Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.0°
2 BF
70%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.6°
2 BF
83%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
19.0° 18.2°
3 BF
77%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
2 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
2 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.8° 17.8°
1 BF
80%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.8°
5 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.9°
1 BF
62%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
2 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
20.1° 18.8°
1 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
83%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
2 BF
63%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 17.3°
2 BF
68%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
2 BF
80%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ploia epivates
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ

Εμπλοκή με τη φόρτωση ηλεκτρικών Ι.Χ. στα πλοία

Καπετάνιος ακτοπλοϊκού απαγόρευσε την επιβίβαση αυτοκινήτου επειδή το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας του ξεπερνούσε το 40% ● Τι προβλέπουν οι εγκύκλιοι του υπουργείου Ναυτιλίας ● Εντονες διαμαρτυρίες από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Ενα πολύ σοβαρό και σύνθετο θέμα, που αφορά τη μεταφορά των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με τα πλοία, απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και την Ελλάδα. Το ζήτημα στην ουσία άνοιξε τον Ιανουάριο του 2023, όταν η νορβηγική εταιρεία Havila Krystruten απαγόρευσε τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα πλοία της, με την εταιρεία να δηλώνει ότι η απόφασή της πάρθηκε με αφορμή τις πυροσβεστικές ικανότητες των πλοίων της και όχι λόγω της συχνότητας των πυρκαγιών από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Στην Ελλάδα, πάντως, όπως φαίνεται επικρατεί ένα ομιχλώδες τοπίο τόσο στη νομοθεσία, καθώς μέχρι στιγμής έχει εκδοθεί μια εγκύκλιος τον Νοέμβριο του 2023 και μια διορθωτική τον Απρίλιο του 2024 από το υπουργείο Ναυτιλίας, όσο και στην ενημέρωση των οδηγών που διαθέτουν τέτοιας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Ενα περιστατικό που συνέβη στο λιμάνι της Ραφήνας τη Μ. Τρίτη δείχνει ξεκάθαρα ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς των αυτοκινήτων τους με τα πλοία, κάτι φυσικά που θα έπρεπε να φροντίζουν να κάνουν πρώτα από όλα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πριν από την έκδοση ή κατά την έκδοση των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του ιδιοκτήτη του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και αναρτήσεις του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, καπετάνιος πλοίου της ακτοπλοΐας στο λιμάνι της Ραφήνας δεν επέτρεψε την επιβίβαση στο πλοίο στην πενταμελή οικογένειά του γιατί ύστερα από σχετικό έλεγχο που έγινε, και ενώ το αυτοκίνητο βρισκόταν στον καταπέλτη του πλοίου, διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου τους ξεπερνούσε το 40%. «Οταν προπλήρωνα τα εισιτήρια αξίας 400 ευρώ, η εταιρεία όφειλε να με ενημερώσει», τονίζει ο ίδιος, ο οποίος μαζί με την οικογένειά του κατάφεραν να φτάσουν στο νησί του προορισμού τους έπειτα από 20 ώρες ταλαιπωρία.

Ουρές θα σχηματίζονται στους φορτιστές των νησιών όταν θα φτάνουν ταυτόχρονα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μισοάδειες τις μπαταρίες τους | EUROKINISSI

Σημειώνεται ότι το 40% φόρτισης της μπαταρίας είναι το ποσοστό που έχει τεθεί και αναφέρεται και στις δυο εγκυκλίους του υπουργείου Ναυτιλίας, 2322.3/79893/2023, (εκδόθηκε στις 14/11/2023) και 2070.0/28541/2024 (εκδόθηκε στις 16.04.2024).

Το υπουργείο Ναυτιλίας έπειτα από όλα αυτά αναγκάστηκε τη Μ. Τετάρτη να δημοσιοποιήσει τις κατευθυντήριες οδηγίες που έχει στείλει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Σε αυτές διευκρινίζεται ότι στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα. Οι οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τη μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία.

Οι οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο αναφέρουν ότι:

● Στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών.

● Στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

● Υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες-οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

● Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.

● Δεν επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.

Ωστόσο, τα ερωτήματα που προκύπτουν από την εγκύκλιο του υπουργείου και τα οποία θέτουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων είναι πολλά. Με πρώτο και κύριο: Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες γιατί δεν ενημερώνουν τον κόσμο πριν εκδώσει τα εισιτήρια; Οταν θα φτάνουν στα νησιά, μαζεμένα δέκα και είκοσι αυτοκίνητα με 40% μπαταρία θα κάνουν ουρά για να φορτίζουν στους 2-3 φορτιστές; Υπάρχουν επαρκείς φορτιστές σε όλα τα νησιά και ειδικά στα μικρά; Ποιος αποφάσισε ότι με το 40% φόρτιση η μπαταρία δεν είναι επικίνδυνη, ενώ με το 41% είναι; Την εγκύκλιο-σύσταση του υπουργείου εφαρμόζουν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ή κάποιες από αυτές;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εμπλοκή με τη φόρτωση ηλεκτρικών Ι.Χ. στα πλοία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας