Σε… τζουκ μποξ έχει μετατρέψει η κυβερνητική μηχανή τα ανύπαρκτα έργα της τετραετίας Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη. Κάθε φορά που έρχονται υπουργοί με τη βοήθεια της προπαγάνδας όλα τρέχουν με διαστημικές ταχύτητες, όταν φεύγουν, φρενάρουν. Χθες η κυβέρνηση παρήγγειλε στο «προπαγανδιστικό τζουκ μποξ» την επίσκεψη του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, και της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, οι… παραγγελιές των οποίων συναντήθηκαν σε συρμό του μετρό, επί του οποίου μάλιστα επιβιβάστηκαν.
Το κλίμα αισιοδοξίας ήταν τέτοιο που ο κ. Γεραπετρίτης πριν καν κατέλθει στον σταθμό Βενιζέλου είδε ότι είναι «σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη, επισκεπτόμαστε τα εργοτάξια που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, θα έχουμε μια δοκιμαστική λειτουργία, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει τις συγκοινωνίες που της αξίζουν…». Το απλό δημοσιογραφικό ερώτημα «πότε;» έμεινε φυσικά αναπάντητο.
Παρεμπιπτόντως, ας σημειώσουμε ότι η κίνηση βαγονιού στις ράγες από Συντριβάνι μέχρι Πυλαία δεν μπορεί να είναι δοκιμαστικό δρομολόγιο διότι γίνεται με οδηγό. Τα δοκιμαστικά του μετρό θα θεωρούνται ως τέτοια όταν αρχίσουν να γίνονται χωρίς οδηγό, αφού χωρίς οδηγό θα κινούνται όταν το μετρό παραδοθεί για την εξυπηρέτηση του κοινού. Ελπίζουμε ότι η «δοκιμαστική λειτουργία» του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα μετατραπεί σε… τηλεδιοίκηση Λάρισας!
Αναπάντητο μένει και το ερώτημα αν ο κ. Γεραπετρίτης ασχολείται σε βάθος με ζητήματα όπως το μετρό ή ο ΟΑΣΘ, διότι στις 8/3/2023, μία εβδομάδα μετά την τραγωδία των Τεμπών, δήλωνε πως «δεν είναι εντός των αρμοδιοτήτων μου να ασχοληθώ με την τρέχουσα διαχείριση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όλα τα ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τρέχουσες συμβάσεις, με υποδομές, με έργα, με μεταφορές, με συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται σε προμήθειες και υπηρεσίες, όλα αυτά παραμένουν στην αρμοδιότητα των υφυπουργών και της υπηρεσιακής γραμματέως του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών». Από τον Μάρτιο όμως φαίνεται ότι κύλησαν πολλές… αρμοδιότητες στο υπουργικό πορτφόλιο.
«Εξαιρετική συνεργασία»
Γι’ αυτό και χθες είδε και τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, που δήλωσε ότι έχει «εξαιρετική συνεργασία» με τον υπουργό. Ο κ. Γεραπετρίτης με μια δήλωσή του σάρωσε τα προβλήματα της πόλης: «Τα έργα του μετρό θα ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους» και «ο ΟΑΣΘ θα εξυγιανθεί και θα αναπτυχθεί όπως πρέπει για τις αστικές συγκοινωνίες και το fly over ακολουθεί τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος και πρέπει να δούμε τις παράπλευρες συνέπειες που θα έχει η κατασκευή του για τη ζωή της πόλης και να ελαχιστοποιήσουμε κατά το δυνατόν τις αρνητικές συνέπειες». Οπως το συνόψισε ο ίδιος, τα έργα «θα αλλάξουν την πόλη».
Η κ. Μενδώνη πήγε πρώτα στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, όπου γίνονται εργασίες ανάπλασης, για να γνωστοποιήσει πως το έργο του μουσείου που θα στεγάσει τις αρχαιότητες του Μετρό Θεσσαλονίκης -σχολίασε και τους «ανιστόρητους» που δεν θέλανε αρχαία του κέντρου της πόλης να πάνε στα δυτικά, διότι «η αρχαία Θεσσαλονίκη δεν έχει σχέση με τα διοικητικά σημερινά όρια»(;)-, προϋπολογισμού 12,5 εκατ., εντάχθηκε πριν από λίγες μέρες στο Ταμείο Ανάκαμψης και ότι τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου το έργο ξεκινά με τη δημοπράτηση της αποκατάστασης του κτιρίου Α3. Παράλληλα είδαμε μαζί με τους επισήμους φωτογραφίες από την εξέλιξη των εργασιών -ξεκίνησαν τον περασμένο Φεβρουάριο με προϋπολογισμό 7,5 εκατομμύρια ευρώ- στο εμβληματικό κτήριο του Στρατωνισμού Α2 στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, όπου θα φιλοξενηθούν υπηρεσίες του Δήμου Παύλου Μελά και το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας