ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Για τα απίθανα μπλεξίματα της κυβέρνησης σχετικά με την περιβόητη σύμβαση για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, δηλαδή το ενιαίο αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου, το ενιαίο εισιτήριο δηλαδή που θα πρέπει να ισχύει όταν η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει και μετρό και τον ΟΑΣΘ, γράψαμε την προηγούμενη Δευτέρα («Εφ.Συν.», 15.7.2024, «Κακά μπλεξίματα για την κυβέρνηση»). Οι πρώην σύμμαχοι της κυβέρνησης, ομάδες πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ, προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ζητούν να δοθεί στη δημοσιότητα το πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό.
Νεότερες πληροφορίες από καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν σήμερα (ισχυρίζονται ότι βεβαιώνουν μάλιστα) πως το έργο Ψηφιακού Μετασχηματισμού που υλοποιείται έχει ελάχιστη σχέση με τη σύμβαση που εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αναφέρουν συγκεκριμένα παραδείγματα: το μέρος που αφορά τα καύσιμα, λένε, έχει πλήρως αφαιρεθεί, το κομμάτι που αφορά τα συστήματα διαχείρισης (ERP) έχει μειωθεί στο 1/10 και δεν αφορά τον ΟΑΣΘ παρά μόνο τον ΟΣΕΘ, το εισιτήριο υπέστη μεγάλες τροποποιήσεις αφού δεν είχε καν προβλεφθεί η συμβατότητα με το μετρό, η Τηλεματική έχει και αυτή υποστεί αλλαγές ακόμα και στον αρχικό εξοπλισμό.
Βέβαια, αν έτσι έχουν τα πράγματα, η λύση είναι σχετικά απλή: ακυρώνουν το έργο! Αλλά αυτό έχει κόστος περί τα… 40 εκατομμύρια ευρώ! Θα μπορούσαν να περάσουν το έργο για νέα έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά στο σημείο αυτό υπάρχει ο (βέβαιος;) φόβος ότι θα απορριφθεί, οπότε βρισκόμαστε ενώπιον των συνεπειών της «απλής» λύσης. Υπάρχει βέβαια και ο δρόμος που έχει ακολουθηθεί στα χρόνια της κυβέρνησης Μητσοτάκη: «Δεν απαντάμε σε ερωτήσεις, δεν δίνουμε λογαριασμό σε κανέναν».
Θα έλεγε κανείς ότι τούτων δοθέντων βρισκόμαστε ενώπιον ενός αδιεξόδου. Στο σημείο αυτό φημολογείται εντόνως ότι υπάρχει μια λύση -βέλτιστη τη λένε, αλλά μπορεί να είναι και θέμα συμφερόντων, μπορεί και όχι- με την οποία το Δημόσιο βγαίνει από το αδιέξοδο και δεν πληρώνει εκατομμύρια: οι πληροφορίες λοιπόν αυτές υποστηρίζουν ότι η εταιρεία που ανέλαβε το εισιτήριο για το μετρό από το 2025 (η αμερικανική Conduent) δέχεται να υλοποιήσει το ενιαίο εισιτήριο λεωφορείων και μετρό με ελάχιστο κόστος!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας