Με κύριο στόχο την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας, στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, με σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, που θα χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και θα μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε, σε συνεργασία με τη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, στην προκήρυξη του έργου με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου για την ωρίμανση και υλοποίηση του έργου “Σχέδιο για την αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση του αποτυπώματος CO2”».
Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 1.171.555,10 ευρώ, και αντικείμενο του έργου είναι η αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνολογικών και τεχνικών λύσεων που μπορούν να εφαρμοστούν, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, για την ανανέωση και ενεργειακή αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού στόλου, με βάση τεχνικά και οικονομικά κριτήρια αλλά και κριτήρια ασφάλειας. Το τελικό παραδοτέο του έργου θα είναι ο σχεδιασμός του εργαλείου/μηχανισμού χρηματοδότησης για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των φορέων εκμετάλλευσης σε δανειακή χρηματοδότηση και άλλα χρηματοοικονομικά εργαλεία. Η μελέτη είναι προαπαιτούμενη προκειμένου να ξεκινήσει η όποια διαπραγμάτευση με τις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είτε αφορά την επιλεξιμότητα της δανειακής χρηματοδότησης με ενωσιακούς πόρους, είτε τη συμβατότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος με τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε ότι η έναρξη του έργου για την αναβάθμιση του στόλου αποτελεί ορόσημο για την ακτοπλοΐα της χώρας μας και, όπως είπε, το έργο αυτό δεν είναι απλά μια επένδυση στο μέλλον της ακτοπλοΐας, αλλά και μια έμπρακτη δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση των μεταφορών και της ποιότητας ζωής των νησιωτών. «Προχωράμε με αποφασιστικότητα για να μεταμορφώσουμε τον ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας αλλά και το λιμενικό σύστημα σε ένα πρότυπο βιωσιμότητας και καινοτομίας, διασφαλίζοντας την οικονομική ανάπτυξη, ασφαλείς μεταφορές και την αειφορία σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις» πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές ημέρες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica, Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας στο ITC 2024 - 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, προειδοποίησε για νέες ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τονίζοντας ότι η επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες θα αγγίζει τα 320 εκατ. ευρώ το 2031 με βάση τις τρέχουσες τιμές των δικαιωμάτων για τους ρύπους, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ για το ΣΕΕΝ, κόστος που, όπως ισχυρίστηκε, θα μπορούσε να μειωθεί εάν οι ελληνικές εταιρείες ανανεώσουν τον στόλο τους, η μέση ηλικία του οποίου στην Ελλάδα σήμερα φτάνει τα 30 έτη. Σημείωσε επίσης ότι βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις με την ελληνική πολιτεία, χωρίς όμως να υπάρχει ακόμα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, και τόνισε την ανάγκη οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να μετέχουν πιο ενεργά στις συζητήσεις που γίνονται για τα θέματα που τις αφορούν. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη και στις δυνατότητες κατασκευής νέων πλοίων και στην Ελλάδα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας