Αποφεύγοντας κάθε αναφορά στα σιδηροδρομικά έργα, παρά το γεγονός ότι αυτά που είχαν εξαγγελθεί πριν από την τραγωδία των Τεμπών ξεπερνούν σε προϋπολογισμό τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε χθες να ενημερώσει σε συνέντευξη Τύπου για την «κοσμογονία» των έργων που δημοπρατούνται ή συμβασιοποιούνται στη χώρα.
Την ενημέρωση των διαπιστευμένων δημοσιογράφων ανέλαβε, μετά από σιωπή τεσσάρων ετών, ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, που μίλησε για το πλήθος των έργων που προωθήθηκαν χάρη στις προσπάθειες του υπουργείου (χωρίς να βροντοφωνάζει το όνομα του παραιτηθέντος υπουργού Κ. Καραμανλή), ενώ δεν παρέλειψε να «κλείσει το μάτι» για αποφάσεις που δρομολογούνται προεκλογικά και σχετίζονται με την ανάθεση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη.
Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την υλοποίηση επεκτάσεων προς Λαύριο, Ραφήνα και τη Σήραγγα Ηλιούπολης για γρηγορότερη πρόσβαση στο Ελληνικό. Χθες, ο κ. Καραγιάννης αποκάλυψε ότι αυτά τα σημαντικά έργα θα γίνουν με έναν διαγωνισμό παραχώρησης ή ΣΔΙΤ και απέκλεισε την επιλογή του δημόσιου έργου. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει ένας διαγωνισμός με προϋπολογισμό που κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 2 δισ. ευρώ, που θα καταλήξει σε έναν όμιλο αποκλείοντας τη μοιρασιά. Επίσης ανέφερε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να υλοποιηθούν μέσα από το σύστημα των Πρότυπων Προτάσεων, ενώ βοούν οι φήμες ότι έχει κατατεθεί τέτοια πρόταση από συγκεκριμένο όμιλο.
ΒΟΑΚ: Κρατική χρηματοδότηση άνω του 1 δισ. ευρώ έχει εξασφαλιστεί για το κεντρικό τμήμα (Χανιά-Ηράκλειο) του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αλλά ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι για τον παραχωρησιούχο έχει εξασφαλιστεί και επιδότηση επί του διοδίου. Θα υπάρχει δηλαδή ένα «σκιώδες διόδιο» που θα καταβάλλει το Δημόσιο στον παραχωρησιούχο, ανάλογα με τις διελεύσεις που θα πραγματοποιούνται. Υποσχέθηκε για ακόμη μία φορά την υλοποίηση ηλεκτρονικών διοδίων με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, είπε ότι το κόστος για τον οδηγό στην πλήρη διαδρομή Χανιά-Ηράκλειο θα ξεπερνά τα 6 ευρώ και πάνω σε αυτό θα υπολογίζεται η πρόσθετη επιδότηση στον παραχωρησιούχο.
Σιδηρόδρομος: Μοιραία οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων έφτασαν και στα σιδηροδρομικά έργα για τα οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν λαλίστατο μέχρι να συμβεί το δυστύχημα στα Τέμπη. Εκεί ο κ. Καραγιάννης έκοψε κάθε συζήτηση λέγοντας ότι για τα έργα αυτά «μιλά μόνον ο υπουργός κ. Γεραπετρίτης». Ο υφυπουργός επέμεινε να αρνείται κάθε αναφορά, παραπέμποντας στον υπουργό Επικρατείας. Το παράδοξο είναι ότι δέκα μέρες νωρίτερα και κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για το πόρισμα διερεύνησης του δυστυχήματος των Τεμπών από τον Γ. Γεραπετρίτη, ο υπουργός είχε πει πως «δεν παρεμβαίνει στα έργα υποδομών». Το περασμένο Σάββατο, η «Εφ.Συν.» αποκάλυψε ότι στο πλαίσιο επιτήρησης του ελληνικού σιδηροδρόμου από «τρόικα» (Κομισιόν, Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων, Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι), οι εκπρόσωποι των πρώτων δύο μερών ήρθαν στην Αθήνα, ζήτησαν διερεύνηση του δυστυχήματος από ανεξάρτητο φορέα και εξέφρασαν έντονη ανησυχία για την υλοποίηση σημαντικών έργων ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό άνω των 5 δισ. ευρώ.
Αποζημίωση: Την οδό της σιωπής επέλεξε ο κ. Καραγιάννης και για την αποζημίωση που έλαβε ο εργολάβος λόγω της αλλαγής χάραξης στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 που θα συνδέει τη Λαμία με την Εγνατία Οδό. Είπε, δηλαδή, ότι έγιναν δεκτές οι αξιώσεις του κατασκευαστή, χωρίς όμως να αποκαλύψει το ύψος της πρόσθετης αποζημίωσης.
Γραμμή 4: Σχετικά με τις σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου για τη γραμμή 4 του μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή), ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτές θα καλυφθούν στην πορεία χωρίς να παραβιαστεί το οκταετές χρονοδιάγραμμα που λήγει το 2029. Με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα, η «Εφ.Συν.» έχει αποκαλύψει ότι η καθυστέρηση φτάνει ώς τώρα στον έναν χρόνο. Ο υφυπουργός ανέφερε επίσης ότι θα γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης επί των προσφυγών που έχουν κατατεθεί για τους σταθμούς Εξάρχεια και Πάρκο Ριζάρη-Ευαγγελισμός, χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας