Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
22.2° 15.8°
2 BF
94%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.5°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
2 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
60%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
59%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
63%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.1° 20.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.5°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
23.8° 21.2°
2 BF
47%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.8° 19.3°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.8° 23.8°
0 BF
35%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
56%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Opel Manta

Πριν από 50 χρόνια, εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η αντιπαλότητα και ο ανταγωνισμός μεταξύ της Ford και της Opel πήρε διαστάσεις στην Ευρώπη. Ηταν η εποχή που οι νέοι και (ώς ένα βαθμό ωραίοι) ήθελαν κάτι σε κουπέ.

Οταν λοιπόν η Ford λάνσαρε το Capri το 1969, η Opel (θυγατρική της GM τότε) έπρεπε να ανταποκριθεί με τη σειρά της με ένα αθλητικό, οικογενειακό δίπορτο που θα βασιζόταν σε ό,τι είχε έτοιμο ή σχεδόν έτοιμο στις αποθήκες. Δεν υπήρχε χρόνος για καθυστέρηση.

Ετσι ήρθε το 1970 το Opel Manta, ένα πισωκίνητο σπορ κουπέ. Η πρώτη γενιά του ήταν τεχνικά πανομοιότυπη με τη σεντάν έκδοση, το γνωστό Opel Ascona, που παρουσιάστηκε σχεδόν ταυτόχρονα. Η δεύτερη γενιά του Opel Manta κυκλοφόρησε το 1975 και παρήχθη έως τον Αύγουστο του 1988 συνεχίζοντας τη μεγάλη απήχηση του προκατόχου της.

Γενικότερα το Opel Manta ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία και στις 2 γενιές του και συνολικά κατασκευάστηκαν 1.056.436 Manta στα 18 αυτά έτη. Μαζί με το Opel GT του 1968-1973, προστέθηκε στην παλέτα της Opel ως το πρώτο της ανεξάρτητο κουπέ.

Από την αρχή το Opel Manta διαφημίστηκε επίσημα ως ένα αυτοκίνητο του αντρικού φύλου. Το σχήμα της χαμηλής μέσης γραμμής, με το μακρύ καπό και την κοντή ουρά έδωσε στο Manta μια επιθετική και σφηνοειδή εμφάνιση.

Μαζί με το Capri ακολούθησαν τις τάσεις της ξέφρενης εποχής: σπορ αυτοκίνητα που παρουσιάζονται με χώρους και καλή οδική συμπεριφορά, με τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα άνεσης για τον οδηγό και τον συνοδηγό και με ιδιαίτερο και ξεχωριστό σχεδιασμό, που τα διαφοροποιεί από τα άλλα οχήματα.

Αρχικά για τη διαφήμιση των Manta χρησιμοποιήθηκε το σλόγκαν «Manta: αναπτύχθηκε από την παράδοση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», ενώ μετά παρουσιάστηκαν με τα σλόγκαν «Opel Manta: Επειδή καταλαβαίνετε ποια είναι η οδήγηση ή επειδή έχετε κατανοήσει ποια είναι η οδήγηση».

Το Manta γνώρισε απήχηση κυρίως στο νεανικό κοινό. Η Opel αρχικά το προσέφερε με τρεις κινητήρες ως εναλλακτική λύση στα μοντέλα παραδοσιακής αισθητικής, όπως το Opel Rekord ή το Opel Ascona.

Φορούσε κιβώτιο ταχυτήτων με 4 σχέσεις, με το λεβιέ στο πάτωμα, υπήρχε όμως και η επιλογή αυτόματου σασμάν τριών σχέσεων. Η διάταξη της ανάρτησης ήταν κλασική της εποχής για πισωκίνητο αυτοκίνητο, με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική εμπρός, και άκαμπτο άξονα πίσω.

Στην Ελλάδα το Manta ήρθε με 1.600άρι μοτέρ με 68 άλογα και 1.900άρι με 90. Από τις αρχές του 1972 η γκάμα εμπλουτίστηκε με τον μικρό 1.200άρη κινητήρα του Kadett με τα 60 άλογα, ενώ το 1974 λανσαρίστηκε το 1900 GT/E με τα 105 άλογα.

Αρεσε, αλλά δεν πούλησε πολύ, αφού ο Ελληνας προτιμούσε τις 4 πόρτες και το Manta ήταν μάλλον ακριβό για την εποχή του. Σπάνιο μοντέλο δεν θεωρείται, ωστόσο κάποιες από τις πρώτες εκδόσεις του σε άριστη κατάσταση κοστολογούνται στα 15.000 ευρώ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Opel Manta

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας