Ακόμη ένα στοιχείο δράματος προστέθηκε στη σιδηροδρομική τραγωδία στην Ινδία, που έχει στοιχίσει τη ζωή σε 275 ανθρώπους, ενώ εκατατοντάδες είναι οι τραυματίες. Οι ινδικές αρχές έκαναν έκκληση προς τις οικογένειες περισσότερων από 100 ανθρώπων, τα πτώματα των οποίων δεν έχουν αναγνωριστεί και παραμένου σε νοσοκομεία και νεκροτομεία.
Το δυστύχημα σημειώθηκε την Παρασκευή. Επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω σε εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια εκτροχιάστηκαν και έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ-Καλκούτα στο κρατίδιο Οντίσα στο ανατολικό τμήμα της χώρας.
Μέχρι το απόγευμα της Δευτέρας, περίπου 100 πτώματα δεν είχαν αναγνωριστεί, δήλωσε ο Μπιτζάι Κουμάρ Μοχαπάτρα, επικεφαλής του υγειονομικού τμήματος της Οντίσα, που πρόσθεσε ότι οι αρχές προσπαθούν να προμηθευτούν κοντέινερ ψυγεία για τη διατήρηση των πτωμάτων.
Όπως εξήγησε, «δεν μπορεί να διενεργηθεί νεκροτομή αν δεν αναγνωριστούν τα πτώματα» και με βάση τους κανονισμούς του κρατιδίου δεν επιτρέπεται η διενέργεια νεκροτομής σε πτώμα που βρίσκεται στα αζήτητα αν δεν παρέλθουν 96 ώρες.
Σε μια προσπάθεια να βρεθούν οι συγγενείς των άτυχων αυτών ανθρώπων, το μεγαλύτερο νοσοκομείο της Μπουμπανεσουάρ, της πρωτεύουσας του κρατιδίου Οντίσα, AIIMS, γιγαντοθόνες προβάλλουν φωτογραφίες των νεκρών για να βοηθήσουν τις απελπισμένες οικογένειες που αναζητούν τους δικούς τους ανθρώπους σε νοσοκομεία και νεκροτομεία. Επίσης, έχει συνταχθεί λεπτομερής κατάλογος με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του κάθε νεκρού. Ωστόσο, οι συγγενείς θα πρέπει πρώτα να δουν τις φωτογραφίες των πτωμάτων για να εντοπίσουν τους δικούς τους που αγνοούνται, είπε υψηλόβαθμος αξιωματούχος της αστυνομίας, αναγνωρίζοντας ότι το θέαμα «είναι μακάβριο».
Στα τρένα επέβαιναν επιβάτες από πολλά κρατίδια. Αξιωματούχοι από επτά ινδικά κρατίδια (Ασάμ, Μπιχάρ, Τζάρκχαντ, Δυτική Βεγγάλη, Ταμίλ Ναντού, Καρνατάκα και Άντρα Πραντές) βρίσκονται στο Μπαλασόρ για να βοηθήσουν τους συγγενείς να αναγνωρίσουν και να παραλάβουν τους οικείους τους.
Ξεκίνησαν ξανά τα δρομολόγια, δύο έρευνες σε εξέλιξη
Το Συμβούλιο Σιδηροδρόμων της Ινδίας πρότεινε να αναλάβει τη διενέργεια της έρευνας για τα αίτια του δυστυχήματος το Ομοσπονδιακό Κεντρικό Γραφείο Ερευνών, ενώ μια ξεχωριστή έρευνα, υπό τον επίτροπο ασφάλειας των σιδηροδρόμων για τη συγκεκριμένη περιοχή, ξεκίνησε τη Δευτέρα.
Η ομάδα του Ομοσπονδιακού Κεντρικού Γραφείου Ερευνών θα μεταβεί στον τόπο της τραγωδίας σήμερα και θα ξεκινήσει την έρευνά της. Η αστυνομία σιδηροδρόμων απήγγειλε κατηγορίες για εγκληματική αμέλεια χωρίς να κατονομάσει υπόπτους.
Η πιθανότερη αιτία του δυστυχήματος ήταν ένα σφάλμα στο σύστημα σηματοδότησης, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση, κάτι που αφήνει να εννοηθεί ότι το Coromandel Express που κινούνταν νότια προς το Τσενάι από την Καλκούτα, μπήκε σε άλλη σιδηροδρομική γραμμή στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία και προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Στο μεταξύ, έπειτα από ασταμάτητες προσπάθειες για τη διάσωση των επιζώντων και για τον καθαρισμό και επισκευή των γραμμών, το βράδυ της Κυριακής άρχισαν τα επιβατικά και εμπορικά τρένα να περνούν και πάλι από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας