Η διενέργεια μόνιμων προσλήψεων και η εκπαίδευση του προσωπικού είναι ο μοναδικός δρόμος για να ξανακερδηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ανέφερε χθες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αποκαλύπτοντας και ένα στοιχείο που αποδεικνύει τον ρουσφετολογικό χαρακτήρα της τοποθέτησης του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας από τη Νέα Δημοκρατία.
Μιλώντας στη χθεσινή ημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ που είχε θέμα «Ασφαλείς μεταφορές, σύγχρονες υποδομές», ο Χρήστος Σπίρτζης αποκάλυψε με επίσημα έγγραφα ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας είχε προσπαθήσει να επανέλθει στον ΟΣΕ και το 2019 με βάση τη διαδικασία κινητικότητας που είχε ξεκινήσει τον Μάρτιο από την προηγούμενη κυβέρνηση. Με βάση τα έγγραφα, ο σταθμάρχης, που τότε υπηρετούσε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κατέθεσε την αίτηση όταν πια είχε αναλάβει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στις 16 Δεκεμβρίου 2019.
Ομως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέρριψε την αίτησή του στις 23 Ιουνίου 2020. Στην απόφαση απόρριψης αναφέρεται ότι με βάση τη διαδικασία που είχε ορίσει η προηγούμενη κυβέρνηση, μπορούσαν να επανέλθουν υπάλληλοι οι οποίοι υπηρετούσαν παλαιότερα με ειδικότητα «οδηγού ή μηχανοδηγού ή σταθμάρχη ή κλειδούχου ή εργάτη γραμμής ή τεχνίτη γραμμής ή μηχανικού ΠΕ και ΤΕ» ή ως προϊστάμενοι αμαξοστοιχίας και συνοδοί. «Καθώς η ειδικότητα Επιστάτης Γραφείου Αποσκευών, με την οποία υπηρετούσατε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν περιλαμβάνεται στις ως άνω διατάξεις, το αίτημά σας για μετάταξη προς τον ΟΣΕ δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί», κατέληγε η απόφαση.
Ωστόσο, την επόμενη χρονιά, ξεκίνησε νέα διαδικασία από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, που επέτρεψε να ικανοποιηθεί το αίτημα της μετάταξης σε θέση σταθμάρχη. Χρησιμοποιώντας τον χιλιοπαιγμένο από την κυβέρνηση όρο του «ανθρώπινου λάθους», ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε ως τέτοιο και τη μεθόδευση να «αφήνεις τον ΟΣΕ να καταρρέει και αντί για 2.000 υπαλλήλους να έχει πέσει στους 730, αφού στόχος ήταν να βγάλουν σε ΣΔΙΤ τις σκληρές υπηρεσίες του Δημοσίου».
«Εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε προσλήψεις, κάναμε μετατάξεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Με βάση τη δική μας διαδικασία, ο σταθμάρχης έκανε αίτηση που απορρίφθηκε. Ποιο ήταν το ανθρώπινο ρουσφετολογικό λάθος που τον έβαλε, παρακάμπτοντας τον δικό μας νόμο, και τον έκανε σταθμάρχη;», αναρωτήθηκε ο Χρ. Σπίρτζης.
Ο πρώην υπουργός Υποδομών παραδέχθηκε αργότερα ότι πρέπει να κερδηθεί και πάλι η εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο, αλλά τόνισε ότι «αυτό δεν θα συμβεί εάν δεν γίνουν τουλάχιστον οι μόνιμες προσλήψεις και η εκπαίδευση του προσωπικού», βάζοντας ως κατώτατο όριο τους 1.500 μόνιμους υπαλλήλους για να αποφευχθεί η κατάρρευση.
«Διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ταχύτερη παράδοση των έργων στους πολίτες» είναι, όπως τόνισε ο Νίκος Παππάς, το τρίπτυχο του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τις υποδομές. Με πρόσθετο στοιχείο, όπως συμπλήρωσε ο ίδιος, «την ασφάλεια των υποδομών και κατά τη χρήση τους, με τη διατήρησή της να αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας μέσω των κατάλληλων μηχανισμών».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας