Αφού εξαντλούνται οι εντυπώσεις που επιχείρησε να δημιουργήσει η κυβέρνηση ότι εξασφάλισε «φρέσκα» ευρωπαϊκά χρήματα για την αντιμετώπιση της καταστροφής στη Θεσσαλία, χάρη στην ευρωπαϊκή «εξόρμηση» του πρωθυπουργού και τη γενναιοδωρία της φίλης του Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αποκαλύπτεται τελικά ότι τον λογαριασμό της κυβερνητικής παραλυσίας θα τον πληρώσουν τα θύματά της. Δηλαδή, οι φορολογούμενοι πολίτες.
Ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης, μιλώντας χθες στον ΣΚΑΪ, επιβεβαίωσε ότι, πέρα από την ανακύκλωση ευρωπαϊκών κονδυλίων 2,25 δισ. και τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό των 600 εκατ. ευρώ που θα καταθέσει ο υπουργός Οικονομικών, η τεράστια δαπάνη ανοικοδόμησης και αποκατάστασης των ζημιών θα καλυφθεί με ένα τέλος αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών «δίκαια κατανεμημένο». Το περίγραμμα και τη «συσκευασία» του προαναγγελλόμενου νέου χαρατσιού θα τα ακούσουμε στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, αύριο στη Θεσσαλονίκη, ενώ η εξειδίκευσή τους αναμένεται την Τρίτη, από τον υπουργό Οικονομικών και συναρμόδιους υπουργούς.
Τι σημαίνει «δίκαια κατανεμημένο» τέλος; Ο Αλέξης Πατέλης δεν μας έκανε σοφότερους με όσα ανέφερε στον ΣΚΑΪ και σε κάθε περίπτωση η εξαγγελία αναιρεί διαρροές προηγούμενων ημερών περί δημιουργίας αποθεματικού «φυσικών καταστροφών» με εθελοντική συμμετοχή, στα πρότυπα του «ταμείου Μολυβιάτη» για τους πυροπαθείς του 2007 στην Ηλεία, του οποίου τη σκανδαλώδη διαχείριση κάρφωσε με εξοργιστικό κυνισμό ο δήμαρχος Σπάρτης, Πέτρος Δούκας. Στη λογική της εθελοντικής συνεισφοράς, άλλωστε, κινούνται οι σχετικές ανακοινώσεις των ενώσεων των τραπεζών, των εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματικών ενώσεων.
Ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού συνέδεσε το νέο χαράτσι κατά των φυσικών καταστροφών με το ενδεχόμενο υποχρεωτικής ασφάλισης των ακινήτων, με το επιχείρημα ότι «έχει και μια διάσταση δικαιοσύνης και η υποχρεωτικότητα μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο κόστος ασφάλισης».
Πηγές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι το προαναγγελλόμενο από το Μαξίμου τέλος έχει τη λογική «να συγκεντρώνεται ένα μεγάλο ποσό με εισφορά λίγων από πολλούς», ότι η επιβάρυνση θα αφορά τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα και ότι μπορεί να επιβληθεί σε υπηρεσία ή υπηρεσίες καθολικής χρήσης που σχετίζονται με δημόσιες υποδομές. Η αδρή περιγραφή, που προφανώς δεν θέλει να προκαταλάβει τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού και του οικονομικού επιτελείου, παραπέμπει πιθανότατα σε ένα τέλος σε όλες τις μεταφορικές υπηρεσίες: από εισιτήρια λεωφορείων, ακτοπλοϊκά, σιδηροδρομικά, αεροπορικά, μέχρι διόδια. Αν επιβεβαιωθεί αυτό, η έννοια χαράτσι, όσο μικρό κι αν είναι, αποκτά κυριολεξία.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας