Κάτω από τη βαριά σκιά που προκαλούν οι πρόσφατες καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο παρουσιάζεται σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) για τα κενά συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που διαπιστώθηκαν πριν από ένα εξάμηνο με αφορμή το δυστύχημα των Τεμπών.
Ο ERA είχε αναλάβει τότε να καταγράψει τα κενά αυτά που σχετίζονται τόσο με την έλλειψη σημαντικών συστημάτων ελέγχου της κυκλοφορίας (σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση-ETCS) και τη μη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία σε θέματα ασφάλειας κυκλοφορίας όσο και τον τρόπο διερεύνησης των δυστυχημάτων και κάθε μορφής συμβάντων.
Η πρώτη συνάντηση είχε γίνει στην Αθήνα τον περασμένο Απρίλιο και τότε (28/4/2023) η «Εφ.Συν.» έγραψε αναλυτικά σε δημοσίευμα με τίτλο «Χαστούκι από την τρόικα για το πόρισμα Γεραπετρίτη». Τότε στην επικαιρότητα κυριαρχούσε η προσπάθεια του κ. Γεραπετρίτη να εκδοθεί ένα πόρισμα-εξπρές για τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών από επιτροπή που όρισε ο ίδιος, παρά το γεγονός ότι τον Ιανουάριο είχε ψηφιστεί συγκεκριμένος νόμος που προέβλεπε ότι τέτοιου είδους πορίσματα συντάσσονται από τον ανεξάρτητο φορέα διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Το τότε δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» μιλούσε για «τρόικα» καθώς, εκτός από τον ERA, στη διαδικασία ελέγχου της Ελλάδας θα συμμετείχαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και εκπρόσωποι των Γαλλικών Σιδηροδρόμων.
Στη συνάντηση που θα γίνει σήμερα έχουν κληθεί δεκάδες εμπειρογνώμονες αλλά και τα μέλη της Task Force, για την οποία πρόσφατα μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ως επιτροπή «για την υποστήριξη της μεταρρύθμισης και του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα». Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι η υπουργική απόφαση για τη σύσταση αυτής της οκταμελούς επιτροπής αναρτήθηκε μόλις χθες στη Διαύγεια. Μέλη της είναι οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου, Ιωάννης Ξιφαράς και Κωνσταντίνος Μαγουλάς, τα στελέχη του υπουργείου, Χρήστος Κόντης και Αικατερίνη Δεμερτζή, οι επικεφαλής ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, Κωνσταντίνος Κεσεντές και Χρήστος Παληός, και η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από την έκθεση του ERA για τον βαθμό συμμόρφωσης της Ελλάδας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, θα συζητηθεί και η διαδικασία ίδρυσης του ανεξάρτητου φορέα διερεύνησης σιδηροδρομικών αλλά και αεροπορικών δυστυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που ακόμη δεν έχει συσταθεί.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας