Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.2° 19.6°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.0°
2 BF
73%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
19.0° 17.7°
2 BF
77%
Ιωάννινα
Ασθενής ομίχλη
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.6° 17.6°
1 BF
75%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
0 BF
72%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
18.5° 18.5°
1 BF
73%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
21.4° 20.5°
5 BF
56%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 15.5°
3 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
69%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
68%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.6° 17.3°
1 BF
57%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.3°
0 BF
55%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
2 BF
71%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.5° 13.5°
1 BF
83%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
gonios anemistiras
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Σε πολλά σχολεία ανά την επικράτεια, γονείς συγκέντρωσαν ανεμιστήρες για να μπορούν τα παιδιά «να δώσουν τα μαθήματα σε καλύτερες συνθήκες».

Θέματα και καύσωνας «έκαψαν» τους μαθητές

Πανελλαδικές: ανακοίνωση-κόλαφος της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών που μιλά για τρομοκράτηση των μαθητών από θέματα-υπερπαραγωγή ● Εντονη και η κριτική για τη μεγάλη δυσκολία στην Ιστορία και τις απαιτήσεις μακροσκελών απαντήσεων ● Για πρώτη φορά στην ιστορία των εξετάσεων εκπαιδευτικοί και γονείς μετέφεραν ανεμιστήρες από το σπίτι για να περισώσουν την κατάσταση.

Συγχαρητήρια στους θεματοδότες των πανελλαδικών που επέδειξαν την υψηλή επιστημονική τους αρτιότητα. Κρίμα, όμως, που ξέχασαν ότι πρόκειται για πανελλαδικές στις οποίες δεν εξετάζονται οι ίδιοι, ούτε απόφοιτοι πανεπιστημίων, ούτε μικροί Αϊνστάιν, αλλά μαθητές Λυκείου.

Ακατανόητο το ταξίδι τους στον χωροχρόνο και η επαναφορά στις παλιές κακές εποχές που τα παιδιά εξαντλούνταν στα τιμωρητικά, δύσκολα θέματα περασμένων αλλά όχι ξεχασμένων πανελλαδικών. Είναι απολύτως ενδεικτική η ανακοίνωση-κόλαφος της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών που μιλά για τρομοκράτηση των παιδιών από θέματα-υπερπαραγωγή! Εντονη είναι και η κριτική για τη μεγάλη δυσκολία των θεμάτων στην Ιστορία και τις απαιτήσεις μακροσκελών απαντήσεων. Με άλλα λόγια, κάηκαν τα παιδιά. Πόσο ικανοποιήθηκαν, άραγε, οι διάνοιες της Φυσικής που πήραν τον τίτλο για τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας; Ισως την αναγνώριση εκ μέρους της Ενωσης Φυσικών ότι ορισμένα από τα θέματα, αν συμμετείχαν σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβεύονταν...

Είναι προφανές, πάντως, ότι αξιοποίησαν στο έπακρο τις προνομιακές συνθήκες της πνευματικής τους άσκησης σε αντίθεση με αυτές που επικρατούσαν στις αίθουσες των σχολείων. Να το πούμε κ αυτό. Μέρες τώρα συζητάμε όλοι για τις εξετάσεις σε ακραίες θερμοκρασίες και την απουσία λύσεων από την κεντρική διοίκηση. Για πρώτη φορά στην ιστορία των εξετάσεων εκπαιδευτικοί και γονείς μετέφεραν ανεμιστήρες από το σπίτι για να περισώσουν την κατάσταση. Είναι ασύγκριτος ο κλιματισμός στο υπουργείο Παιδείας. Αλλά δεν καταψύχει και τη σκέψη. Ούτε μειώνει τη λογική. Οπως επισημαίνουν οι επιστημονικές ενώσεις, τα θέματα τόσο της Φυσικής όσο και της Ιστορίας ήταν ιδιαιτέρως δύσκολα, απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο και ειδικά σε μια μέρα με «κλιματολογική επιβάρυνση».

Οι χθεσινές επιλογές της επιτροπής «ανοίγουν» κι άλλα ζητήματα, ακόμη σοβαρότερα. Και σίγουρα δεν επαρκούν δικαιολογίες όπως η επίκληση της αναλογικότητας στη βαθμολογική κατάταξη όταν πρόκειται είτε για μαζική επιτυχία ή αποτυχία. Δηλαδή, όπως θα ανέβαιναν όλοι με την επιτυχία, αναλόγως θα κατέβουν όλοι με την παταγώδη αποτυχία που αναμένεται. Ομως, υπάρχουν ηθικοί φραγμοί που καταλύθηκαν για ακατανόητους λόγους, αποδεικνύοντας, για ακόμη μια φορά, ότι ο «σταθμός» των πανελλαδικών εξακολουθεί να γειώνει άσχημα όχι μόνο την προσπάθεια και τις ελπίδες των μαθητών και των οικογενειών τους αλλά και τον ρόλο του ίδιου του θεσμού στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που τίθεται θέμα ύπαρξης των πανελλαδικών με τον τρόπο που γίνονται όλες αυτές τις δεκαετίες. Και μάλιστα από όλες τις πλευρές. Και από εκείνους που τις υφίστανται και από εκείνους που τις διατηρούν ως κορωνίδα αξιοκρατίας και εσχάτως (της απαραίτητης) αριστείας ώστε να προχωρήσει τις σπουδές του ένα παιδί. Και σίγουρα δεν αρκεί το «χάπι» του αδιάβλητου ούτε φυσικά το κακής ποιότητας «αστείο» ότι δεν κρίνεται το μέλλον από τις πανελλαδικές, που πιπιλάνε κάθε χρόνο οι αφ’ υψηλού.

Πρέπει, επιτέλους, να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια, από σοβαρούς ανθρώπους, με σοβαρές προθέσεις. Εκτός κι αν έγινε επίτηδες για να παραδοθούμε χωρίς όρους στα σχέδια της κυβέρνησης να προχωρήσει στις αλλαγές που έχει μισοεξαγγείλει σχετικά με το εξεταστικό. Χωρίς διάλογο, χωρίς να ρωτήσει, χωρίς να επιστρατεύσει κεφάλαια γνώσης, επάρκειας και εμπειρίας που διαθέτει ο εκπαιδευτικός κόσμος. Η ανακοίνωση της Ενωσης Φυσικών μιλά για «έκπληξη και απογοήτευση». Εκπληξη για θέματα χωρίς διαβάθμιση και μεγάλης έκτασης που απαιτούσαν πολύ χρόνο και απογοήτευση για τις «υπερπαραγωγές» και την τρομοκράτηση των παιδιών. Αναφέρει, μεταξύ άλλων:

● «Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Ετσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.

● Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη “σαλαμοποίηση” των βαθμολογιών των παιδιών “προς τα κάτω”.

● Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων “υπερπαραγωγών”, οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Ετσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του».

Σε ό,τι αφορά την Ιστορία, εκπαιδευτικοί καθώς και η ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών) διαπιστώνουν ασάφειες, προβληματική διατύπωση, όρους «που δεν είχαν τεθεί ποτέ πιο πριν στις εξετάσεις, βαθμό δυσκολίας από τους μεγαλύτερους των τελευταίων ετών και απαίτηση μακροσκελών απαντήσεων». Σε καλύτερη κατάσταση θα πρέπει να βρίσκονται οι υποψήφιοι της Οικονομίας. Απαιτητικά αλλά όχι άπιαστα τα θέματα.

Πέντε «καυτά» σημεία

1. Οι εκτιμήσεις για τους βαθμούς στη Φυσική δείχνουν παταγώδη αποτυχία. Σε ό,τι αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, εκτιμάται ότι το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση θα ξεπεράσει το 50% ενώ των άριστων δεν θα φτάσει ούτε το 10%. Ακόμη χειρότερες αναμένονται οι βαθμολογίες στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας.

2. Καθηγητής Φυσικής αναφέρει:

«Οταν ένας έμπειρος καθηγητής θέλει πάνω από δύο ώρες για να το απαντήσει έτσι όπως πρέπει, ένας διαβασμένος μαθητής θέλει πάνω από τέσσερις ώρες».

3. Επιτηρητής σε εξεταστικό κέντρο όπου διαγωνίζονταν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες:

«Συνήθως αυτά τα παιδιά βγαίνουν σχετικά νωρίς από την αίθουσα καθώς στη συνέχεια εξετάζονται και προφορικά. Σχεδόν όλα έφυγαν με τη λήξη του χρόνου!».

4. Σε πολλά σχολεία ανά την επικράτεια, γονείς συγκέντρωσαν ανεμιστήρες για να μπορούν τα παιδιά «να δώσουν τα μαθήματα σε καλύτερες συνθήκες». Στην Αθήνα, σε αρκετές πόλεις στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε πολλά άλλα σημεία της χώρας, οι γονείς προσπάθησαν να δώσουν τη λύση που δεν μπόρεσε η κεντρική διοίκηση. Αντί να μείνουν στις συμβουλές που έδωσαν το υπουργείο Παιδείας και οι περιφέρειες, πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Για την ακρίβεια, τους ανεμιστήρες. Και τους συγκέντρωσαν στις αυλές των σχολείων για να μοιραστούν στις αίθουσες με προτεραιότητα σε όσες διεξάγονταν οι πανελλαδικές εξετάσεις. «Από αγάπη για τα παιδιά μας, από αγωνία, για να μοιραστούμε το άγχος τους», όπως έλεγαν οι ίδιοι.

5. «Οι άρχοντες του τόπου δεν διάβασαν προφανώς την εγκύκλιο του υπουργείου» επισήμαιναν κάποιοι από τους φανερά εκνευρισμένους γονείς.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Θέματα και καύσωνας «έκαψαν» τους μαθητές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας