Αντανακλαστικά «ατομικής ευθύνης» θέλησαν να επιδείξουν οι φορείς των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ΟΑΣΑ και ΟΣΥ, παραπέμποντας στο πειθαρχικό, τον οδηγό λεωφορείου που μίλησε με απρεπή τρόπο σε ανάπηρο πολίτη ο οποίος προσπάθησε να επιβιβαστεί μαζί με το αμαξίδιό του.
Την ώρα που επισήμως ο Οργανισμός Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), αρμόδιος για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, παραδέχεται ότι μόλις το 25% των οχημάτων διαθέτουν ράμπα υποβοήθησης για την επιβίβαση αμαξιδίων αναπήρων στα οχήματα μαζικής μεταφοράς, οι διοικήσεις επικεντρώνονται στη συμπεριφορά του συγκεκριμένου οδηγού, παρά το γεγονός ότι τελικά βοήθησε τον ανάπηρο.
Το όλο περιστατικό, που συνέβη την περασμένη Παρασκευή, κατέγραψε με κάμερα ο ίδιος ο Χρήστος Μελέτης, ανεβάζοντας στη συνέχεια το βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα. Αρχικά, ο ανάπηρος ζητά από τον οδηγό να επεκτείνει τη ράμπα της μεσαίας πόρτας. «Δεν έχεις βοηθό;» τον ρώτησε επίμονα ο οδηγός. «Να μη βγαίνεις, αφού δεν μπορείς», συνέχισε ο οδηγός και διατήρησε το ίδιο ύφος, υποστηρίζοντας ότι «το κράτος πληρώνει για βοηθό», υπαινισσόμενος ότι κάποιοι δικαιούχοι προτιμούν να βάζουν τα χρήματα στην τσέπη.
Ο πολίτης με το αμαξίδιο, που είναι και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στη Νέα Ιωνία, δραστηριοποιείται στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των αναπήρων και στο βίντεο ξεκαθαρίζει πως δεν δικαιούνται όλοι οι ανάπηροι βοηθό και δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται δημοσιοποιώντας τον αποκλεισμό που βιώνουν τα εμποδιζόμενα άτομα.
Αναφέρει επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για το περιστατικό ανήκει στον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΥ που έχει ευθύνη για την λειτουργικότητα των λεωφορείων και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Στο περιστατικό παρενέβη και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας που χαρακτήρισε το συμβάν «λυπηρό», δηλώνοντας ότι θα υποδεχθεί σήμερα Δευτέρα στο υπουργείο τον Χρήστο Μελέτη για να «συζητήσουμε μαζί του τα θέματα προσβασιμότητας στις δημόσιες συγκοινωνίες που έχουν τεθεί, εξαρχής, στις προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, ενώ ήδη έχουν δρομολογηθεί και σχετικές ενέργειες».
Πάντως, στην επίσημη ιστοσελίδα του ο ΟΣΥ αναφέρει ότι μόλις το 25% των λεωφορείων και τρόλεϊ έχει ανοιγόμενη ράμπα που λειτουργεί, ενώ σε παλαιότερες ανακοινώσεις από το 2021 υποστηρίζει ότι διαθέτει 260 πλατφόρμες-προεξοχές σε στάσεις για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και σχεδιάζει να τοποθετήσει ακόμη άλλες 409. Και όλα αυτά, σε ένα δίκτυο που ξεπερνά τα 4.500 χιλιόμετρα...
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας