Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
taxidiotes ploia limania
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Το υπουργείο Ναυτιλίας υιοθετεί πλήρως τα επιχειρήματα των ακτοπλόων για τις αυξήσεις τιμών

Μισόλογα για τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Παραδέχεται πρόβλημα αλλά εστιάζει μόνο σε τρεις γραμμές (στις Σποράδες, στη γραμμή Λαύριο - Λήμνος και Ραφήνα - Ανδρος) και στις μετακινήσεις με ταχύπλοα σκάφη και κυρίως στις ενδονησιωτικές συνδέσεις ● Κατά τα άλλα υποστηρίζει ότι οι τιμές είναι σταθερές, ακόμα και μειούμενες στα συμβατικά πλοία.

Απαντήσεις προσπαθεί να δώσει το υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα των πανάκριβων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετά τις σφοδρές αντιδράσεις επιβατών και φορέων, αλλά και λόγω των δημοσιευμάτων από ΜΜΕ, ανάμεσά τους και η «Εφ.Συν.» με τίτλο «Κερδοσκοπικές αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια». Με ένα μακροσκελές non paper, παραδέχεται ότι παρατηρήθηκε αύξηση τιμών, όμως μόνο σε 2-3 περιπτώσεις και συγκεκριμένα στις γραμμές Σποράδες, Λαύριο - Λήμνος και Ραφήνα - Ανδρος, κατά τα άλλα βλέπει τις τιμές «σταθερές στη φετινή σεζόν και έως μειούμενες στα συμβατικά πλοία». Για τις γραμμές που παρατηρήθηκε η απότομη αύξηση ζήτησε τη συνδρομή της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Παράλληλα, εντοπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα των υψηλών τιμών να εμφανίζεται στις μετακινήσεις με ταχύπλοα σκάφη και κυρίως στις ενδονησιωτικές συνδέσεις και καταθέτει και τα εξής παραδείγματα: στη γραμμή Πειραιάς - Μύκονος, ενώ με το συμβατικό πλοίο η μέση τιμή του εισιτηρίου είναι μειωμένη κατά 5,25% η μέση τιμή του εισιτηρίου με ταχύπλοο σκάφος έχει αυξηθεί κατά 11,76%.

Επίσης, στη γραμμή Νάξος - Πάρος, ενώ με το συμβατικό πλοίο η μέση τιμή του εισιτηρίου είναι μειωμένη κατά 3,63%, η μέση τιμή του εισιτηρίου με ταχύπλοο σκάφος έχει αυξηθεί κατά 32,80%. Στη συνέχεια παραθέτει στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία αποδεικνύεται η μείωση τιμών το πρώτο εξάμηνο του 2024. Συγκεκριμένα λέει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι περίπου 3,4 εκατ. επιβάτες της ακτοπλοΐας πλήρωσαν καθαρό ναύλο (χωρίς εκπτώσεις και προσφορές) κατά μέσο όρο 29,13 ευρώ το εισιτήριό τους, ενώ το ίδιο εξάμηνο φέτος, οι περίπου 3,8 εκατ. επιβάτες πλήρωσαν κατά μέσο όρο 28,66 ευρώ το εισιτήριό τους, βλέποντας έτσι μείωση 1,61% σε σχέση με πέρυσι.

Οσο για τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε αυξήσεις των τιμών, το υπουργείο σχολιάζει ότι αυτά «είναι εικόνα της στιγμής από τις διάφορες μηχανές αναζήτησης» και πραγματική εικόνα των εισιτηρίων που εκδίδονται, των τιμών τους, των θέσεών τους (οικονομική, διακεκριμένη κ.ά.) και των τυχόν εκπτώσεων, έχει το Παρατηρητήριο Τιμών, το οποίο, όμως, όπως εξηγεί, λειτουργεί πιλοτικά στο υπουργείο.

Κατά τα άλλα υποστηρίζει ότι οι τιμές καθορίζονται ελεύθερα, σύμφωνα με τις γενικότερες αρχές του ανταγωνισμού και της υγιούς λειτουργίας της αγοράς και, όπως και στην αεροπορική αγορά, οι τιμές των εισιτηρίων μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση, ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σημειώνει, ωστόσο, ότι κάθε εταιρεία έχει υποχρέωση να ενημερώνει το υπουργείο Ναυτιλίας μέσα σε τρεις μέρες, για τη μεταβολή αυτή και, σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν ενημερώσει το αρμόδιο υπουργείο, αντιμετωπίζει διοικητικές κυρώσεις και επιβολή προστίμου.

Επίσης, υιοθετεί πλήρως τα επιχειρήματα των ακτοπλόων, λέγοντας ότι η τιμή ενός εισιτηρίου επηρεάζεται εκτός από τον ανταγωνισμό και από τον τύπο του πλοίου, το μέγεθός του (οικονομίες κλίμακας), την ώρα έναρξης ή την επιθυμητή ώρα προσέγγισης του πλοίου στον λιμένα επιλογής, την ταχύτητα και τις ανέσεις του πλοίου, ενώ το κόστος του καυσίμου είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στη διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου. Προσθέτει πως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία (Φεβρουάριος του 2022) η τιμή του καυσίμου πολλαπλασιάστηκε, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη αύξηση των εισιτηρίων των πλοίων (οι αυξήσεις ήταν 15% περίπου). Εκτός του καυσίμου σημειώνεται πως και στο κόστος διαμόρφωσης του εισιτηρίου συνυπολογίζονται κυρίως:

● Το μισθολογικό κόστος (μισθοί και έξτρα μισθοδοσία), το οποίο έχει από το 2021 έως σήμερα αυξηθεί κατά 24% περίπου.

● Το επισκευαστικό κόστος (ανταλλακτικά, συντηρήσεις, δεξαμενισμοί κ.ά.) μεταξύ 2021 και 2023 έχει αυξηθεί κατά 14%.

Τέλος, υποστηρίζει ότι από το χειμώνα ξεκίνησαν οι συσκέψεις και η συνεργασία με τους ακτοπλόους για το θέμα της συγκράτησης των τιμώντων εισιτηρίων και την παροχή πρόσθετων προσφορών, ενώ διενεργούνται συνεχή έλεγχοι από τις λιμενικές αρχές και για την τήρηση ή μη του κρατικού ναυλολογίου. Εντύπωση όμως προκαλεί ότι στη γραμμή Λαύριο - Λήμνος, που το ίδιο το υπουργείο κάνει γνωστό ότι παρατηρήθηκαν απότομες αυξήσεις, ισχύει το κρατικό ναυλολόγιο. Πώς δόθηκαν λοιπόν αυτές οι αυξήσεις;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μισόλογα για τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας