Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέα αρχιτεκτονική

Πέρασαν 16 χρόνια από τότε που η μάρκα αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στην κατηγορία, προσφέροντας πολυτέλεια και σπορ χαρακτηριστικά σε κόμπακτ διαστάσεις. Με το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς BMW Σειράς 1 διατηρεί τα παραδοσιακά αυτά συστατικά και ενισχύεται στους τομείς που υστερούσε. Με κίνηση πλέον στους εμπρός τροχούς.

Προσφέρεται δε (και) με έναν πετρελαιοκινητήρα που σου δίνει εξαιρετικές επιδόσεις με ένα απίστευτα χαμηλό κόστος χρήσης. Για τους οπαδούς του diesel μία εξαιρετική πρόταση.

Το αναμφισβήτητα όμορφο αυτοκίνητο, διατίθεται αποκλειστικά ως πεντάθυρο, ενώ είναι σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά είναι κατά 5 χιλ. πιο κοντό στο μήκος (4.319 χιλ.), πιο πλατύ κατά 34 χιλ. (1.799 χιλ.), αλλά και πιο ψηλό κατά 13 χιλ. (1434 χιλ.), την ώρα που το μεταξόνιο μειώθηκε στα 2.670 χιλ., κοντύτερο κατά 20 χιλ. Και όμως οι χώροι, που πολλοί φοβούνται σε τούτη την κατηγορία είναι αυξημένοι.

Το εντελώς νέο ποιοτικό και εργονομικό εσωτερικό συνδυάζεται με καλύτερους χώρους, ειδικά πίσω. Ενώ ο διαθέσιμος χώρος στις αποσκευές έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα, 380 λίτρα τώρα πια. Στην 116d εκτίμησα το τετράγωνο σχήμα του χώρου αποσκευών. Να σημειωθεί ότι υπάρχει και πάτωμα που κάνει τον χώρο επίπεδο, το οποίο αν θέλεις αφαιρείται μεγαλώνοντας τον διαθέσιμο χώρο.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις diesel και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις, από 116 έως και 306 ίππους.

Οδηγήσαμε την πιο «αδύναμη». Με το γνώριμο τρικύλινδρο 1.5 λ. TwinPower Turbo μηχανικό σύνολο, ισχύος 116 ίππων και 270 Nm ροπής. Ο συνδυασμός με το 7 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ιδανικός. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά, είτε στο αυτόματο πρόγραμμα, είτε στο χειροκίνητο. H καταλληλότερη επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις είναι η Comfort. Η Sport θα ικανοποιήσει όσους επιθυμούν τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις, ενώ η Eco Pro κατεβάζει την ισχύ προς όφελος της κατανάλωσης.

Η τελευταία σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε στην πολύ λογική τιμή των 5,8 λτ./100 χλμ. Χρησιμοποιώντας μάλλον υπερβολικά το Eco πρόγραμμα, ωστόσο και αυτό κάλυπτε απόλυτα τις ανάγκες σβέλτης μετακίνησης με τρία άτομα και αποσκευές. Οταν επέλεξα το πρόγραμμα Sport ήρθε η απογείωση. Εδώ το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί αστραπιαία τις αλλαγές. Στα θετικά στοιχεία του μοτέρ ανήκουν ακόμη η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και θορύβους, σε σημείο που να μην αντιλαμβάνονται οι επιβάτες ότι πρόκειται για diesel. Θα το καταλάβεις αν ανοίξεις την πόρτα και δεν έχεις σβήσει…

Το νέο «πρόσωπο» της BMW Σειράς 1 με μία φρέσκια εκδοχή των θρυλικών χαρακτηριστικών BMW, εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Η χαρακτηριστική μάσκα BMW είναι τώρα μεγαλύτερη και πολύ πιο επιβλητική. Πρώτη φορά στη σειρά του μοντέλου, τα δύο «νεφρά» τώρα συγχωνεύονται στο κέντρο. Τα πλευρά ξεχωρίζουν κυρίως με το γνώριμο –και ευδιάκριτο– ρύγχος καρχαρία. Τα στοιχεία που προσδιορίζουν την πίσω όψη είναι το φαρδύ κάτω τμήμα και η κλίση προς τα πάνω. Το εσωτερικό είναι πολύ πιο ευρύχωρο από της προκατόχου της, κυρίως στο πίσω τμήμα.

Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη και το πίσω τμήμα προσφέρει 19 χιλ. έξτρα χώρο για το κεφάλι. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν επίσης +13 χιλ. επιπλέον στην περιοχή των αγκώνων, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι +42 χιλ. Στα μέσα να τονίσω και ότι η τελευταία έκδοση του iDrive έχει επανασχεδιαστεί και είναι βελτιωμένη. Ο χειρισμός του γίνεται είτε από την οθόνη αφής, είτε από τον περιστροφικό διακόπτη, είτε από το εξελιγμένο σύστημα φωνητικής αναγνώρισης. Συνολικά ένα εύχρηστο και λειτουργικό infotainment για επιβάτες από 7 έως 88 ετών. Τσεκαρισμένο!

Η τρίτη γενιά της BMW Σειράς 1 σηματοδοτεί την μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς. Ιεροσυλία, θα πείτε. Εξαρτάται πώς το βλέπει κανείς. Για τους σκληροπυρηνικούς θιασώτες της BMW, πιθανόν να είναι. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι μία δυναμική συμπεριφορά-σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Η γεωμετρία της θέσης οδήγησης παραμένει ίδια και είναι εξαιρετική όπως και η εργονομία. Σημαντική βελτίωση έχει γίνει στον τομέα της άνεσης που δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν.

Η καμπίνα επιβατών έχει καλή ηχομόνωση. Οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται επάξια στον διπλό ρόλο που έχουν αναλάβει, στο να απορροφούν δηλαδή τις ανωμαλίες του δρόμου από τη μία και να χαρίζουν δυναμισμό στο αυτοκίνητο από την άλλη. Ολες οι εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.

Τούτο το αυτοκίνητο σε κερδίζει με την συμπαγή αίσθηση που σου δίνει σε ευθεία και σε στροφές. Στην εθνική οδό οι αποστάσεις καλύπτονται με άνεση και μοναδική ευκολία. Οι πίσω δεν πιστεύουν και δεν νιώθουν με πόσο τρέχεις. Το «Μπαμπά μην τρέχεις» εδώ δεν υπάρχει! Στις στροφές τοποθετείται όπου εσύ ζητήσεις. Η ουσία είναι πως πλέον, δίπλα στην κορυφαία ποιότητα κύλισης, το πολύ καλό τιμόνι και το επίσης πολύ καλό κιβώτιο, έρχονται να προστεθούν και οι χώροι, που για πρώτη φορά σε Σειρά 1 είναι καλοί. Ακόμη και με κίνηση μπροστά, η BMW εξακολουθεί να είναι το πιο συμμετοχικό μικρομεσαίο premium.

BMW 116d Auto

Κινητήρας: 1496 κ.εκ., πετρέλαιο

Ισχύς: 116 ίπποι/2.250 σ.α.λ.

Ροπή: 270 Nm/1.750 σ.α.λ.

0-100: 10.1”

Τελική: 200 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση : 3,8λ./ 100 χλμ.

CO2: 100 γραμμάρια

Τέλη: 90 ευρώ

Τιμή: 26.156 ευρώ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Νέα αρχιτεκτονική

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας