθάει και το μακρύτερο μεταξόνιο (+10 χιλ.).
Για να δούμε την γκάμα: ο βασικός τετρακύλινδρος MPi 1,2 λ. με 84 ίππους, είναι 10% αποδοτικότερος, ενώ στην κορυφή της γκάμας υπάρχει ο Turbo-GDi 1.0 ισχύος 100 ή 120 ίππων. Για πρώτη φορά, συνδυάζεται Τurbo βενζινοκινητήρας με 48V Hybrid σύστημα -προαιρετικά στην έκδοση 100ps, στάνταρ σε αυτή των 120ps- συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Βεβαίως το τίμημα εδώ είναι ότι η χωρητικότητα στις αποσκευές μειώνεται στα 262 λίτρα λόγω της έξτρα μπαταρίας. Το 48V Hybrid σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT) ή με ένα πρόσφατα εξελιγμένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το iMT.
Το νέο Hyundai i20 διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του το κορυφαίο πακέτο ασφαλείας S-10 Hyundai SmartSense που στην αναβαθμισμένη εκδοχή του περιλαμβάνει επιπρόσθετα δύο νέες τεχνολογίες:
● Το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης που επιπλέον ανιχνεύει και πεζούς.
● Tο σύστημα Προειδοποίησης Αναχώρησης Προπορευόμενου Οχήματος που βοηθά στην έγκαιρη εκκίνηση από φανάρι.
Εξαιρετικό το κορεατικό μοντέλο και στον δρόμο χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τη σωστά σεταρισμένη ανάρτηση. Η δομή της ακολουθεί δοκιμασμένη συνταγή με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η ρύθμισή της είναι τέτοια που να φέρνει σε μια κατάλληλη ισορροπία την άνεση με τη σταθερότητα. Χωρίς να είναι πολύ σφιχτή, περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Πολύ καλά τα επίπεδα ηχομόνωσης, ενώ στις (γρήγορες) στροφές περνά με άνεση εμπνέοντας απόλυτη εμπιστοσύνη χάρη στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Το μοντέλο της δοκιμής ήταν των 100 ίππων με το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο 7DCT. Με τρία προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport). Και το μοναδικό αυτοκίνητο που ξεκινά με Eco (!), όπου η απόδοση του κινητήρα πέφτει και το κιβώτιο αλλάζει πιο αργά αλλά ομαλά στροφές. Υπάρχει φυσικά όφελος στην κατανάλωση, αλλά προτιμώ το Normal και υπό προϋποθέσεις το παιχνιδιάρικο Sport. Κατάφερα χωρίς θυσίες την κατανάλωση στο 6,9 λ./100 χλμ.
Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις ήταν ικανοποιητικές και με το τιμόνι να δίνει πάντα σωστή πληροφόρηση. Και πιστεύω ότι αυτή η έκδοση με τα 100 άλογα, θα πρέπει να προτιμηθεί. Χωρίς το υβριδικό σύστημα, αλλά με αυτόματο κιβώτιο. Στα 16.190 ευρώ με μια έκπτωση που τρέχει τώρα. Ολα αυτά με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο.
Hyundai i20 1.0T-GDi 100hp 48V Hybrid
Κινητήρας: 998 κ.εκ., βενζίνη
Ισχύς: 100 PS/ 4.500 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/ 1.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,4”, 188 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,3 λτ./ 100 χλμ.
CO2: 95 γραμμάρια5
Τέλη: 85,5 ευρώ
Τιμή: Από 12.990 ευρώ (84 hp)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας