Κάπως «αλμυρά» φαίνεται να κόστισε τελικά η Χριστουγεννιάτικη Συναυλία που έδωσε η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΝΕΡΙΤ στο θέατρο Badminton, στις 23 του περασμένου Δεκέμβρη.
Σύμφωνα με την απόφαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΝΕΡΙΤ Πέτρου Μάη που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», το συνολικό κόστος της συγκεκριμένης συναυλίας είχε προϋπολογιστεί στα 100.500 ευρώ, με τα αναμενόμενα έσοδα να υπολογίζονται περίπου στα 42.140 ευρώ. Και στις 31/12/2014 (Αρ. Πρωτ. 2002) αποφασίστηκε και συμπληρωματική δαπάνη 3.740 ευρώ άνευ περαιτέρω εξηγήσεων. Για περίοδο οικονομικής στενότητας και με τη ΝΕΡΙΤ στα πρώτα της... βήματα το ποσό φαντάζει υπερβολικό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο νέος φορέας υποτίθεται ότι δημιουργήθηκε και για να λειτουργεί έτσι ώστε να μειωθούν οι σπατάλες δημόσιου χρήματος. Και το ποσό αυτό, όπως εμφανίζεται τουλάχιστον, δεν αφορά αμοιβές των μελών της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΝΕΡΙΤ...
Είναι χαρακτηριστικό ότι γνώστες της αγοράς των συναυλιών (έστω κι αν είναι διαφορετικού τύπου) επισήμαιναν πως για τη μετάκληση πολύ γνωστού αμερικανικού συγκροτήματος χρειάστηκε να δαπανηθούν 150.000 ευρώ για δύο λάιβ εμφανίσεις...
Επειδή λοιπόν το ποσό, όπως και να το κάνουμε, ειδικά σε τέτοιες εποχές, φαντάζει ιδιαίτερα υψηλό αναζητήσαμε τα έξοδα προηγούμενων χριστουγεννιάτικων συναυλιών, όταν βέβαια ήταν σε λειτουργία η ΕΡΤ. Το 2013 δεν έγινε καμία συναυλία αφού η τότε κυβέρνηση έβαλε λουκέτο και έριξε μαύρο στην ΕΡΤ (11/6/13) με αποτέλεσμα την περίοδο των Χριστουγέννων να... (υπο)λειτουργεί το μεταβατικό μόρφωμα της Δημόσιας Τηλεόρασης (ΔΤ). Το 2012 όμως Χριστουγεννιάτικη Συναυλία πραγματοποιήθηκε και μάλιστα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (14/12/12) και σύμφωνα με την απόφαση (Αρ. Πρωτ. 360742) το συνολικό κόστος της έφτασε τα 53.085 ευρώ. Στον ίδιο χώρο έγινε και το 2011 η Χριστουγεννιάτικη Συναυλία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης (Αρ. Πρωτ. 360478/13.12.11) με το κόστος να είναι ακόμα χαμηλότερο φτάνοντας τα 30.751 ευρώ.
Αναζητώντας λίγο περισσότερο και πιο αναλυτικά τα έξοδα της Χριστουγεννιάτικης Συναυλίας της Συμφωνικής Ορχήστρας της ΝΕΡΙΤ τη χρονιά που μας πέρασε στο Badminton φαίνεται να εγκρίθηκαν 16.500 ευρώ (πλέον 23% ΦΠΑ) για την κατασκευή σκηνικών από την εταιρεία ART REBEL - Β. ΚΑΤΑΒΕΛΑΚΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. Ορισμένοι ακούγοντας το συγκεκριμένο πόσο παρατήρησαν ότι «ούτε για το Ηρώδειο που έχει... έτοιμο το σκηνικό δεν δίνονται τόσα χρήματα» ή «και να το αγόραζαν το stage λιγότερα θα ξόδευαν»... Κι αυτά αφορούν μόνο το σκηνικό και όχι την ενοικίαση του χώρου για το οποίο υπολογίζεται ότι θα δόθηκε μεγαλύτερο ποσό. Στη «Διαύγεια» δεν εντοπίσαμε τη σχετική απόφαση, αλλά ενδεικτικά εντοπίσαμε άλλη έγκριση για τον Απρίλιο του 2013 και για συναυλία της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ στο Badminton που είχαν δοθεί για ενοικίαση του χώρου 18.000 ευρώ (πλέον 23% ΦΠΑ). Τότε όμως σημειωνόταν ότι το ποσό συμψηφίζεται με συμμετοχή της Ορχήστρας της ΕΡΤ σε παραγωγή του Βadminton.
«Τσιμπημένα» αν μη τι άλλο φαντάζουν επίσης για την περίοδο που διανύουμε και τα ποσά αμοιβών των πρόσθετων λυρικών καλλιτεχνών και του μαέστρου καθώς για 14 άτομα το ποσό φτάνει τα 14.357 ευρώ. Κι αν άλλοι φαίνεται να λαμβάνουν ποσά 300 ευρώ, κάποιοι άλλοι φτάνουν να παίρνουν για τη συναυλία 1.500 και 1.700 ευρώ με τον μαέστρο της συναυλίας, που ήταν ο Λουκάς Καρυτινός (μέχρι τον Νοέμβριο του 2014 ήταν και μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ) να λαμβάνει ποσό 5.650 ευρώ. Προφανώς σε αυτά τα ποσά περιλαμβάνονται και οι πρόβες και βέβαια οι μουσικοί και οι λυρικοί καλλιτέχνες αυτού του επιπέδου είναι αναμενόμενο να αμείβονται με υψηλότερα από τα συνηθισμένα ποσά. Οσοι γνωρίζουν μάλιστα τον συγκεκριμένο τομέα επισημαίνουν ότι πάνω-κάτω αυτές είναι οι αμοιβές για λυρικούς καλλιτέχνες και μαέστρους. Για μια τόσο ειδική συναυλία όμως όπως αυτή και σε μια τέτοια περίοδο δεν απαιτείται... συμμάζεμα; Κάποια αυτοσυγκράτηση; Και ως προς το δυναμικό και ως προς τους χώρους, τα σκηνικά, τον ήχο και πάει λέγοντας; Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κρίνουμε μίζερα τέτοιες εκδηλώσεις αλλά, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι δυνατόν να διπλασιάζονται (ή και να τριπλασιάζονται) τα έξοδα από τη μια χρονιά στην άλλη και μάλιστα εν μέσω κρίσης...
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας