Να εφαρμοστεί αυστηρά το υπάρχον ημερήσιο ανώτατο όριο των 8.000 επισκεπτών κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, με βάση το 75% της πληρότητας των κρουαζιερόπλοιων, ζητά ο δήμαρχος Θήρας, Νικόλαος Ζώρζος, θέση την οποία κατέθεσε στη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) που επισκέφθηκαν τη Σαντορίνη, ενώ οι δυο πλευρές συμφώνησαν σε μια κοινή πορεία για το μέλλον της κρουαζιέρας στο νησί.
Οι εκπρόσωποι της CLIA υποστήριξαν ότι η δέσμευση της Ενωσης στους στόχους που αφορούν τη Σαντορίνη αποτελεί μέρος του Σχεδίου Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρυσι και στοχεύει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες από την κρουαζιέρα, προσφέροντας παράλληλα στους επιβάτες μια εμπειρία που ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες όσων επισκέπτονται την Ελλάδα.
Το Σχέδιο της CLIA αναγνωρίζει ότι η ανάπτυξη του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας, μπορεί να απαιτεί νέους τρόπους συνεργασίας, όπως προσαρμογές στα δρομολόγια ή στη λειτουργία των λιμανιών, καθώς και στενότερη συνεργασία για τη βελτίωση των πρακτικών τουριστικής διαχείρισης στους προορισμούς. Οι παρεμβάσεις αυτές περιλαμβάνουν την υιοθέτηση συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού σε τοπικό επίπεδο για τον καλύτερο σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων, την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων ελλιμενισμού για καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων, καθώς και το άνοιγμα νέων προορισμών.
Εκπροσωπώντας την CLIA, η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, τόνισε ότι στηρίζουν την πρόθεση του δημάρχου για την εφαρμογή του ημερήσιου ανώτατου ορίου των 8.000 επισκεπτών, αναγνωρίζοντας τις ιδιομορφίες της Σαντορίνης και όπως διευκρίνισε παρότι πιστεύουν ότι είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των τουριστικών ροών στο νησί, χαίρονται ιδιαίτερα που είναι οι πρώτοι που συνεργάζονται με τον Δήμο Θήρας για το βιώσιμο μέλλον του τόπου.
Η κ. Δεληγιάννη τόνισε ακόμα ότι όπως και στη Μύκονο, έτσι και στη Σαντορίνη έχουν στηρίξει τις τοπικές προσπάθειες για την εφαρμογή ενός συστήματος κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (berth management system), που θα πλαισιώνεται από μια διαφανή πολιτική ελλιμενισμού, με σαφείς κανόνες και κριτήρια. «Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για αποτελεσματική διαχείριση και διάχυση των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση» συμπλήρωσε.
Ο δήμαρχος Θήρας εξέφρασε την ικανοποίησή του που ο Δήμος Θήρας συζήτησε και συμφώνησε με την CLIA τις λύσεις για τη βιώσιμη λειτουργία του κλάδου της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, με γνώμονα την προστασία της μοναδικότητας του τόπου μας και την εμπειρία του επιβάτη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας