Αντιμέτωπος με μια πολύ δύσκολη υπόθεση -την πρώτη από τότε που ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας- βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες ο Θοδωρής Δρίτσας, καθώς το φαινόμενο της απλήρωτης ναυτικής εργασίας στην ακτοπλοΐα λαμβάνει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις και ο αναπληρωτής υπουργός καλείται γρήγορα να βρει λύσεις.
Η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει και εντείνει αυτή την εβδομάδα τους ελέγχους στα πλοία και, όπου εντοπίζεται απλήρωτο πλήρωμα, θα προχωρά σε επισχέσεις. Προειδοποιεί, δε, ότι εάν οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών εξακολουθήσουν την ολιγωρία που παρατηρείται μέχρι σήμερα, θα κλιμακώσουν τον αγώνα τους.
Ηδη, σε επισχέσεις βρίσκονται πληρώματα τριών πλοίων της ΝΕΛ («Aqua Spirit», «Ταξιάρχης», «Μυτιλήνη»), ενώ την Παρασκευή ένταση σημειώθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, όταν 4 μέλη του πληρώματος (3 θαλαμηπόλοι και ένας μάγειρας) του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου» που ανήκει στην εταιρεία «Ventouris Sea Lines» και έχει ναυλωθεί από την ΑΝΕΚ, αποφάσισαν να ξεκινήσουν επίσχεση, καθώς είναι απλήρωτοι για μήνες.
Η απόφαση των ναυτικών φαίνεται όμως ότι δεν άρεσε σε κάποιους, οι οποίοι προσπάθησαν να τους μεταπείσουν έτσι, ώστε το πλοίο να κάνει κανονικά το δρομολόγιό του για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμο, προς στιγμήν προκλήθηκε ένταση, αλλά τελικά τα σχέδια όσων δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να καταλάβουν ότι η επίσχεση είναι δημοκρατικό όπλο στα χέρια των απλήρωτων ναυτικών, προκειμένου να υπερασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, δεν πέρασαν. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και το επιβατικό κοινό, παρά την ταλαιπωρία του, τάχθηκε με την πλευρά των απλήρωτων ναυτικών. Τελικά, ως εκ θαύματος, η εταιρεία βρήκε κάποια χρήματα που δόθηκαν στους ναυτικούς έναντι των οφειλομένων και το πλοίο αναχώρησε...
Για όσα συνέβησαν το βράδυ της Παρασκευής στο λιμάνι ενημερώθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος σε ανακοίνωσή του άφησε αιχμές για όσους προσπάθησαν να μεσολαβήσουν έτσι, ώστε να φύγει με άλλους τρόπους το καράβι, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «κανείς δεν έχει το δικαίωμα να φαλκιδεύσει ή να καταργήσει την άσκηση του δικαιώματος της επίσχεσης εργασίας».
Ο Θ. Δρίτσας κάλεσε τις υπεύθυνες εταιρείες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, όπως προκύπτουν από τις δεσμευτικές συμβάσεις που έχουν υπογράψει και από τους νόμους της ελληνικής πολιτείας, γιατί -όπως είπε- είναι ανεπίτρεπτο οι εργαζόμενοι να μένουν απλήρωτοι, οι επιβάτες να χιλιοταλαιπωρούνται και τα νησιά να μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση. Τέλος, επισήμανε ότι πρέπει να καταλάβουν όλοι πως τα επιδοτούμενα δρομολόγια τα πληρώνει ο ελληνικός λαός και κανείς δεν μπορεί να παίζει με τις ανάγκες του και τα δικαιώματά του.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας