Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ακολουθήσει επακριβώς τις οδηγίες που υιοθετούν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε περιπτώσεις εγκατάλειψης πλοίων και έχει δώσει τις αντίστοιχες οδηγίες στο Λιμεναρχείο Καλύμνου για τη διαβίωση, τη σίτιση, τη στέγαση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, αλλά και τον επαναπατρισμό των ναυτικών που επιβαίνουν στο φορτηγό πλοίο «Blue Shark», σημαίας Τόγκο, που έχει εγκαταλειφθεί από τον Σεπτέμβριο του 2023 έξω από το λιμάνι της Καλύμνου λόγω μηχανικής βλάβης.
Αυτά ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Νικητιάδη, σχετικά με τις ενέργειες που έχει κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας για το «Blue Shark». Ο κ. Νικητιάδης ζήτησε την απομάκρυνση του πλοίου από το λιμάνι της Καλύμνου και τη μεταφορά του στη Σαλαμίνα και όπως έκανε γνωστό, πριν από λίγο καιρό μια μηχανότρατα προσέκρουσε πάνω στο πλοίο-φάντασμα αγνώστου ιδιοκτησίας, γιατί αυτό δεν είχε φώτα αγκυροβολίας επειδή είχε χαλάσει η γεννήτριά του. Υποστήριξε ότι το πλοίο καθημερινά βυθίζεται, καταθέτοντας μάλιστα και σχετικές φωτογραφίες και λέγοντας ότι ο περιβαλλοντικός κίνδυνος είναι τεράστιος, καθώς στις δεξαμενές του έχει 60.000 τόνους καύσιμα. Τέλος, αναρωτήθηκε τι έκανε όλους αυτούς τους 10 μήνες το υπουργείο Ναυτιλίας.
Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι το πλοίο δεν θα μεταφερθεί εντός του λιμένα της Καλύμνου, όπως αρχικά είχε γίνει γνωστό, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις της δημοτικής αρχής, έπειτα από απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη. Στη συνέχεια τόνισε πως από τη στιγμή που το «Blue Shark» ανέφερε μηχανική βλάβη και αγκυροβόλησε έξω από το λιμάνι της Καλύμνου, έγιναν οι απαραίτητες επιθεωρήσεις από τους πιστοποιημένους επιθεωρητές του «Μνημονίου Συνεννόησης των Παρισίων» και απαγορεύτηκε ο απόπλους. Περαιτέρω, επιβλήθηκαν στην πλοιοκτήτρια εταιρεία διοικητικές κυρώσεις ύψους 19.500 ευρώ από το Λιμεναρχείο Καλύμνου, κατόπιν των σχετικών ελέγχων που διενεργήθηκαν και των παρατυπιών που διαπιστώθηκαν.
«Επιπλέον», πρόσθεσε, «το Λιμεναρχείο Καλύμνου ενημέρωσε, ως όφειλε, την πλοιοκτήτρια και τη διαχειρίστρια εταιρεία, το κράτος σημαίας του πλοίου και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό (TURKP&ICLUB), χωρίς ωστόσο να ανταποκριθούν. Κατά συνέπεια», συνέχισε ο υφυπουργός, «το Λιμεναρχείο Καλύμνου έχει εκκινήσει τις διαδικασίες υπαγωγής του “Blue Shark” στις διατάξεις του Ν. 2881/2001 περί επικινδύνων και επιβλαβών σκαφών, ώστε αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν απομακρύνει το πλοίο, θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ασφαλή απομάκρυνσή του», μια διαδικασία την οποία χαρακτήρισε «προσφοροτέρα» και πιο σύντομη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας