Ομοβροντία επικρίσεων στην κυβέρνηση για τις τεράστιες καθυστερήσεις που βαρύνουν το έργο του πολυδιαφημισμένου Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εξαπέλυσαν με ανακοινώσεις τους ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.
Για «ιλαροτραγωδία με υπογραφή της κυβέρνησης Ν.Δ.» μιλά ο εκ Κρήτης τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Κανένα έργο δεν προχωράει, κανένα εργοτάξιο δεν λειτουργεί, κενό γράμμα αποδεικνύονται οι υποσχέσεις του Κ. Μητσοτάκη. Πέντε σχεδόν χρόνια Ν.Δ. και μετά τις ειρωνείες για όσα είχαν γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ, το μόνο που έχουν πετύχει τα κυβερνητικά στελέχη είναι να εκτοξεύσουν το κόστος και να προσθέσουν διόδια», διαπιστώνει και θέτει σειρά ερωτημάτων:
«Γιατί δεν προχωράει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο; Γιατί εκτοξεύτηκε ο προϋπολογισμός στο τμήμα Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος με αποτέλεσμα να έχουμε κόστος 10.000.000€ ανά 1 χιλιόμετρο; Γιατί έγινε δεκτή έκπτωση με μονοψήφιο ποσοστό στο συγκεκριμένο τμήμα; Γιατί οι “άριστοι” της κυβέρνησης “ξέχασαν” όλα αυτά τα χρόνια να ολοκληρώσουν τις απαλλοτριώσεις και περίπου ενάμιση χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης, πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο για τα σταθμευμένα μηχανήματα χωρίς να έχουμε εργασίες; Κάποιος πρέπει να απαντήσει, κάποιοι πρέπει να απολογηθούν».
Ο κ. Μαμουλάκης προαναγγέλλει δύο νέες παρεμβάσεις τις ερχόμενες μέρες «με στόχο να ανοίξουν επιτέλους οι προσφορές τού Χανιά - Ηράκλειο, να ξεκινήσει το Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος και να μη χαθεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας». Υπενθυμίζει, τέλος, ότι στις 13/12/23 είχε καταθέσει μαζί με ακόμη 16 βουλευτές ερώτηση στον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με την οποία επισήμαινε τον κίνδυνο να χαθεί η χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς θα έπρεπε να έχει κοινοποιηθεί η ανάθεση της σύμβασης για το Χανιά-Ηράκλειο έως τον Ιούνιο του 2023 και να έχει ολοκληρωθεί το 15% των εργασιών του έργου έως τις 31/12/25.
Στη δική του ανακοίνωση το ΠΑΣΟΚ τονίζει ότι η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης βρίσκεται στο προσκήνιο της αρνητικής επικαιρότητας το τελευταίο διάστημα. Μιλά για «σοβαρές αβλεψίες στην κοστολόγηση του έργου, καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών και ορατό πλέον κίνδυνο μη ολοκλήρωσης τμημάτων του έργου εντός του χρονοδιαγράμματος», τονίζοντας ειδικότερα ότι:
- Στο τμήμα «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος» έπειτα από πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει και νέα καθυστέρηση στο έργο, αφού δόθηκε νέα (δεύτερη) παράταση για την προσκόμιση οικονομικών προσφορών παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη τρία εταιρικά σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορές!
- Το τμήμα «Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος» συμβασιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022. Εκτοτε υπάρχει στασιμότητα εργασιών που συνεπάγεται κίνδυνο υπέρβασης των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων περάτωσης του έργου και του συνολικού του κόστους.
- Το τμήμα «Αγιος Νικόλαος – Σητεία» διαθέτει μελετητική ωριμότητα σε αρκετά σημεία, όμως, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης περί χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ, δεν έχουν γίνει περαιτέρω ενέργειες δρομολόγησης του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι για το μεγάλο τμήμα Κίσσαμος - Χανιά - Χερσόνησος αρχικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ έχουν καταθέσει προσφορές τρεις κοινοπραξίες: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος-Ακτωρ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ-Meridiam. Πρόκειται για το τελευταίο μεγάλο συγχρηματοδοτούμενο οδικό έργο που ευλόγως πιέζουν να αποκτήσουν οι όμιλοι Περιστέρη και Μυτιληναίου καθώς εξασφαλίζει και σημαντικά έσοδα από διόδια συν τα σκιώδη διόδια που θα πληρώνει το Δημόσιο, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας