Επείγουσα επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, έστειλε χθες η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), στην οποία επισημαίνει τους κινδύνους που επιφέρουν οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στα πλοία. Υπενθυμίζει την καταγγελία που είχε διατυπώσει για την υιοθέτηση εκ μέρους του υπουργού των μειωμένων ειδικών συνθέσεων πληρωμάτων των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, τόσο αυτών που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδα-Ιταλία όσο και της ακτοπλοΐας.
«Η αλόγιστη και εξωπραγματική αυτή πρακτική που ακολουθήσατε, κ. υπουργέ, έπληξε τον κλάδο μας δεινότερα από κάθε άλλο κλάδο και επέφερε μείωσή του κατά ποσοστό 50%, όπως σας είχαμε εγκαίρως ενημερώσει», τονίζει και προσθέτει πως εάν στο «“Norman Atlantic” ο αριθμός μελών του πληρώματος ήταν εκείνος που προβλεπόταν πριν από την εισαγωγή των μειωμένων συνθέσεων, η οποία σταδιακά και σε σύντομο χρονικό διάστημα επεκτάθηκε σε όλα τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής αυτής, είτε ελληνικών είτε αλλοδαπών συμφερόντων, και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στα ακτοπλοϊκά πλοία, θα είχε περιοριστεί στο ελάχιστο η παραμονή εκατοντάδων επιβατών επί του πλοίου, όπως και η δυσλειτουργία στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς».
Οι συνδικαλιστές ναυτικοί κάνουν γνωστό ότι η σύνθεση στο «Norman Atlantic» (με το παλιό νομοθετικό καθεστώς) θα έπρεπε να περιλαμβάνει 20 θαλαμηπόλους, 16 επίκουρους, 1 αρχιθαλαμηπόλο,1 β’ αρχιθαλαμηπόλο, δηλαδή συνολικά 38 άτομα. Αντιθέτως, το μοιραίο πλοίο είχε 8 θαλαμηπόλους, 7 επίκουρους και 1 αρχιθαλαμηπόλο, δηλαδή συνολικά 16 άτομα.
Η διοίκηση της ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι -έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες- είναι πλέον επιβεβλημένη η άμεση και επείγουσα αναθεώρηση της ακολουθούμενης πρακτικής των μειωμένων ειδικών συνθέσεων σε όλο το εύρος των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων με επάνοδο σε επίπεδα οργανικών συνθέσεων που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές απαιτήσεις των πλοίων, είτε υπό ομαλές συνθήκες είτε υπό έκτακτες και δραματικές, όπως στην περίπτωση του «Norman Atlantic».
● Βασικά ερωτήματα προς την κυβέρνηση θέτει το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, αντί να διαφωτίσει τον ελληνικό λαό συσκότισε ακόμα περισσότερο τα πράγματα, σε μια εμφανή προσπάθεια να αποσείσει τις τεράστιες ευθύνες της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, που προκύπτουν από την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών. «Θα πρέπει να ζητήσει συγγνώμη από τους επιβάτες και τους συγγενείς τους για την τραγική εικόνα που παρουσιάζεται με το να μην υπάρχει -μέχρι σήμερα- ακριβής αριθμός και πλήρη στοιχεία διασωθέντων και αγνοουμένων επιβατών», αναφέρει.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας