Μικρό διάλειμμα από τα καθημερινά (εδώ θα είναι και αύριο να μας παιδεύουν…), να μιλήσουμε για ένα –ή γύρω από ένα– δίκοχο (καπέλο): το πιο γνωστό (εικονογραφημένο) από τα πολλά καπέλα του Ναπολέοντα, που ανήκε στη συλλογή του παλατιού του Μονακό και δημοπρατήθηκε πρόσφατα, περιερχόμενο, έναντι 2.000.000 δολαρίων (1.884.000 ευρώ), σε Νοτιοκορεάτη συλλέκτη που διατήρησε ανωνυμία. Θα πείτε, με τόσα απανωτά, που δεν προλαβαίνουμε να φυλαχτούμε, το δίκοχο του Ναπολέοντα μας μάρανε! Ισως, αλλά ένα διαλειμματάκι είναι αυτό, ας το κάνουμε να περάσει, όσο γίνεται, ευχάριστα.
Από το κεφάλι του Ναπολέοντα δεν ξέρω πόσες ιδέες πέρασαν, αφού ήταν Μέγας, υπολογίζεται όμως ότι πέρασαν περίπου 200 καπέλα. Ενδιαφέρον έχει το καλύτερο: το στέμμα του αυτοκράτορα της Γαλλίας. Πρώτον, αξίωσε να τον στέψει αυτοπροσώπως ο πάπας (Πίος ο Ζ΄), μάλιστα όχι στον Αγιο Πέτρο της Ρώμης, κατά τάξιν καθολικισμού, αλλά στην Παναγία των Παρισίων! Δεύτερον, έβγαλε τον πάπα από τον κόπο και φόρεσε το στέμμα μόνος του! Αυτά 210 χρόνια πρωτύτερα: 2 Δεκεμβρίου 1804.
Δέκα χρόνια μετά, ηττημένος στη Λειψία, στην περίφημη Μάχη των Εθνών, εξορίζεται στη νήσο Ελβα, στον κόλπο της Τοσκάνης, από όπου, μετά εννεάμηνο, δραπετεύει, τέλη Φεβρουαρίου 1815, και σε ελάχιστο χρόνο, «πετώντας», ξεκινώντας με 900 στρατιώτες, ανακτά το Παρίσι με… λεγεώνες, που είχαν εκστρατεύσει, με βασιλική εντολή, να τον συλλάβουν!
Κάτι που ευθέως αφορά τον Τύπο (εφημερίδες) σε ανάλογες περιπτώσεις: πώς… προσαρμόζεται στους εκάστοτε ισχυρούς. Χρονικό: απόδραση από Ελβα και άφιξη στο Παρίσι, από τίτλους παρισινών εφημερίδων εποχής: «Το θηρίο το έσκασε από το κλουβί του». «Ο Κορσικανός λυκάνθρωπος πάτησε τα χώματα του Λουζινιάν». «Το τέρας έφθασε στην Γκρενόμπλ». «Ο Βοναπάρτης προχωρεί με σταθερό βήμα». «Ο Ναπολέων αύριο στα τείχη του Παρισιού». «Ο Αυτοκράτωρ στο Φονταινεμπλώ». Τι… λαγούς μπορεί να βγάλει ένα δίκοχο…
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας