Η άνοδος του συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 23% θα φέρει μια αναπόφευκτη αύξηση της τάξης του 10% στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη. Σε ραδιοφωνικη συνέντευξή του, υποστήριξε πως θα αυξηθεί το απλό εισιτήριο, ωστόσο γίνεται προσπάθεια να κρατηθούν χαμηλά οι κάρτες.
«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές με τα μέσα μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι» διευκρίνισε ο υπουργός.
Επίσης, είπε ότι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου που έγινε από την κυβέρνηση Σαμαρά, δημιούργησε πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων και ελλείμματα στον ΟΑΣΑ.
50 εκατ. τα ελλείμματα στον ΟΑΣΑ
Εξήγησε επίσης πως οι δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων για τους πολίτες, που επετράπησαν κατά την περίοδο των capital controls, «στοίχισαν 10 εκατ. ευρώ, ενώ τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά».
Και τόνισε: «Αν ήταν υγιές το σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές, δεν θα είχαμε πρόβλημα με τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες».
Επλέον ανέφερε πως εκτός από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, το υπουργείο μελετά πώς θα αναδιαρθρωθεί όλο το σχέδιο των μεταφορών και οι συγκοινωνίες να είναι με ζώνες.
Στόχος είναι να μπορεί να εξυπηρετείται ο κόσμος καλύτερα και στις διαδημοτικές συγκοινωνίες, «προκειμένου να αυξήσουμε πάρα πολύ τον όγκο των πολιτών που μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να αυξηθούν τα έσοδα και έτσι να μην έχουμε άλλου είδους επιβαρύνσεις».
«Δέσμευση της χώρας» οι ιδιωτικοποιήσεις
Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε και στις ιδιωτικοποιήσεις των μέσω μεταφοράς, όπου τόνισε πως «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ (σ.σ. θυγατρική του ΟΣΕ) και των περιφερειακών αεροδρομίων», που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία, «δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας».
Ωστόσο, τόνισε, «είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε, και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία». Σύμφωνα με τον υπουργός, αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων.
Όπως εξήγησε, η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία είναι η Fraport, αλλά «πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της». «Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων», συμπλήρωσε.
800 εκατ. ενίσχυση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Για τον ΟΣΕ είπε ότι ο όμιλος «χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει» και «αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δισ. + 800 εκατ. ευρώ». Όπως εξήγησε, «τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Επομένως, «αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο», επισήμανε.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας