Διατεθειμένες να προχωρήσουν σε επενδύσεις στον τομέα των λιμενικών υποδομών σε κάποια λιμάνια της χώρας μέσω υπενοικίασης συγκεκριμένων χώρων, διατηρώντας ωστόσο αυτά τον δημόσιο χαρακτήρα τους, είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας, μέλη της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), προκειμένου να βοηθηθεί ο κλάδος. Το μοντέλο αυτό έχει υλοποιηθεί στο λιμάνι της Μασσαλίας, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας επένδυσαν σ’ αυτό με αντάλλαγμα να φέρουν στην πόλη έναν συγκεκριμένο αριθμό τουριστών.
Αυτά τόνισε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Celestyal Cruises και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της CLIA Κυριάκος Αναστασιάδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η εταιρεία στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Ο Κυρ. Αναστασιάδης μίλησε για την πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και για τα θετικά μηνύματα που υπάρχουν για το 2015.
Εκανε γνωστό ότι πρόσφατα, στο πλαίσιο των εργασιών του Posidonia Sea Tourism Forum, μέλη της ευρωπαϊκής CLIA συναντήθηκαν με τρεις υπουργούς (Γ. Σταθάκη, Θοδ. Δρίτσα και Ελ. Κουντουρά) -γεγονός που συνέβη για πρώτη φορά-, στους οποίους παρουσίασαν επίσημα τις σκέψεις και τις προτάσεις τους για το μέλλον της κρουαζιέρας.
Οπως σημείωσε ο Κυρ. Αναστασιάδης, τα μέλη της CLIA ενημέρωσαν τους τρεις υπουργούς για την άσχημη κατάσταση που υπάρχει σε κάποια νησιά, όπως στη Σαντορίνη, με τις ταυτόχρονες προσεγγίσεις πολλών κρουαζιερόπλοιων και τόνισαν την ανάγκη ύπαρξης ενός συστήματος που θα συντονίζει τον προγραμματισμό προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων στα νησιά, έτσι ώστε να αποφεύγονται εικόνες σαν αυτές στη Σαντορίνη όπου φτάνουν ταυτόχρονα 4 και 5 κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες επιβάτες, ενώ το μοναδικό τελεφερίκ που υπάρχει έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει περίπου 700 άτομα.
Εμφανίστηκε αισιόδοξος και -όπως είπε- το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται εξελίξεις, καθώς ο Θοδ. Δρίτσας έχει προαναγγείλει την εφαρμογή της εθνικής συντονιστικής επιτροπής κρουαζιέρας στην οποία πρόκειται να συμμετάσχει και εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής CLIA.
Ανέφερε ακόμα ότι το 2015 προβλέπεται αύξηση επιβατών home porting στην Ελλάδα κατά 22% συγκριτικά με το 2014 και οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια θα είναι 841 από 627 που ήταν πέρυσι.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας